В Италия Stellantis води словесна война с правителството на премиера Джорджа Мелони относно решението на компанията да премести производството на марката Alfa Romeo в Полша.
Министрите от администрацията на Мелони обвиниха компанията, че се опитва да заблуди потребителите с „италиански звучащото“ име Milano на произведен в друга страна модел, който по-късно беше преименуван на Junior.
Спорът се превърна в трън в очите на Джон Елкан, глава на семейство Аниели. Той е предупредил лично Мелони за предстоящата оставка на Таварес, съобщава Bloomberg.
Междувременно Stellantis разкритикува целите за продажби на електрически превозни средства в Обединеното кралство и наскоро обяви затварянето на своята фабрика за микробуси в Лутън.
А в Северна Америка – традиционно най-големият ѝ пазар – Таварес беше обвинен от представителството и местните синдикати, че е оставил марки, включително Chrysler, Dodge, Jeep и Ram, в „анемично и отслабнало състояние“ след масовите съкращения на работната сила и производството.
През септември Stellantis беше принудена да започне сервизна акция, отнасяща се до 194 хил. превозни средства Jeep, за да се справи с рисковете от пожар, включващ компонент на батерията.
На всичкото отгоре Stellantis, подобно на съперници като Renault и Volkswagen, се затруднява да поддържа пазарен дял на глобалния пазар, докато евтините китайски марки напредват в сегмента на електрическите превозни средства.
„Карлос беше атакуван в Италия, защото компанията се смяташе за по-силно фокусирана върху Франция. Тогава той беше атакуван от американците, след като Jeep по същество се провали“, отбелязва Палмър.
Мнозина сега смятат, че Stellantis ще се сблъска с нови проблеми в опита да си стъпи на краката отново, притисната от толкова много марки.
Преходът към електромобили принуждава производителите, които са прекарали десетилетия в усъвършенстване и аутсорсинг на своите вериги на доставки, да върнат производството обратно в своите обекти, балансирайки между различните регулаторните подходи в Китай, Европа и САЩ.
Освен това много европейски компании просто не могат да се конкурират с вертикално интегрираните китайски съперници по отношение на производствените разходи.
Ето защо Volkswagen е разтърсван в момента, като кризата може да доведе до освобождаване на десетки хиляди работници и затваряне на фабрики в Германия за първи път в историята на групата.
На фона на това който и да поеме управлението от ръцете на Таварес е длъжен да помисли за закриване или отделяне на някои от марките, които в момента стоят и гният в кошницата на Stellantis, изтъква Муньос от Jato.
„Очаквах компанията да направи това, когато беше създадена“, добавя той. „В момента няма място за толкова много марки, защото пазарите са наситени и идват китайците“.
В крайна сметка, казва Муньос, най-голямото наследство на Таварес ще бъде създаването на Stellantis – въпреки че остава въпросът дали групата ще оцелее през следващата фаза на развитие.
„Мисля, че скоро ще трябва да има някои големи промени“, посочва Муньос.
преди 6 часа Ква криза, кви 5 гроша? До 2030 г. сичкото транспорт требе да е на електро. Има, няма ток, това е решението на "зелените тикви". отговор Сигнализирай за неуместен коментар