fallback

Китайските автомобили засенчват европейските конкуренти на изложението в Париж

Stellantis предпочита да се качи на "китайския влак", вместо да го остави да я прегази, заяви шефът на групата Карлос Таварес във връзка с партньорството ѝ с Leapmotor

11:31 | 17.10.24 г. 11

Автомобилните производители се стичат в Париж за най-голямото автомобилно изложение в Европа тази седмица - и китайските марки електромобили са големите звезди на това събитие, пише Business Insider.

BYD, Xpeng и Leapmotor показват нови превозни средства на изложението, докато Европейският съюз (ЕС) се готви да наложи наказателни мита върху изгражданите в Китай електрически модели.

Лидерът на китайския пазар BYD представи Sealion 7, стилен електрически SUV, чиято батерия според компанията може да се зарежда за 24 минути от 10% до 80%. Концернът планира да пусне модела в Европа по-късно тази година.

BYD, който иска да стане най-големият производител на електрически автомобили в Европа до 2030 г., показа седем модела на своя щанд в Париж.

Хората се тълпяха около високотехнологичния Yangwang U8, внушителен хибриден SUV, който според BYD е способен да минава през вода и да се завърти на място като танк.

U8, който скоро ще дебютира в Европа, също пристига с дрон, който позволява на пътниците да разучат пътя пред себе си.

Китайският фокус върху технологично напредналите функции и интелигентните автомобили беше очевиден и на други места на автомобилното изложение. Щандът на китайската фирма Xpeng беше доминиран от прототипа на летяща кола.

Главният изпълнителен директор Хъ Сяопън и президентът Брайън Гу показаха модела P7+ с частично автономно шофиране. Двамата също така обсъдиха инвестициите на компанията в хуманоидни роботи, летящи коли и изкуствен интелект.

Говорейки пред журналисти, Гу каза, че макар митата на ЕС да окажат натиск върху бизнес модела на Xpeng, компанията не се отказва от плановете си за разширяване в Европа.

"Имаме дългосрочен и силен ангажимент към Европа, тъй като това е регион, който смятаме, че е в основата на нашия бизнес. Ще направим всичко необходимо, за да бъдем конкурентоспособни", подчерта той.

Сред местните автомобилни производители на събитието атмосферата не беше толкова позитивна.

Слабите продажби на електромобили на европейския пазар показват, че някои местни концерни вече забавят плановете си да електрифицират своята продуктова гама и лобират пред ЕС да преосмисли целите за емисиите, които според тях ще им костват милиарди евро глоби.

Говорейки на среща на високо равнище в кулоарите на автомобилното изложение, главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе каза, че настроението в европейската автомобилна индустрия „клони към песимизъм“.

Той предупреди, че планираната за 2035 г. забрана за продажба на нови бензинови и дизелови коли в Европа може да „застраши европейската автомобилна индустрия в нейното сърце“, докато ръководителят на френската Renault посочи, че е ясно, че китайските автомобилни производители имат надмощие над своите западни конкуренти.

„Европа вече не е лидер. Никой вече не може да си крие главата в пясъка – центърът на тежестта вече е в Китай“, изтъкна Лука де Мео от Париж.

Това беше особено очевидно на щанда на китайската Leapmotor.

След пускането на два нови модела в Европа през септември, стартъпът представи B10, електрическо превозно средство, което планира да продава в световен мащаб от следващата година и което ще струва 14 хил. долара в Китай.

Докато разкриваше новия модел, към главния изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянмин се присъедини и Карлос Таварес, ръководител на френско-италианската група Stellantis. Европейският автомобилен производител сключи сделка с Leapmotor по-рано тази година за инвестиране в компанията, като така получи ексклузивни права да продава нейните евтини електромобили извън Китай.

Говорейки на автомобилната среща на върха във вторник, Таварес каза, че европейските автопроизводители трябва да приемат „суровата реалност“, че китайските компании вече са способни да произвеждат електромобили на много по-ниски цени от своите европейски конкуренти.

Той добави, че партньорството с Leapmotor е било необходимо, за да може Stellantis да се конкурира с гигантите при електрически превозни средства в страната.

„За нас най-добрият начин да се състезаваме с китайците беше да се качим на техния влак, вместо да го оставим да ни прегази“, посочи Таварес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 17.10.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още