IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Константин Томов: Човечеството все още не гледа на колата като на таблет на колела

Младото поколение, особено в западноевропейските държави и в Северна Америка, губи интерес към личната мобилност, отчете Томов

11:21 | 26.09.24 г. 8
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Човечеството все още не гледа на автомобила като на таблет на колела. Ако стигнем до наистина пълноценно автономно управление, може би нагласите ще се изменят, но това все още изглежда надалеч в бъдещето. Все още тази технология не е готова да бъде масова и да бъде достъпна. Това каза Константин Томов, автор и продуцент на предаването „Колела“ на телевизия Bulgaria On Air, в предаването „Чиста енергия“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Томов ще бъде и модератор на панела „Автомобилите и градът – свързаност, автономно управление и електричество“ по време на форума Tech of Tomorrow, който ще се състои днес, 26 септември, от 13:30 часа в "Интер Експо Център" в София.

Автомобилната индустрия е най-голямата в света от много години насам. Сега е в период на изключително драматични промени, на каквито не е била подложена през последните 100 години, каза Томов.

Според него сега се намираме в момент, в който има абсолютна неизвестност какво следва.

Години наред посоката в Европа беше очертана – електрификация, намаляване на емисиите, автоматизация. Последните две години показаха, че политическият натиск в тази посока не е бил подкрепен с никаква подготовка, с никакво реално преценяване на възможностите, каза Томов. По думите му сега има видимо отстъпление не само на пазара, но и на инвестициите в тази посока.

Той посочи, че младото поколение, особено в западноевропейските държави и в Северна Америка, губи интерес към личната мобилност.

„Младите хора в тези държави все по-малко искат да имат собствена кола. Факт е, че в много големи градове автомобилът вече е повече тежест, отколкото предимство“, каза Томов.

Същевременно има много хора в други локации по света и други възрастови групи, които не искат колата им да е таблет на колела.

„Автомобилната индустрия е изправена пред едно много сложно решение накъде да поеме. Добре подготвени за сегашната ситуация са онези компании, които далновидно решиха да инвестират във всички възможности“, каза той.

Като добър пример Константин Томов посочи BMW, която винаги е призовавала да не се налагат политически пътищата към постигане на климатична неутралност, а да се зададат на политическо ниво целите и да се оставят производителите и потребителите заедно да намерят начини за постигането им.

„Към днешна дата вече е очевидно, че чистите електроавтомобили с литиево-йонни батерии не могат да бъдат единственият изход в тази ситуация“, каза Томов.

Според него добре подготвена за настоящата ситуация компания е и корейската Hyundai Kia.

Томов смята, че има съвсем реален риск традиционните производители на автомобили да станат само доставчици на хардуер, а технологичните гиганти да станат производители на крайния продукт.

„В момента много компании са на ръба да се превърнат в доставчици на хардуер за големите. Но не мисля, че значението на чисто автомобилната част на автомобила ще отпадне толкова бързо, колкото мнозина очакват“, каза още Томов.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Чиста енергия“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:21 | 26.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

8
rate up comment 0 rate down comment 14
гъбко
преди 16 часа
До: cyclop Едва ли всички владеят като теб изкуството на шанцовите инструменти (кирка, лопата и ръчна количка) и да прекопават канавки или шахти за кабели. За това се изискват специфично образование и ниво на компетентност. Не всеки е дарен с такива възможности. Ти си галеник на съдбата, съчетание от всичко това плюс достъп до интернет. Днес има ли много кемрейлс из небето? Ръсят ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 11
khao
преди 17 часа
До: tetris12 Ще иска някаква форма на валидация на шофьорска книжка ... същия процес като при AirBNB ... снимаш, валидират ти я и това активира акаунта ти...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 14
khao
преди 17 часа
До: tetris12 Има поне от 5 години, даже са по стари като услуга от тротинетките ... Спаркс, плащаш с апп-а!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
tetris12
преди 17 часа
Това разбира се оставя много отворени въпроси, за да се избегнат злоупотреби.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 2
tetris12
преди 17 часа
Няма да се учудя след време да има електрички подобно на тротинетките. Плащане с приложение, свършваш си работата и я зарязваш. Ще иска някаква форма на валидация на шофьорска книжка преди да потегли, като дигитализирана шофьорска книжка и лични документи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 20
khao
преди 17 часа
До: cyclop неее, твърде си стар и тъъъп, няма как да разбереш младите и по умни от теб хора! Еволюция.... кво да правиш!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 3
cyclop
преди 18 часа
"Младите хора в тези държави все по-малко искат да имат собствена кола" бездетни- работят някъде на бюрце, с нула необходима за работата им екипировка или техника - хранят се с бърза храна или полуфабрикати - естествено, че не разбират необходимостта да имат автомобил.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 3
cyclop
преди 18 часа
Видях клип от самоуправляващ се автомобил, който при скорост над 100 км направи маневра за избягване на притичващо пиле. За щастие, не свърши както би могло и колата продължи, но да си оставите живота на микс от китайски компоненти, управлявани от софтуер от индийски сует-шоп, звучи като абсурдно безумие. Нито знаеш кой и с какви приоритети е програмирал алгоритмите, нито как ще разчете ситуация и каква реакция ще предприеме. Руска рулетка с дизайн от Ешер.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още