IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилната индустрия изпраща мрачна 2024 г. - Първа част

Лошата новина е, че следващата година няма да е по-малко предизвикателна

08:28 | 27.12.24 г. 16
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Другаде в Европа

Френските автомобилни производители и техните доставчици инвестираха с размах в разработката и производството на електрически превозни средства. Но тези инвестиции не могат да защитят сектора от засилващата се от изток конкуренция в лицето на китайските марки, колебанията в европейската политика за декарбонизация на сектора и растящите разходи за преоборудване на съоръженията и за технологични иновации.

За да намалят производствените разходи, някои френски автомобилни компании започнаха да преместват своите производствени линии в страни с по-ниски разходи на труд, като Мароко и Турция. Тази тенденция доведе до загуба на работни места във Франция и предизвиква недоволство сред работниците и политиците.

Френската асоциация на автомобилните доставчици (Fiev) предупреди по-рано тази година, че секторът е изложен на риск да загуби половината от работните си места през следващите години. Това се дължи главно на спада в обема на продажбите на автомобили, забавянето на пазара на електрически превозни средства и конкуренцията от Китай.

Още през февруари доставчикът Forvia обяви, че се готви да съкрати приблизително 13% от европейската си работна сила през следващите пет години с планове да използва изкуствен интелект, за да се конкурира по-ефективно с азиатските си съперници в прехода към електрически автомобили.

Основният френски автопроизводител Renault заяви преди това, че отменя планираното първично публично предлагане (IPO) на своя бизнес с електромобили, известен като Ampere, отчасти поради лошите пазарни условия. Новината се превърна в поредният сигнал за слабостта на пазара на електромобили в една година, която обещаваше преди това да осигури още възходящи импулси за индустрията.

Въпреки предизвикателствата, френските автомобилни компании продължават да инвестират в иновации и устойчиви технологии. Воден от Renault консорциум представи концептуален автомобил, защитен от кибератаки, демонстрирайки ангажимента на индустрията към безопасността и технологичното развитие.

Тази година френската автомобилна индустрия преминава през период на трансформация, стремейки се да се адаптира към новите пазарни условия и технологични изисквания, като същевременно се сблъсква с предизвикателства, свързани с конкуренцията и преструктурирането на производствените процеси.

В Италия, докато правителството на премиера Джорджа Мелони се опитваше да привлече китайската BYD, търсеща локация за изграждане на своя втори монтажен завод в Европа, Рим влезе в словесна битка с производителя на Fiat, Stellantis, който свива капацитета си в страната на фона на по-високите разходи за труд в сравнение на други места в региона.

Производството на автомобили в Италия се очаква да спадне до около 500 хил. превозни средства през 2024 г., в сравнение с около 750 хил. автомобила, изградени в страната през 2023 г.

Премиерът на Италия Джорджа Мелони. Снимка: Bloomberg L.P. Премиерът на Италия Джорджа Мелони. Снимка: Bloomberg L.P.

Stellantis обяви по-рано тази година, че временно затваря своя емблематичен завод Mirafiori, Торино, където се изгражда електрическия Fiat 500.

Междувременно италианската автомобилна индустрия предупреди, че е изправена пред екзистенциална заплаха, тъй като нейните представители не могат да се справят с проблема, свързан със спада в националното производство. През първите девет месеца на годината производството на Stellantis в Италия се е свило с 43% на годишна база, подхранвайки опасенията за потенциална загуба на работни места.

За да подчертае своето неодобрение спрямо плановете на Stellantis, Рим реши да прехвърли около 4,6 млрд. евро, първоначално предназначени да стимулират местната автоиндустрия, към отбраната поради по-оптимистичните перспективи пред този сектор.

Това решение предизвиква безпокойство сред автомобилните производители и техните доставчици, които се борят с намаляващото производство и търсене.

Въпреки предизвикателствата, Stellantis обяви намерението си да инвестира 2 млрд. евро в Италия през следващата година и да увеличи производството в страната, въпреки че признава, че трудно ще успее да увеличи годишния темп на изграждане на коли до 1 млн. броя.

Правителството на Италия изрази опасения относно прехода към електрически автомобили, като министърът на индустрията Адолфо Урсо смята, че забраната на ЕС за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. може да има негативни последици за индустрията.  Това подчертава необходимостта от балансиран подход при внедряването на нови технологии и запазването на работните места в сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:32 | 27.12.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

10
rate up comment 0 rate down comment 2
гъбко
преди 20 часа
От n3 до n8 - защо се упражняват под тема за автомобили хора, които нямате автомобили? Какво им е на хибридите? Нема пушилка по светофарите, ако разхода преди градско ви е бил 8-10-12-15л на 100км, сега става 3-4л на 100. Какви нефелници трябва да сте за да искате старите пушлявещи печки дето ви бъркат в джоба? Приемам, че не искате електрички поради религиозни убеждения. Но защо да не са чисти градовете? Защо смятате, че другите хора са ви длъжни с нещо?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 3
гъбко
преди 20 часа
До: Ckъcaнa_Ушaнka Никой никога не е отричал, че ти най-лашканият след Ватмана ... :))) ... тотален ооллигофрен си !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 16 rate down comment 3
corner
преди 1 ден
искам да кажа , че когато един порочен модел катастрофира не трябва да виждаме проблеми , а тяхното решение
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 15 rate down comment 2
corner
преди 1 ден
Образно - всеки път когато се предвидят 100 съкращения , се наемат нови 200 ........ и така до фалит . Сега не е важна катастрофата за Германия . Бъдете позитивни . Вижте възхода на китайските електромобили 1 -част , защото ще има още по - впечатляваща 2 и 3 част .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 21 rate down comment 4
Gna
преди 1 ден
Тръмп не е по-различен от тях, същия ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 25 rate down comment 5
Gna
преди 1 ден
До: Ironhorse какво да очакваш от едни попикани старци. Виж ги само Сорос, Байдън, Клинтън и т.н. Изкуфяли старци без връзка с реалността.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 27 rate down comment 4
Ironhorse
преди 1 ден
Само един пример за лъжовността на глобализма... искат насила да ни ваксинират и да имаме цифрова идентификация, а отвориха границите за милиони неваксинирани и неидентифицирани ***, които нахлуха и се ползват от социалните системи без една стотинка принос.Но за сметка на това пришълците изнасилват и убиват наред бели местни, а полицията е пас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 27 rate down comment 4
Ironhorse
преди 1 ден
Цялата измама с глобалното застудяване, после затопляне, а сега изменение (климатът ВИНАГИ се е изменял от както свят светува) и налагането на данък въздух ( въглеродни квоти) вече довежда до масови банкрути на малки и средни предприятия, които са гръбнакът на всяка развита икономика.Немския истаблишмънт съвсем съзнателно затрива Германия, същото правят в ЮК, Франция и цяла Западна Европа.В Източна Европа имаме спомени от тоталитаризма и го разпознаваме безпогрешно.Всичко ще завърши с кръв ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 7
Ckъcaнa_Ушaнka
преди 1 ден
До: зелехуййо"00", не разбра ли, че хората те четат до точките "Друзя антиваксъре-газовици-фронтоваци .........." не се пъни излишно! Егати трола недокллатен!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 24
гъбко
преди 1 ден
Друзя антиваксъре-газовици-фронтоваци ... В средата на 2025 влиза еко стандарт Евро 7, който по същество забранява продажбата на нови коли САМО с двигатели с вътрешно горене. Ще останат хибридите и електричките. И понеже ще квuчите неистово в Поднебесната влиза стандарт за така наречената горивна ефективност, мисля че е фаза V, от началото на 2026. По същество забранява продажбата на нови коли с ДВГ, и там остават само хибридите и електричките. Хихи, другите щът-не-щът ще скачат с нас ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още