IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилната индустрия се подготвя за митата на Тръмп

Редица компании, изграждащи автомобили в Мексико, сигнализираха, че могат да преместят производството другаде, за да избегнат търговските бариери

11:21 | 11.11.24 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилните производители се подготвят за още мита от новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, като мишените включват превозни средства, изграждани в Мексико и други страни. Междувременно секторът очаква републиканецът да отмени редица съществуващи политики, подкрепящи покупките на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки представители на индустрията.

Тръмп каза по време на своята кампания, че планира да започне да отменя правилата за превозните средства на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) и Министерството на транспорта в първия си ден на поста и обмисля намаляване или премахване на данъчните облекчения за електромобили и други стимули.

Тези регулаторни промени биха могли да дадат на автопроизводителите в САЩ по-голяма гъвкавост да създават по-печеливши пикапи и SUV модели с двигатели с вътрешно горене. Все пак компаниите повдигат въпроси относно това какво ще стане с вече направените инвестиции в монтажни заводи за електромобили и фабрики за батерии.

Организацията Zero Emission Transportation Association, която включва Tesla, Rivian, Lucid и LG Energy Solution, обяви, че е готова да работи с Тръмп. „Следващите четири години са от решаващо значение, за да се гарантира, че тези технологии ще бъдат разработени и внедрени от американски работници в американски фабрики“, изтъква асоциацията.

Американските транспортни асоциации призоваха Тръмп да замени по-строгите емисии на EPA за горивната ефективност с национални стандарти за емисии, които са „технологично постижими и отчитат оперативните реалности на нашата основна индустрия“.

Тръмп планира да отмени възможността на Калифорния да определя собствени правила за емисиите от превозните средства, както направи през 2019 г. В началото на своя мандат държавният глава Джо Байдън възстанови автономността на Калифорния. Тръмп също така ще реши какво да прави със субсидиите за развитие на зарядната инфраструктура за електромобили.

Той многократно заяви, че ще наложи мита от 200% или повече върху превозни средства, внесени от Мексико, и може да ги наложи и на азиатски и европейски превозни средства.

Тръмп иска да блокира вноса на китайски автомобили, но е отворен към идеята китайските производители на автомобили да произвеждат превозни средства в САЩ.

„Ще осигурим стимули и ако Китай и други страни искат да дойдат тук и да продават колите си, те ще трябва да построят заводи тук и да наемат наши работници“, изтъкна Тръмп пред Ройтерс през август.

Марк Уилямс, президент на Strategic Development Group, очаква митата да доведат до по-високи разходи.

Министърът на търговията на Южна Корея обяви в сряда, че очаква компаниите от неговата страна да инвестират повече в САЩ, ако Тръмп наложи по-високи мита.

Междувременно главният оперативен директор на японската Honda Шинджи Аояма посочи, е производственият капацитет на концерна в Мексико е около 200 хил. автомобила годишно, като 80% се изнасят за пазара в САЩ.

Ако САЩ наложат постоянни мита върху превозните средства, внесени от Мексико, според Аояма Honda ще трябва да помисли за пренасочване на производството.

Toyota произвежда пикапите Tacoma в два завода в Мексико като е продала повече от 230 хил. от тях в САЩ миналата година.

Запознат с плановете на компанията източник посочва, че потенциалните мита на Тръмп върху мексиканския внос може да накарат автомобилния производител да премести производството на автомобил като Tacoma в Сан Антонио, Тексас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:21 | 11.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
147inc
преди 1 ден
ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 17
гъбко
преди 1 ден
До: evlogi Искам да отбележа, в Поднебесната въобще не се дискутира двигател с вътрешно горене самостоятелно! Единствено като хибриди!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 19
гъбко
преди 1 ден
До: evlogi Само да отбележа, щото туканка из форума живеете в някакъв паралелен свят, в Поднебесната влиза стандарт за консумация на енергия - 2,57 литра бензин на 100км за хибридите, и 13,92кВтч на 100км за електричките. Всички останали автомобили се ЗАБРАНЯВАТ за продажба! Това е в сила от началото на 2026г. Четеш ли? 2026г! В момента в част от големите градове на Китай въобще не можеш да влезеш с дарак, както го практикуват в момента в София масово. А тука ореваха орталъка за прегледите :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 20
гъбко
преди 1 ден
До: evlogi Само да внеса едно уточнение, щото мисля, че си малко встрани от темата. Значи, тези стандарти за изгорелите газове не са най-рестриктивните в света. Има препоръчителни стандарти на СЗО за чистота на въздуха - да точно на СЗО (Световната Здравна Организация). И всичките големи пазари на превозни средства се съобразяват с тях - УСА, Европа, Китай, Бразилия. Всичките са стъпаловидни във времето и всичките налагат все по-рестриктивни стойности. Нищо не зависи от нефел като празнодумеца!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 5
evlogi
преди 1 ден
Стандартите и целите, които в момента са наложени в Щатите по отношение на емисиите и електрификацията, са напълно нереалистични, непостижими и направо бих ги нарекъл вредни..Едни нови , постижими и реалистични политики биха били далеч по-полезни за развитието на сектора.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още