fallback

Криза с работната ръка тресе европейските доставчици на автомобилни части

Общо 86 000 работни места са загубени в сектора от 2020 г. насам

22:30 | 24.10.24 г. 1
Автор - снимка
Създател

В Германия лошите новини от сектора на доставчиците на автомобилни части сякаш нямат край. Само миналата седмица компанията Brose обяви, че се готви да съкрати 950 работни места. Индустриалният гигант Bosch планира да премахне хиляди работни места, включително 1200 такива само от бизнеса със задвижващи системи. ZF попада в медийните заглавия от месеци, тъй като базираната във Фридрихсхафен компания иска да съкрати до една четвърт от своите общо 54 000 работни места. Доставчикът Schaeffler междувременно се готви за сливане с Vitesco плюс намаляване на персонала, пише германското издание WirtschaftsWoche.

В началото на годината германската Continental AG обяви, че съкращава около 7150 позиции в изпадналото в затруднение автомобилно подразделение, за да направи бизнеса по-конкурентоспособен за прехода на индустрията към електрически превозни средства и цифрови предложения. Свиването на работната сила на компанията представлява приблизително 3,6% от общия брой на служителите ѝ в глобален план. Continental също така се стреми към обединяване на обекти в Германия и на други места, включително в сферата на научноизследователска и развойна дейност.

В тясно свързаната верига на стойност кризата, която засяга големите корпорации, хвърля сянка и върху много от малките компании в Германия.

Малко преди търговския панаир на доставчиците IZB във Волфсбург, европейската индустриална асоциация Clepa предупреди: съкращенията на работни места ще продължат. Общо 86 000 работни места са загубени в европейската индустрия на доставчиците от 2020 г. насам.

Дори ако вземете предвид новите работни места в модерни области от аутомотив сектора, които са били създадени, например чрез електрическата мобилност, свиването на персонала далеч надвишава новите позиции – нетно са загубени 56 000 работни места. Само през първата половина на 2024 г. са обявени съкращения на 32 000 работни места, изтъква асоциацията. Това надхвърля „най-лошата фаза от пандемията“.

От предвидените работни места, които ще бъдат създадени покрай електрическата мобилност, досега са обявено само 20 процента: едва 29 000 работни места са създадени от 2020 г. насам, от които около 19 000 са свързани с технологиите за електрически превозни средства.

Доставчиците на автомобилни части в Германия са най-силно засегнати. 59% от съкратените работни места в индустрията са в Германия. Около 52 000 работни места са загубени в страната от 2020 г. досега.

„Последните данни са ясен призив за събуждане“, изтъква генералният секретар на Clepa Бенджамин Кригер.

Рамковите условия трябва бързо да бъдат променени, включително на ниво Европейски съюз (ЕС). Спецификациите около въглеродните емисии трябва да бъдат „проектирани така, че да са отворени за технологиите“, добавя Кригер. В противен случай европейската автомобилна индустрия рискува да загуби водещата си роля.

Асоциацията предупреждава, че европейските доставчици на автомобилни части не са достатъчно рентабилни, за да направят необходимите инвестиции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:24 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още