IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как европейската автомобилна индустрия ще се справи с трусовете?

Индустриалният идеал Volkswagen днес става жертва на липсата на гъвкавост, коментира Калоян Желев, автомобилен експерт

17:01 | 31.10.24 г.

Германската автомобилна група Volkswagen не прецени ситуацията правилно, което създаде неблагоприятен макроикономически климат. Сходни тенденции наблюдаваме при BMW и Mercedes. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му редица фактори неизбежно доведоха до необходимостта да се затварят автомобилни заводи в Европа. Наскоро германската автомобилна група Volkswagen AG обяви безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия в опит да постигне по-големи съкращения на разходите.

"През годините водещ принцип в компанията беше, че трудът трябва да има равен глас с капитала. Днес обаче компанията изглежда все по-малко гъвкава, а тромавата структура за взимане на решения създава редица проблеми. Себестойността на труда в производството на един автомобил е не повече от 25%. Това поставя финансите на Volkswagen под огромна тежест", посочи Желев. По думите му проблемът не е само в мениджмънта, но и в самата история на компанията, където е заложена една особеност, която е ултимативно поставена на масата.

„Германският труд е скъпо платен и това прави ситуацията още по-сложна“, коментира Желев. Германска черта е невъзможността да се признават грешки, което води до сериозни последствия. Нещо такова наблюдаваме и във Volkswagen. Индустрията и регулаторът не прецениха ситуацията правилно, което създаде неблагоприятен макроикономически климат. Сходни тенденции наблюдаваме при BMW и Mercedes. 

Експертът посочи, че Volkswagen наема 300 000 души от персонала си само от Германия, а при тази структура на възнагражденията това е сериозен финансов ангажимент. Според събеседника този път няма да станем свидетели на поредната колективна договорка. Нещата са сериозни и изискват конкретни действия от страна на мениджмънта. Дали ще видим само съкращения на работна сила, или ще се предприемат и други мерки, предстои да видим, отбеляза събеседникът.

„Митата, наложени на китайските автомобили, няма да постигнат сериозен ефект. Това води до задънена улица, от която тепърва ще трябва да търсим изход“, коментира още Желев.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:48 | 31.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още