IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Губи ли ЕС състезанието с Китай за електромобилите

Нужни са бързи инвестиции в сектора, за да могат европейските производители да се конкурират успешно, посочи експерт

22:00 | 09.10.24 г. 3

За момента европейските електрически автомобили не са достатъчно конкуретнти откъм цени и предлагане. Нужни са бързи инвестиции в развитието на електромобилите, за да могат европейските производители да се конкурират успешно и да не изгубят пазарен дял. Това каза Александър Костадинов, председател на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Той припомни, че Китай подкрепя автомобилната индустрия с финанси, верига за доставки на суровини, субсидии и други мерки.

“Европа разполага с конкуренти технологии в сферата на производство на батерии, но Китай произвежда много по-големи обеми. Страните от Европейския съюз тепърва изграждат мощностите си. Ключов момент тук е с каква скорост пазарът ще усвои предлагането на електрическите автомобили“, каза Костадинов. И допълни, че когато играчите играят по различни правила, винаги единият ще е ощетен.

“От лоялната конкуренция печелят само потребителите. Всъщност, почти всички правителства в Европейският съюз подкрепят производството на електромобили с директни субсидии. Нужни са обаче още допълнителни мерки“, каза събеседникът.

Според Костадинов закриването на автомобилни заводи може да се дължи на много неща – повишаване на разходи за труд, въвеждане на нови автоматизирани линии и други. 

“Виждаме как много китайски компании изместват производството си в Европа. Те са агресивни и бързи и в рамките на 2 до 3 години ще имат действащи заводи на територията на ЕС. Това има и един позитив – ще даде глътка въздух на европейските компании да ги настигнат“, коментира той.

Относно обсъжданата отмяна на забраната за двигатели с вътрешно горене, той посочи, че това е сложен процес. „Ако отпадне само забраната, а не всички съпътстващи я директиви, това няма да промени коренно ситуацията. Самият дебат обаче е индикатор, че Европейският съюз изостава след Китай по производство на електромобили. Нужна е още информация и предстои да видим какво точно ще се случи. Трябва да отбележим, че сред автомобилните производители има и такива, които считат, че декарбонизацията и намаляването на емисиите са пътят напред. Тези, които не са съгласни, ще бъдат подложени на глоби“, каза гостът в предаването.

Около 40 автомобила ще бъдат показани за пръв път на българската публика на предстоящия Автосалон София 2024, а експонатите ще са над 200.

Автосалон София 2024 е най-голямото автомобилно изложение в България и ще бъде открито на 18 октомври. Това е едно от малкото събития, които поставят България на картата на Европа.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:47 | 09.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 6 rate down comment 1
evlogi
преди 2 месеца
Дали са нужни бързи инвестиции, би трябвало да каже пазарът, а не Александър Костадинов.За съжаление, тези решения май вече са в ръцете на посредствените политици и резултатът започва да се вижда...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 8
гъбко
преди 2 месеца
Губи ли състезанието? Не! Достатъчно е да се качите на китайска електричка и после на европейска, и след това ще ме разберете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още