Представители на администрацията на Байдън казват, че не е достатъчно да се блокира продажбата на китайски превозни средства, тъй като модули като тези могат да се продават в западни автомобили. Луис посочва, че една вероятна причина за голямото отлагане на забраната – някои от планираните ограничения няма да бъдат въведени до 2029 г. – е защото Белият дом иска да се даде време на германските производители да намерят алтернативни доставчици.
Никога не е доказвано, че Пекин използва веригите на доставка на превозни средства, за да шпионира Запада (въпреки че китайско устройство за проследяване беше намерено в автомобил на британското правителство миналата година). Но нарастващото напрежение между Запада и Китай създава предпоставки това да се случи.
Компании, включително Huawei, TikTok и Hikvision, са блокирани или ограничени по някакъв начин, отчасти защото базираните в Китай фирми трябва да спазват законите за национална сигурност на страната, изискващи от тях да предават данни, когато бъдат поискани.
„Трябва да си сътрудничите с регулатора за сигурност, когато се изисква такова действие“, изтъква Чарлз Партън, бивш британски дипломат, който преди е работел в Китай. „Когато не се подчиняват на партията във всички отношения, лидерите на тези компании биват обвинени в корупция и компаниите не получават различните видове субсидии, които им помагат да бъдат толкова успешни“, добавя той.
Партън участва в изготвянето на доклад, призоваващ за забрана на китайските CIM в британските правителствени превозни средства, предупреждавайки, че те могат да бъдат използвани като оръжие.
В доклада се посочва, че Министерството на отбраната е сред ведомствата, които са закупили китайски електрически автомобили, произведени от MG, която е собственост на китайската държава SAIC.
Сиаран Мартин, бивш ръководител на Националния център за киберсигурност (NCSC), отбранителното звено на британското разузнаване, отхвърли опасенията, че някой в Китай може да поеме контрола над хиляди коли. „Те не могат да правят магия. Не мисля, че ще бъде добре това да се разглежда като: „Ако не направим това, тогава Пекин ще може да натисне бутон и да извади всяка кола наведнъж от пътя.“ Доста по-сложно е“, изтъква Мартин.
Все пак той признава, че съществува риск от шпионаж.
Мартин предупреждава, че забраната на китайски части сама по себе си крие риск от пренебрегване на по-големи уязвимости в сигурността, тъй като превозните средства стават все по-свързани.
„Ако приемете това като изолирана политика, това няма да е достатъчно“, изтъква Мартин.
Великобритания възприе по-сдържан подход към китайските превозни средства. Досега страната отказва да последва примера на САЩ и Европейския съюз (ЕС) и да въведе мита върху вноса на електромобили от Китай.
Говорител на правителството казва, че Министерството на транспорта и NCSC „продължават работата, за да разберат и отговорят на потенциалните заплахи в автомобилния сектор“ и посочи международните стандарти за сигурност за свързани превозни средства, поддържани от Обединеното кралство.
Мартин междувременно изтъква, че очаква Великобритания в крайна сметка да последва примера на САЩ с по-широка репресия срещу китайските части. „Ако миналото е някакъв ориентир, Обединеното кралство вероятно ще направи нещо подобно“, казва той.
преди 1 месец Да. Шпио имат ни. Даже вчера комшийската електричка я видях, изправена на задни гуми, да скива в мазето на другия комшия и да му брои бурканите с туршията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар