Шефовете на компанията майка Volkswagen AG са наясно, че Bentley Motors Ltd се нуждае от инжекция адреналин. Базираната в Крю, Англия, марка се опитва да се ориентира в бъдещето на електрическите превозни средства и управлява портфолио от модели – като Continental, Flying Spur и Bentayga – които вече остаряват за сегашните стандарти на пазара, пише Bloomberg.
Глобалните продажби на Bentley през първата половина на 2024 г. са намалели с 23% на годишна база; общите продажби за миналата година изостанаха от рекордните върхове, отчетени съответно през 2021 г. и 2022 г. Адриан Холмарк, главният изпълнителен директор на марката, който я преведе през турбулентната пандемия, обяви през март, че напуска компанията в посока Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc.
Тогава ръководството на Volkswagen реши да послуша човека, който има важна роля в рамките на Porsche Motorsport и в създаването на хибридния суперавтомобил Porsche 918 Spyder през 2010 г.
Франк-Щефен Вализер стана председател и главен изпълнителен директор на Bentley на 1 юли. Машинен инженер по професия, той е мозъкът зад множеството победи на Porsche RS Spyder в американските серии на състезанието „Льо Ман“, както и на производствените автомобили като Porsche 911GT3 .
Bentley Bentayga оглавява списъка със задачи на Вализер. SUV-ът, който се продава за 203 900 долара, вероятно ще съставлява приблизително 30% от общите продажби на концерна за тази година, разкрива говорител. Това е по-малко от дела през 2023 г., когато най-продаваният модел на Bentley представляваше 44% от общия обем на продажбите. Версията с удължено междуосие на стойност 234 400 долара, чиито доставки започнаха през 2022 г., предизвика известно вълнение, но задвижването и козметичните подобрения са жизненоважни, изтъква Вализер.
„Моделът е на върха на списъка ни с приоритети, защото знаем, че SUV сегментът все още се разраства“, посочва той по време на интервю. „Така че, да, трябва да внесем малко свежест в колата“, допълни още.
Вализер беше избран да ръководи марката, след като оглави сътрудничеството между различни брандове в портфолиото на Volkswagen, което включва както Porsche AG , така и Bentley. Близките отношения с председателя и главен изпълнителен директор на VW Оливер Блуме и могъщото, ориентирано към моторните спортове семейство Порше също помагат за издигането му, признава той, както и богатият му опит в разработването усъвършенстван софтуер за Porsche.
„Продуктът е нашият най-голям лост“, изтъква Вализер. „Можете да комуникирате както искате, но последното доказателство идва от клиента и ако той е убеден, че продуктът не е добър, ще бъде трудно“.
Имиджът на марката Bentley трябва да бъде „малко по-прецизен“, смята Вализер. „Всичко се свежда до това как (едно Bentley) трябва да се кара, колко спортно да бъде, какво усилие ще коства това шофиране“.
Компанията също наскоро се отказа от дългогодишния си план да електрифицира цялото си портфолио до 2030 г., като вместо това се съсредоточи върху комбинация от превозни средства с хибридно задвижване в обозримо бъдеще.
Вализер описва прехода към електромобили като „подвижна цел“ и добавя, че очаква двигателите с вътрешно горене да се предлагат от Bentley поне до 2050 г.
„Разглеждаме ритъма и плановете ни за цикли, казвайки: добре, какво трябва да направим в комбинация с въвеждането на електрическа кола, на повече електрически коли? Как ще изглежда това в нашата стратегия?“, посочва Вализер. „Кога ще преминем окончателно към електрически автомобили? Всичко това е в процес на проверка“, добавя той.
Bentley остава ангажирана с разработването на изцяло електрически автомобил, който трябва да се появи на пазара през 2026 г., потвърждава Bentley. Той отказа да уточни каква форма ще приеме моделът, но допълни, че това вече е решено в рамките на групата.