Американският автомобилен гигант General Motors Co. беше изключително обнадежден, когато преди четири години представи своята батерия, известна сега като Ultium. Тя трябваше да проправи пътя на компанията към пълна електрификация. Сега името е замъглено от неясните перспективи за електрическото бъдеще на GM, която пробягва до широка стратегическа промяна, ръководена от бившия мениджър на Tesla Inc. Кърт Келти, пише Bloomberg.
Той планира да представи новия подход на GM към батериите на специална презентация в деня на инвеститорите във вторник (8 октомври), включително план за използване на различни видове химия, разнообразие от форми на клетки и различни начини за интегрирането им в електромобилите. Келти също така ще обясни как ще бъдат съкратени разходите за електромобили.
Стратегическото преосмисляне, което Келти описва не като революция, а като „значителна“ промяна, отразява проблемите с производството на батерии, които ограничават продажбите, като и липсата на разпознаваемост на Ultium сред потребителите.
Занапред архитектурата на GM – която в момента присъства в дузина електромобили, вариращи от малкия Chevrolet Equinox до електрическия Hummer – вече няма да бъде универсална, изтъква Келти.
„Пазарът иска да чуе, че стратегията за електромобилите ще бъде печеливша сега и да разбере какво ще направи компанията относно проблемите в Китай“, коментира Дейвид Уистън, анализатор в Morningstar Inc.
Ако GM никога не се е опитвала да рекламира името Ultium сред потребителите, компанията със сигурност се постара да го прокара при инвеститорите. Главният изпълнителен директор Мари Бара превърна стратегията за Ultium в централна точка в своята презентация за деня на инвеститора през 2021 г. По това време тя каза, че компанията може да удвои приходите до 280 млрд. долара до 2030 г., отчасти защото батерията може бързо да създаде голямо разнообразие от електромобили. Шефът на концерна посочи, че GM Може да разшири гамата си по-бързо дори от Tesla, който е лидер на пазара на електромобили в САЩ, и да спечели по-голям дял от него.
Заводите за батерии на GM обаче се сблъскват постоянно с проблеми относно автоматизацията. Това забави пазарния дебют на Hummer EV и попречи на други превозни средства да влязат в масово производство. Производствените линии едва наскоро започнаха да се движат в мащаб.
Едноименната марка, в която се прилага батерията Ultium, така и не успя да привлече потребителите. Това може да се дължи на факта, че производството на батерии Ultium е толкова проблематично, ограничавайки автомобилния производител да продаде малко над 70 000 превозни средства са батерии от началото на 2024 г., като продажбите едва наскоро започнаха да растат.
GM се надява да успее да изгради 400 000 електромобила до средата на 2024 г. и да разполага с капацитет за производство на 1 млн. електрически коли до края на 2025 г.
Стратегията за Ultium също доведе до по-тежки и скъпи превозни средства, които имат голям пробег, но не са индивидуално оптимизирани. Hyundai Motor Co. и Volkswagen AG разполагат със стратегия, подобна на тази на GM, но Tesla и китайската BYD приспособяват батериите към всеки модел.
Келти работи върху бъдещ план, който прилага по-персонализиран подход към всяко превозно средство, като същевременно намалява разходите и теглото.
„Имаме толкова много различни продукти в различни области, че трябва да намерим оптимално решение за всеки от тях“, изтъква той.
преди 4 седмици ...А цялата цветна картина, им убягва. Повикали си нов началник, сигурно, много пари ще му изсипят...и - нищо. "Картина с масло", т.е. "МАЗАЛО". Едно е да откриеш - и да, добре е - дори дребни детайли в структурата на компанията, да я стигнеш, заздравиш и т.н.но, когато продуктът ти е болен по рождение, каквото и да правиш извън него, ще си имаш главоболия. И те, и конкуренцията, срещат едни и същи и няма кой, няма кой, няма кой. Ако трупат камари пропуснати ползи...дали не им се пада? Май, да. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Доста време измина от публикацията на статията и си задавам въпроса, какво стана? Тези ли им новият мениджър проблемите, или ще трябва да мине време, преди да осъзнаят, че те са на ниво ментално? Че каквото и да правят, виждат ли самото нещо, аречемо "батерия", както те сега го виждат с очите си, проблемите им ще си останат същите (+/-) някой процент? Че това, са ОСНОВНО ПРОБЛЕМИ ОТ ЗАСЕДЯВАНЕ НА ЕДНО МЯСТО? Събрали се, гледат картината под микроскоп, и виждат едни 3 цвята, (RGB) цилиндри... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Pyramid Т.е. ПЛАТФОРМАТА (каруцата, Онова, дето вози) да им е променливата, а самите батерии, да са един вид константата част. Да, нека пак има с различни химии и от различни производители но, да са еднотипни кутийки: Искаш повече пробег, слагаш повече кутийки. Не, човечеството си губи разсъдъка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Пропуснали са: "Мениджър"="човек, който се занимава с хората". Т.е., повикали са си нов началник да командва, вместо да посъберат няколко светли глави да помислят. Съответно, сега са "изненадани", че не им се получава. Искат да били приспособявали батериите, вместо ТЕ да са универсални, и само да променят конфигурацията на кутията и местата на разполагане. Трудно ми е да ги нарека умни далновидни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец "Бивш мениджър на Tesla ще решава проблемите на General Motors с батериите. Кърт Келти пристига в концерна, за да помогне на Мари Бара да подобри стратегията за електрификация и производството на батерии Ultium" Чувствам, и тези са се откъснали от действителността и вярват в митове. Отдалеч, се вижда пак нещо уникално. И така, всички правят уникални неща. И после, по веригата, всички са набутани и после, що се купува далеч по-малко, отколкото чувстват хората, че има пари на пазара. Ха така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар