fallback

Константин Томов: Човечеството все още не гледа на колата като на таблет на колела

Младото поколение, особено в западноевропейските държави и в Северна Америка, губи интерес към личната мобилност, отчете Томов

11:21 | 26.09.24 г. 8

Човечеството все още не гледа на автомобила като на таблет на колела. Ако стигнем до наистина пълноценно автономно управление, може би нагласите ще се изменят, но това все още изглежда надалеч в бъдещето. Все още тази технология не е готова да бъде масова и да бъде достъпна. Това каза Константин Томов, автор и продуцент на предаването „Колела“ на телевизия Bulgaria On Air, в предаването „Чиста енергия“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Томов ще бъде и модератор на панела „Автомобилите и градът – свързаност, автономно управление и електричество“ по време на форума Tech of Tomorrow, който ще се състои днес, 26 септември, от 13:30 часа в "Интер Експо Център" в София.

Автомобилната индустрия е най-голямата в света от много години насам. Сега е в период на изключително драматични промени, на каквито не е била подложена през последните 100 години, каза Томов.

Според него сега се намираме в момент, в който има абсолютна неизвестност какво следва.

Години наред посоката в Европа беше очертана – електрификация, намаляване на емисиите, автоматизация. Последните две години показаха, че политическият натиск в тази посока не е бил подкрепен с никаква подготовка, с никакво реално преценяване на възможностите, каза Томов. По думите му сега има видимо отстъпление не само на пазара, но и на инвестициите в тази посока.

Той посочи, че младото поколение, особено в западноевропейските държави и в Северна Америка, губи интерес към личната мобилност.

„Младите хора в тези държави все по-малко искат да имат собствена кола. Факт е, че в много големи градове автомобилът вече е повече тежест, отколкото предимство“, каза Томов.

Същевременно има много хора в други локации по света и други възрастови групи, които не искат колата им да е таблет на колела.

„Автомобилната индустрия е изправена пред едно много сложно решение накъде да поеме. Добре подготвени за сегашната ситуация са онези компании, които далновидно решиха да инвестират във всички възможности“, каза той.

Като добър пример Константин Томов посочи BMW, която винаги е призовавала да не се налагат политически пътищата към постигане на климатична неутралност, а да се зададат на политическо ниво целите и да се оставят производителите и потребителите заедно да намерят начини за постигането им.

„Към днешна дата вече е очевидно, че чистите електроавтомобили с литиево-йонни батерии не могат да бъдат единственият изход в тази ситуация“, каза Томов.

Според него добре подготвена за настоящата ситуация компания е и корейската Hyundai Kia.

Томов смята, че има съвсем реален риск традиционните производители на автомобили да станат само доставчици на хардуер, а технологичните гиганти да станат производители на крайния продукт.

„В момента много компании са на ръба да се превърнат в доставчици на хардуер за големите. Но не мисля, че значението на чисто автомобилната част на автомобила ще отпадне толкова бързо, колкото мнозина очакват“, каза още Томов.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Чиста енергия“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:21 | 26.09.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още