2024 година донесе промени – някои очаквани, други изненадващи, в политиката и икономиката по света и в България. Investor.bg подбра най-важните събития от изминалата година в специалната си секция „Икономиката през 2024".
Първа част на анализа може да прочетете тук.
Анализът на представянето на глобалната автомобилна индустрия през 2024 г. продължава със задълбочен фокус върху американския сектор, който вече се подготвя за големите промени в свързаните с него политики, готвени от администрацията на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп. Предложените намаления на данъците, нови мита и свиване в стимулите за електромобили ще имат вълнообразен ефект върху световните автомобилни пазари, особено в Северна Америка и Европа.
Докато S&P Global Mobility очаква глобалните продажби на автомобили да се увеличат през 2025 г. с 1,7 на сто до 89,6 млн. превозни средства, секторът остава фокусиран върху контрола на производството и високите нива на запасите, за да се справят с охладените продажби на електромобили.
САЩ: От оптимизъм към помрачени перспективи
Анализаторите обаче помнят една друга прогноза, направена в началото на тази година. Консултантската фирка Cox Automotive обяви през януари, че продажбите на автомобили в САЩ ще нараснат с по-малко от 2% през 2024 г. до около 16 млн. броя, подчертавайки липсата на достатъчно достъпни модели за американските потребители.
За да осигури по-силен възходящ тласък за електромобилите, администрацията на президента на САЩ Джо Байдън реши да ограничи замърсяването от автомобилите в страната, налагайки по-строги правила относно емисиите, които ще принудят производителите да търсят сериозно увеличение на продажбите на екологични модели. В крайна сметка администрацията заложи на компромисно решение, притисната от индустриалното лоби.
Тъй като продажбите на хибриди значително се засилиха през последните месеци, много американски компании решиха да увеличат производствения си капацитет за този тип задвижване. През март Morgan Stanley изчисли, че продажбите на хибриди в САЩ растат пет пъти по-бързо от търсенето на електромобили.
След като General Motors успя да си върне лидерското място на американския пазар преди две години, през август компанията обяви, че е успяла да достави над 900 хил. превозни средства в САЩ през второто тримесечие на 2024 г., като доставките на електромобили растат с 40%.
Ангажиментът на General Motors към електромобилите е очевиден на фона на наскоро представените продукти и инвестициите в технологията. Гамата на компанията включва популярни модели като Chevrolet Bolt EV и GMC Hummer EV, които получиха положителен пазарен прием.
Тревожните сигнали за сектора се засилиха през лятото, когато автопроизводителите започнаха да предупреждават за негативните ефекти върху рентабилността от някои проблеми, които засягат по-широката индустрия. Причините за натиска върху рентабилността варират от разходи за гаранционни искове (при Ford) и натрупани запаси от превозни средства до проблеми в бизнеса извън Америка.
Основен принос за свиването на печалбата в сектора имаше загубата на ценова мощ, на която се радваха индустриалните играчи малко след пандемията от коронавирус.
„Резултатите на нашите конкуренти не показват, че ценовият натиск ще изчезне“, изтъкна през юли тогавашният главен изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес.
В потвърждение на проблемите през август групата обяви, че планира да премахне до 2450 работни места във фабрика за пикапи, разположена близо до Детройт.
Силният инфлационен натиск отблъсна потребителите през третото тримесечие, в което доставките на General Motors се свиха с 2,2%. Междувременно концернът обяви, че е съкратил над 1600 работни места в завод в Канзас, за да се справи с растящите разходи.
Последният удар по амбициите на General Motors дойде от бизнеса с автономни превозни средства. В началото на декември изпълнителният директор на концерна Мари Бара, обяви, че Cruise се закрива, позовавайки се на високите разходи за разработване на технологията. Звеното ще бъде интегрирано с по-скромните цели на General Motors като разработване на усъвършенствани системи за безопасност за превозните средства, които продава, и предлагане на автономно шофиране като функция за бъдещите модели.
Промени в пазарната капитализация на Tesla през 2024 г. График: Companies Market Cap
Пазарният лидер при електромобилите Tesla също преживя една турбулентна година, след като започна 2024 г. с пазарна капитализация от малко над 700 млрд. долара. През април оценката на компанията, ръководена от милиардера Илон Мъск, се сви до под 470 млрд. долара само за да се изстреля нагоре до над 1,4 трлн. долара в средата на декември.
Въпреки борсовата волатилност и спада на продажбите в Китай Tesla успя да запази първото място на глобалния пазар на електромобили, отбранявайки се от съперници като BYD.
Като цяло годината завари американската автомобилна индустрия в разгара на динамични промени, характеризиращи се с технологични иновации, нови политически предизвикателства и променящи се потребителски предпочитания. Успехът на индустрията ще зависи от способността на производителите да адаптират своите стратегии към тези нови реалности и да отговорят на тенденциите в глобалния автомобилен сектор.
преди 2 часа Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо. Подарете на себе си и на нея супер ceкc: ----- https://come.ac/testo отговор Сигнализирай за неуместен коментар