Финансовият директор на Volkswagen Арно Антлиц каза, че разполага с една до две години, за да промени нещата в едноименната марка на групата в лицето на силната китайска конкуренция, като стремежът за намаляване на разходите от 10 млрд. евро от миналия декември вече не се смята за достатъчен за спасяването на компанията.
Преговорите със синдикатите трябва да започнат на 25 септември, като ще се разгледа и предложението за възможните по-нататъшни съкращения на разходите.
Представителите на труда държат половината от гласовете в надзорния съвет на производителя на автомобили, което затруднява последният да извърши принудително закриване на заводите без тяхното одобрение. Синдикатите искат споразумение чрез преговори, но ръководството на Volkswagen казва, че мащабът на предизвикателствата означава, че трябва да се предприемат драстични мерки.
Управлението на свръхкапацитета отдавна е проблем за европейските автомобилни производители, чиито ръце остават вързани заради трудовите договори и риска от политически удар от затварянето на заводи.
Сега високите лихвени проценти и отслабващата икономика натежават допълнително върху компаниите, които се сблъскват със слабо търсене, точно когато китайските марки започват да навлизат в региона.
Volkswagen казва, че годишното търсене на автомобили в Европа трябва да нарасне до около 14 млн. броя, което е спад от отчетените през 2019 г. 16 млн. превозни средства.
Някои от автопроизводителите с фокус върху масовия пазар, обременени с твърде голям капацитет в Европа, вече предприеха мерки за намаляване на разходите.
Renault съкрати хиляди работни места в региона като част от кампания за намаляване на разходите на стойност 3 млрд. евро, която стартира през 2021 г. Stellantis, създадена от сливането между Fiat Chrysler и PSA, ще съкрати почти 20 000 работни места в Европа от 2021 г. до края на 2024 г.
И двете групи закриха производствени линии и намалиха капацитета, така че да са по-малко зависими от големите съоръжения, разчитайки повече на временни работници вместо на синдикални служители.
Производството на автомобили в Европа продължава да отчита спад след края на пандемията от коронавирус. Графика: Ройтерс
Междувременно Ford обяви, че ще съкрати 5400 работни места в Европа и планира още съкращения в регионален план на фона на започналото преструктуриране, което включва спиране на производството в завода на концерна в Саарлуис в Германия.
Според GlobalData и трите компании отчитат по-ниски нива на използван капацитет от Volkswagen до момента през годината.
Индустриални анализатори посочват, че разделянето на Източна и Западна Европа вероятно ще нарасне с навлизането на китайските играчи, включително на най-големия китайски производител на електромобили BYD, които вече отварят търговски представителства и фабрики в страни като Унгария, Турция и Полша.
„Това ще се ускори“, коментира Анди Палмър, председател на словашкия производител на батерии Inobat и бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin.
Анализаторите казват, че пазари като Германия може да произвеждат в един момент само премиум автомобили на цени, които позволяват на производителите да покрият по-високите оперативни разходи.
Stellantis вече прехвърли част от производството на електромобили към пазари с по-ниски разходи. Той ще произвежда електромобили в Полша чрез съвместно предприятие с китайската Leapmotor. Неговият Citroen e-C3, който трябва да се появи на пазара при цена от около 23 000 евро, ще се произвежда в Словакия.
Най-евтиният електромобил на Volskwagen е ID.3, който се предлага на цена от над 36 000 евро, докато марките в портфолиото на Stellantis имат по-евтини модели като Fiat 500e, Citroen e-c3 и Opel Corsa.
„Компаниите балансират между страни с по-високи разходи за труд с такива с по-ниски разходи. Нищо не се е променило през последните десетилетия“, изтъква Георг Лойтерт, директор на автомобилната индустрия в профсъюзната федерация IndustriALL. „Не можете да обвинявате работната сила за това“, добавя той.
преди 2 месеца До: гъбко На кривата ракета космоса и пречи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: pinoccio Мда, затова са по-добре от останалата част от света. Факт! А сега рассийската добивна индустрия блажи яко, вече не се разпродава на безценица. Факелчето припламва ли весело на Портовая? Скоро и на Анапа ще припламва! Докато си закрият окончателно газовите сондажи. Прелест! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца И преди образованите интелекти индустриалци да се разписали в словесните си дришшшни по темата, само мимоходм да споменем че китайският промишлен капацитет при автомобилостроенето миналата година беше 59% и върви усилено надолу. Японският беше паднал на 47% и върви надолу. За пример на Hyundai Motor - 23%, четете ли ребята? На Kia - 25%! Разбирате ли как поднебесните изнасят безработицата си навън? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Не разбирам защо Фолксваген има проблеми. Нали се освободиха от зависимостта от руските суровини - петрол, газ, маз и водка, които тегнеха над немската промишленост и спъваха развитието й десетилетия наред. Ти да видиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар