fallback

Инвеститорите ще гледат под лупа отчетите на автомобилните компании от Детройт

General Motors и Ford Motor трябва да докажат, че ценовата им мощ при конвенционалните модели остава силна въпреки охлаждането при електромобилите

21:00 | 21.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Вероятно на General Motors и Ford Motor ще им е трудно да убедят инвеститорите, когато представят своите тримесечни отчети, че ценовата мощ на автомобилните концерни от Детройт относно колите с двигател с вътрешно горене е все още силна и загубите от техния бизнес с електромобили намаляват, пише Ройтерс.

GM ще публикува отчета си за периода от юли до септември на 22 октомври, докато местният му съперник Ford ще представи своите резултати на 28 октомври.

Изпълнителният директор на GM Мари Бара заяви по-рано този месец, че маржовете на печалбата при конвенционалните автомобили на компанията не са достигнали своя връх, като продажбите на електромобили растат.

Акциите на автомобилния производител поскъпнаха с над една трета от началото на годината, като GM повиши на два пъти прогнозата си за годишната печалба, подкрепена от силните продажби на конвенционални модели.

За разлика от това, Ford се бори с проблеми с качеството и загуби от милиарди долари в своя електромобилен бизнес, което доведе до ценови спад на акциите му от 8% през годината.

Анализатори от Deutsche Bank прогнозират, че Ford може да не успее да отговори на очакванията за тримесечието, възпрепятстван от раздутите запаси.

Wall Street се съмнява от месеци относно способността и желанието на потребителите да плащат исторически високите цени на популярните в САЩ пикапи и SUV-ове, тъй като все още високите лихви и по-широките икономически опасения служат като спирачка пред разходите им.

Средната търговска цена за ново превозно средство в САЩ е нараснала с 2% на месечна база през октомври до 47 823 долара, става ясно от доклад на Cox Automotive. Тази цена е нараснала само с около 1% спрямо октомври 2023 г., което показва, че цените са достигнали таван.

Автомобилните производители трябваше да намалят цените на превозните средства, тъй като предпазливите потребители избягват по-големите покупки - ярък контраст от цените отпреди няколко години, когато производството на по-нови модели беше ограничено от проблеми с веригата на доставки.

„Притесненията относно пиковите цени, както и несигурността около стратегиите и прехода към електромобили, служат като средносрочни до по-дългосрочни баериери“, изтъква Deutsche Bank.

Както Ford, така и GM се съсредоточават върху производството на повече бензинови модели с по-висок марж, като пикапа Maverick на Ford и компактния SUV Chevrolet Trax на GM, тъй като растежът на продажбите на електромобили се охлажда.

През август Ford отмени пускането на своя дългоочакван електрически триредов SUV, заявявайки, че не може да го предложи на клиентите на достатъчно изгодна цена. Междувременно GM забави изпълнението на целите си за производство на електромобили.

Автомобилните производители от Детройт успяха да спечелят значителен пазарен дял от затруднения конкурент Stellantis, чиито продажби в Северна Америка изостават.

Инвеститорите и анализаторите също ще следят за коментари за това как икономиката влияе на потребителите.

„Дори с по-голямото от очакваното намаление на лихвите от Фед през септември, няма съществено подобрение в лихвите по автомобилните кредити или общата достъпност на новите превозни средства“, коментира главният икономист на Cox Automotive Джонатан Смоук, цитиран от Ройтерс.

Предпочитанията на потребителите в САЩ се насочват към компактните кросоувъри, загърбвайки доскоро предпочитаните по-големи превозни средства като пикапи поради по-ниските разходи за поддръжка и по-скромния разход на гориво.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:59 | 21.10.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още