fallback

Хибридна технология осигурява глътка въздух за Renault в електрификацията

Трансмисията E-Tech е евтина и може да се приложи при всички модели на компанията

14:41 | 15.10.24 г.

Залогът на главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео върху евтина технология на трансмисия позволява на френския автомобилен производител да се наложи на бързоразвиващия се пазар на хибридни автомобили в Европа, като му дава малко пространство за глътка въздух, докато конкурентите му се сблъскват с охлаждане при търсенето на електромобили, пише Ройтерс.

Търсенето на скъпи електрически превозни средства стагнира в Европа въпреки решението на Европейския съюз (ЕС) да забрани продажбата на нови коли с бензинови и дизелови двигатели през 2023 г.

Renault, който е по-малък от регионални съперници като Volkswagen Group и Stellantis NV, и отчете рекордна загуба през 2020 г., сега показва изненадваща сила при хибридните модели, които се задвижват както от двигател с вътрешно горене, така и от батерия.

През първите осем месеца на годината продажбите на хибридни модели на Renault, включително Clio и Captur, са се увеличили с 55% спрямо предходната година спрямо ръста от 21,1% за целия ЕС, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

Увеличението на продажбите, което достига 60% през първата половина на годината, направи марката Renault втората по големина в Европа в този сегмент, изоставайки единствено от японската Toyota.

„Renault изглежда се справя много, много добре“, коментират анализатори от Stifel, след като производителят на автомобили обяви на 8 октомври, че се придържа към бизнес целите си, един от малкото производители на традиционни автомобили, които не преразглеждат в посока надолу перспективите си за печалбата на фона на трудните пазарни условия. „Смятаме, че компанията е просто по-гъвкава и от своите връстници“, добавят анализаторите.

Запазването на силата на хибридните автомобили, по-евтини от електрическите превозни средства и по-малко замърсяващи с вредни емисии спрямо традиционните коли, може да помогне на Де Мео да намали общите емисии на групата и да увеличи продажбите в близко бъдеще.

Очаква се търсенето на хибриди да продължи да нараства до края на това десетилетие, преди електрическите превозни средства да вземат превес, прогнозират консултантските фирми Dataforce и S&P Global.

С пазарна капитализация от 11,6 млрд. евро, Renault струва само една четвърт от оценката на европейския пазарен лидер Volkswagen, което го прави по-пъргав, но потенциално по-уязвим от конкурентите си срещу засилващата се конкуренция от страна на китайските електрически автомобили.

Компанията, в която френската държава държи 15%, също търси нова посока, след като до голяма степен изостави продължилия над две десетилетия съюз с Nissan и Mitsubishi и след като се отказа от планираното листване на своето звено за електромобили Ampere.

Евтина трансмисия

Тайната зад скорошния успех на Renault при хибридите е фокусът върху технология, която френската група е усвоила добре.

Лидер при трансмисиите, но преди век, Renault и неговите инженери се обръщат към опростен съединител – използван за свързване и разединяване на скорости без необходимост от синхронизатори – за да създадат евтина хибридна трансмисионна система, наречена E-Tech.

Системата, която може да се използва във всички модели на Renault, изисква по-малко компоненти от другите подобни технологии, което я прави по-лека и по-евтина.

„Renault е особено спокойна в балансирането между електрически превозни средства и хибридни модели в сравнение със своите конкуренти“, коментира Филип Ушоа, анализатор в Jefferies.

Растежът трябва да продължи, тъй като Renault представя повече нови модели на достъпни цени, казват анализатори. Хибридният Clio на Renault е с 400 евро по-скъп от Toyota Yaris и Peugeot 208, но е по-мощен и скоростната му кутия E-tech може да се използва в малки коли, както и в новия седан Rafale, с мощност от 300 конски сили.

„Renault ще запази това предимство през следващите няколко години“, смята Антоан Жиро, анализатор на S&P Global.

Стагниращ пазар на електромобили

Силата на хибридите, които не отделят толкова емисии, колкото обикновените коли, ще помогне на Renault да отговори на изискванията на ЕС за ограничаване на емисиите на въглероден диоксид, дори когато продава по-малко електрически превозни средства от конкурентите си, посочва Бенджамин Кибиес, старши автомобилен анализатор в базирана в Германия консултантска фирма Dataforce.

Хибридните автомобили с E-Tech отделят само 95 грама въглеродни емисии на километър, което помага на групата да достигне средно ниво от 114 г/км за своята продуктова гама през първите шест месеца на 2024 г., изчислява Dataforce.

Това е по-добър резултат от средните емисии на Ford и Volkswagen от съответно 123 грама и 125 грама.

Но изненадващата сила на Renault при хибридите стига само дотук. Производителите на автомобили в Европа трябва да намалят средните нива на емисии до 94 г/км от следващата година.

За да се съобрази с тези ограничения, Renault ще трябва да увеличи дела на електромобилите от общите си продажби до около 20%. Това е трудно постижимо, тъй като както на по-широкия пазар, продажбите на електромобили на Renault стагнират, като делът им от общите продажби на концерна достига 12%.

Де Мео ще представи нов електрически SUV, Renault 4, на автомобилното изложение в Париж, което започва на 14 октомври, след скорошния дебют на Renault 5, друг малък електромобил.

„Продажбата на повече хибриди вместо на традиционни превозни средства може да помага да се поддържа посоката. Но ключът ще бъде и успехът на пазарната реализация както на R5, така и на R4“, изтъква Жиро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:41 | 15.10.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още