fallback

Бивш мениджър на Tesla ще решава проблемите на General Motors с батериите

Кърт Келти пристига в концерна, за да помогне на Мари Бара да подобри стратегията за електрификация и производството на батерии Ultium

22:30 | 07.10.24 г. 6
Автор - снимка
Създател

Американският автомобилен гигант General Motors Co. беше изключително обнадежден, когато преди четири години представи своята батерия, известна сега като Ultium. Тя трябваше да проправи пътя на компанията към пълна електрификация. Сега името е замъглено от неясните перспективи за електрическото бъдеще на GM, която пробягва до широка стратегическа промяна, ръководена от бившия мениджър на Tesla Inc. Кърт Келти, пише Bloomberg.

Той планира да представи новия подход на GM към батериите на специална презентация в деня на инвеститорите във вторник (8 октомври), включително план за използване на различни видове химия, разнообразие от форми на клетки и различни начини за интегрирането им в електромобилите. Келти също така ще обясни как ще бъдат съкратени разходите за електромобили.

Стратегическото преосмисляне, което Келти описва не като революция, а като „значителна“ промяна, отразява проблемите с производството на батерии, които ограничават продажбите, като и липсата на разпознаваемост на Ultium сред потребителите.

Занапред архитектурата на GM – която в момента присъства в дузина електромобили, вариращи от малкия Chevrolet Equinox до електрическия Hummer – вече няма да бъде универсална, изтъква Келти.

„Пазарът иска да чуе, че стратегията за електромобилите ще бъде печеливша сега и да разбере какво ще направи компанията относно проблемите в Китай“, коментира Дейвид Уистън, анализатор в Morningstar Inc.

Ако GM никога не се е опитвала да рекламира името Ultium сред потребителите, компанията със сигурност се постара да го прокара при инвеститорите. Главният изпълнителен директор Мари Бара превърна стратегията за Ultium в централна точка в своята презентация за деня на инвеститора през 2021 г. По това време тя каза, че компанията може да удвои приходите до 280 млрд. долара до 2030 г., отчасти защото батерията може бързо да създаде голямо разнообразие от електромобили. Шефът на концерна посочи, че GM Може да разшири гамата си по-бързо дори от Tesla, който е лидер на пазара на електромобили в САЩ, и да спечели по-голям дял от него.

Заводите за батерии на GM обаче се сблъскват постоянно с проблеми относно автоматизацията. Това забави пазарния дебют на Hummer EV и попречи на други превозни средства да влязат в масово производство. Производствените линии едва наскоро започнаха да се движат в мащаб.

Едноименната марка, в която се прилага батерията Ultium, така и не успя да привлече потребителите. Това може да се дължи на факта, че производството на батерии Ultium е толкова проблематично, ограничавайки автомобилния производител да продаде малко над 70 000 превозни средства са батерии от началото на 2024 г., като продажбите едва наскоро започнаха да растат.

GM се надява да успее да изгради 400 000 електромобила до средата на 2024 г. и да разполага с капацитет за производство на 1 млн. електрически коли до края на 2025 г.

Стратегията за Ultium също доведе до по-тежки и скъпи превозни средства, които имат голям пробег, но не са индивидуално оптимизирани. Hyundai Motor Co. и Volkswagen AG разполагат със стратегия, подобна на тази на GM, но Tesla и китайската BYD приспособяват батериите към всеки модел.

Келти работи върху бъдещ план, който прилага по-персонализиран подход към всяко превозно средство, като същевременно намалява разходите и теглото.

„Имаме толкова много различни продукти в различни области, че трябва да намерим оптимално решение за всеки от тях“, изтъква той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:21 | 07.10.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още