С растящите очаквания на пазара относно продажбите на BYD Co., ще са необходими убедителни доказателства за растежа на китайския автомобилен производител в чужбина, които да стимулират следващия етап от борсовото му рали, пише Bloomberg.
Компанията се утвърди като лидер при продажбите на електрически превозни средства в Китай, най-големият пазар в света, и вероятно ще отчете по-големи тримесечни приходи от Tesla Inc. за първи път в своята история. Рентабилността ѝ ще бъде следена от анализатори и инвеститори под лупа, когато BYD представи своя отчет на 30 октомври на фона на продължаващите ценови войни в сектора.
Пазарните експерти казват, че продажбите на компанията извън Китай са от ключово значение за по-нататъшните ценови ръстове на листнатите в Хонконг акции, които поскъпнаха с 66% от дъното през февруари. Перспективата за износа е обещаваща, но замъглена от търговското напрежение между Пекин, от една страна, и САЩ и Европейския съюз (ЕС) от друга, като BYD се опитва да противодейства на това чрез ускоряване на обособяване на производствен капацитет на или около целевите пазари.
„Износът е следващият основен двигател за растежа на компанията и вече може да има значителен принос от следващата година“, коментира Кевин Нет, ръководител на отдела за анализ на азиатски акции във Financiere de L Echiquier.
BYD продаде повече от 1,1 млн. леки коли през третото тримесечие, рекорден обем за такъв период, изтъква Bloomberg. Анализаторите изчисляват, че базираният в Шънджън производител на електромобили и батерии ще отчете приходи от продажби в размер на 28,8 млрд. долара, което ще бъде рекорд за BYD и надхвърля регистрираните от Tesla за периода 25,2 млрд. долара.
Вътрешното търсене е по-силно от очакваното благодарение на китайските правителствени субсидии, насърчаващи подмяната на по-стари автомобили - тенденция, която може да продължи през текущото тримесечие, посочва Bloomberg Intelligence.
BYD също така се е облагодетелствала от агресивните намаления на цените и подобрената си плъгин хибридна технология, твърдят анализатори.
Представяне извън Китай
Перспективата в чужбина обаче не изглежда толкова сигурна на фона на протекционистки насрещни ветрове и охладеното търсене на електромобили. По-рано този месец ЕС гласува да наложи мита до 45% върху електрическите превозни средства, произвеждани в Китай, докато продажбите на електромобили се забавиха на някои пазари поради опасения относно високите разходи и променящите се предпочитания на потребителите.
Сега изглежда по-малко вероятно BYD да постигне планираната своята цел за продажби от над 450 000 превозни средства извън Китай за тази година, като оценката се базира на продадените през първите девет месеца около 300 000 електромобила. Междувременно приносът на износа към месечните продажби на BYD спада до 7,3% към края на септември от неотдавнашен връх от 13,1% през април.
Все пак компанията продължава да разширява износа си към нови пазари и демонстрира успех в примамването на потребителите с по-евтините си модели. В същото време тя търси решение за заобикаляне на търговските бариери, като изгражда заводи в 10 страни на три континента.
Въпреки неотдавнашните предизвикателства „очакваме BYD да се радва на по-нататъшен растеж на отвъдграничните пазари през следващите няколко години“, пише в бележка до клиенти анализаторът на Nomura Holdings Inc. Джоел Инг.
BYD създава производствени бази в ключовите региони в рамките на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и Латинска Америка, изтъкват анализатори на Morgan Stanley. Тя отбелязват, че Бразилия, Тайланд и Израел са водещите чуждестранни пазари за компанията „благодарение на нарастващата популярност на електромобилите и относително благоприятните търговски политики с Китай“.