IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електрификацията превърна Honda от пазарен лидер в изоставащ

Най-големият производител на двигатели в света действа твърде мудно в прехода към електромобили

21:05 | 25.11.24 г. 9
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Honda е най-големият производител на двигатели в света, които задвижват около 27 милиона автомобили, мотоциклети, генератори, дворни инструменти, самолети и други машини. По-голямата част от тях използват двигатели с вътрешно горене.

Компанията е доставчик на двигатели за редица големи отбори във Формула 1, производител е на някои от най-популярните автомобили в света и е създател на легендарни спортни автомобили.

Но сега японският концерн буксува в някои ключови региони, особено в Китай, и е предизвикан от ерата на електрическите превозни средства, които постепенно завладяват по-широкия пазар.

Honda сравнително бавно се електрифицира, като е зависима до голяма степен от своите партньори, за да не изостава още повече.

Това е интересен обрат за компания, която някога беше считана за една от най-иновативните в автомобилния свят.

Освен във високопроизводителния сегмент, Honda се наложи и при евтините коли, налагайки Civic.Тя показа на света NSX, който трябваше[j1]  да послужи като провокация за Ferrari, Lamborghini, Porsche и McLaren. Но NSX беше по-лек от тях и значително по-евтин, изтъква Карл Брауер, анализатор в iSeeCars.

„Те не бяха предизвиквани така от десетилетия и тогава изведнъж всички трябваше да преоценят какво е необходимо, за да се създаде способна спортна кола, защото NSX някак взриви всичко, което бяха измислили до този момент”, коментира Брауер.

NSX показа това, на което Honda беше способна по това време.

„Никой друг не би могъл да ги достигне“, посочва Джейк Фишър от Consumer Reports. „Сега, проблемът с Honda е, че ... тези невероятни ръчни трансмисии, които осигуряваха толкова приятно шофиране, вече не са толкова популярни“.

Тук е моментът, в който Honda изпада от лидер до изоставащ.

При електромобилите тя е далеч от амбициозния стартъп, който се бори с утвърдени конкуренти. Вместо това компанията заимства технология, разработена от други автомобилни производители. Първите два нови електромобила на Honda за американския пазар – Honda Prologue и Acura ZDX – са произведени от General Motors върху негова платформа.

Honda все пак разполага с план за разработване и производство на електромобили върху собствена платформа. Тя обяви, че влага 65 млрд. долара в задвижване и софтуер в световен мащаб, включително 11 млрд. долара в Канада и 3,5 млрд. долара за надстройки на съоръжения в САЩ.

Междувременно Honda се нарежда за 2023 г. на второ място сред най-големите производители на хибриди за американския пазар според обема на продажбите. Първи, разбира се, е Toyota.

В началото на ноември Honda отчете изненадващ спад от 15% на оперативната печалба за второто фискално тримесечие, тъй като японският концерн претърпя тежък спад на продажбите в Китай. Все пак компанията запази прогнозата си за оперативната печалба за цялата година в размер на 1,42 трлн. йени.

Honda обяви по-рано тази година, че съкращава работната си сила в съвместните предприятия с Dongfeng Motor и Guangzhou Automobile Group и спря производството в някои от заводите си в опит да оптимизира бизнеса си в Китай.

Компанията се справя по-добре в САЩ, отчитайки 9% ръст на продажбите на автомобили през първите девет месеца на 2024 г.

За да подкрепи своето представяне в глобален план, Honda задълбочи връзките си с друг японски концерн – Nissan Motor Co., като двете компании ще си сътрудничат при разработването на софтуер, батерии и други технологии, свързани с електрическите превозни средства, за да спестят разходи и да се конкурират по-успешно на пазари като Китай.

„Мисля, че светът ще се насочи много бързо към електрическите превозни средства“, коментира Грегъри Ноубъл, почетен професор в Института по социални науки към Токийския университет, който изучава азиатските и световните автомобилни пазари. „И не ми е ясно дали могат да се справят с това“, добавя той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:05 | 25.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 4 седмици
Комунизм=власть Сответов и электрификация всей страны.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 1
Pyramid
преди 4 седмици
...Да, ама не: Самураите искат от обикновените недоразумения (един вид, свикнали са с тях). А кухи разни, все неразбрали. А, забравих: Да дадем в голяма батерия клетка на късо и да гледаме Сеир. И тук, от 1000 волта, да изгубим 4, примерно. Някой ще забележи ли загубата? Такива неща: В Япония ТЕЗИ неща, не ги учат. Язък.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 1
Pyramid
преди 4 седмици
Нулираме паразитната индуктивност - намаляваме пренапреженията при ЕМИ (от мълнии и комутации на мощни товари наблизо) - вероятността от запалване се намалява пропорционално. От намаления капацитет, намалява енергията от късо съединение (виж по-горе). Къси и дебели проводници - слаб скин-ефект, още по-ниско загряване. Охлаждане на ядрото - ощемпо-добър топлинен контрол (оптимално поведение под товар и при заряд). СТАНДАРТИЗИРАНИ показатели (габарити и напрежение) - лесна замяна и сервиз...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 1
Pyramid
преди 4 седмици
Да разведрим темата: В батерията, сепараторът е инертно тяло, НЕгенериращо капацитет. Съответно, намалим ли двойно неговото количество, добавяме капацитет. После, енергийната плътност, се наследява и при еднаква химия, в единица обем, се вмества ХХ[Wh] енергия. При по-високо напрежение - следете ми мисълта! - за същата енергия, се иска по-малък капацитет но, с по-висок ток, тя се отдава по-лесно. МОЩНОСТ. А сега, скъсяваме И УДЕБЕЛЯВАМЕ електродите: По-ниски загуби. АЕНЕЕГИЯТА СЪЩАТА: КПД =>1,0.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
Pyramid
преди 4 седмици
До: khao : За да разбираш, се иска подготовка а, видно е, само си бягал от час.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 13
khao
преди 4 седмици
До: Pyramidпак св надценяваш, хората просто са оценели безсмисления бъртвеж от който нищо не се разбира...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 6
Pyramid
преди 4 седмици
Гледам, сложили минуси. Аха. Значи, според вас, лидерството, е плод, следствие - каквото се сетите - на някакви (къде ясни, къде -мъгливи) директиви, процеси - дори световни - а не на хората и техните действия, избори, решения? Ами дерзайте, да ви види баба Пръдддла.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 8
Pyramid
преди 4 седмици
До: Pyramid : Та, НОРМАЛНО Е да не им върви, щом са толкова горделиви. Светъ се промени, с те още ди гледат в пъпа и търсят Великия Път на Самурая. ИЗНЕНАДА! Пътят свърши. Сега дме 21-ви век и не всичко, което някога е било, ще бъде отново. Само си представете, как всякакви "недостойни гай-джин", вече им отнемат палмата на първенството...КОЛКОТО И ДА СЕ СТАРАЯТ. "НАЙС, ,А?"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 8
Pyramid
преди 4 седмици
"Електрификацията превърна Honda от пазарен лидер в изоставащ. Най-големият производител на двигатели в света действа твърде мудно в прехода към електромобили." НЕВЯРНО: Не "електрификацията", а решенията на управлението на компанията водят до това изоставане. Японските другари - вторачени в "Превъзходството" си, не знаят или се правят, че не разбират простичкия, евтин и надежден път, по който EV могат да станат МАСОВИ: ЧРЕЗ ПРЕМАХВАНЕ КОМПЛЕКСА ОТ ПРОБЛЕМИ ЗА ВСИЧКИ ПО ВЕРИГАТА.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още