IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилостроенето в Канада се срива още преди завръщането на Тръмп в Белия дом

Заводите на американските концерни в страната, които доминират на канадския пазар, са преустановили работа поради слабото търсене

09:30 | 08.12.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Канадските автомобилни заводи са напът да произведат около 1,3 млн. превозни средства тази година, най-ниското ниво от десетилетия извън пандемията от коронавирус, тъй като фабриките на американските концерни в страната не работят на фона на забавянето в търсенето, изтъква мозъчен тръст, свързан с канадското правителство.

През 2018 г. канадските фабрики са произвели повече от 2 млн. коли и лекотоварни превозни средства. Но производството е намаляло до такава степен, че Мексико вече е втори по големина доставчик на превозни средства, продавани в Канада, докато канадските заводи падат на трето място, става ясно от доклад на Trillium Network for Advanced Manufacturing.

САЩ остават производител номер 1 в Канада.

Данните на Trillium хвърлят светлина върху щетите, нанесени на канадската автомобилна индустрия, тъй като базираните в Детройт производители на автомобили загубиха пазарен дял от азиатските си конкуренти и изостават в електрификацията.

Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп междувременно заплаши да наложи 25-процентни мита върху всички стоки, идващи от Канада и Мексико - ход, който допълнително би възпрепятствал сектор, зависещ от веригите на доставки, обхващащи трите северноамерикански търговски партньори.

Докато налагането на мита от страна на Тръмп виси над автомобилната индустрия, тазгодишният спад в производството на автомобили в Канада по-скоро е свързан с общо с охлаждането на търсенето на електрически превозни средства.

Единственият канадски монтажен завод на Ford Motor Co., в Торонто, Онтарио, не произвежда нищо, тъй като първоначално концернът планираше да премине към електромобили и сега трябва отново да променя стратегията си.

По-рано Ford заяви, че ще произвежда там голям електрически автомобил, след което отмени този план през април. Сега компанията изтъква, че ще произвежда пикапите F-Series Super Duty, но не и преди 2026 г.

Фабрика на Stellantis NV в Брамптън, Онтарио, направи последния си седан Chrysler 300C преди около година, въпреки че заводът е предназначен да заработи отново в бъдеще с модели на Jeep.

А заводът на General Motors Co. в Ингерсол, Онтарио, все още е активен, но работи с малка част от общия си капацитет, произвеждайки електрически микробуси за пазар, който не е особено привлечен от този сегмент.

САЩ се радват на 50% дял в Канада

Канадците са големи фенове на американските превозни средства: около 50% от колите и лекотоварните автомобили, продавани в страната, се произвеждат в американски заводи, измерено в долари, изчислява Trillium. Сега Мексико държи 15% от пазара.

Произведените в Канада автомобили са намалели до 9%, показва анализът на Trillium, а останалата част от пазара включва превозни средства от Япония, Германия, Южна Корея и други страни с по-скромно присъствие.

В същото време индустрията за авточасти в Канада все още се разраства, захранвайки фабрики в Северна Америка. Например Ford Motor Co. произвежда двигатели в югозападната част на Онтарио, които се използват за тежкотоварни пикапи, произведени в Луисвил, Кентъки.

„Ако наложите мита на Канада, вие налагате мита на Ford“, предупреждава Брендън Суини, управляващ директор на Trillium. „Това ще доведе до повишаване на цената на емблематични превозно средство като F-250 и F-350, които са силно желани от американския потребител“.

Независими канадски производители на части като Magna International Inc. и Martinrea International Inc. разполагат с много заводи в САЩ, Мексико и Канада и зависят от възможността за лесно изпращане на стоки през границите.

Евентуално прекъсване, предизвикано от Тръмп, е шанс за Канада и САЩ, като страни с по-високи заплати, да поискат реформи от Мексико, изтъква Суини. „Но автомобилната индустрия е толкова тясно интегрирана, че всички ще бъдат засегнати“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:34 | 08.12.24 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още