Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус обеща, че ще направи всичко необходимо, за да увеличи възвръщаемостта на германския производител на автомобили, след като компаняита понижи перспективите за рентабилността за тази година заради трудностите в Китай, съобщава Bloomberg.
Охлаждането на търсенето в Китай навреди на продажбите на премиум моделите на Mercedes като S-Class и Maybach. Акциите на Mercedes записаха най-големия си ценови спад за последните четири години след корекцията в перспективите.
Mercedes ще направи „всичко по силите си“, за да подобри представянето си, каза Калениус, добавяйки, че това включва засилване на присъствието в Китай с нови продукти. „Ние активно ще плаваме по течението, няма само да се носим по него“, изтъкна изпълнителният директор.
Предупреждението за рентабилността е пречка в стремежите на Mercedes към по-силно пазарно присъствие и още един предупредителен знак за най-важната индустрия в Германия, която се сблъсква с турбулентен преход към електрически автомобили и насрещни ветрове в Китай.
По-рано месец Volkswagen AG се отказа от гаранциите за работните места в синдикален договор и предупреди, че може да затвори фабрики в Германия за първи път в своята история поради слабото търсене. Миналата седмица BMW AG понижи насоките си за печалбата за цялата година, възпрепятстван от икономическия спад в Китай и охладеното търсене на електромобили.
Сега Mercedes очаква коригираната възвръщаемост от продажбите да достигне между 7,5% и 8,5% в сравнение с предишната прогноза за 11%. Компанията заяви, че печалбата ѝ преди лихви и данъци се прогнозира да бъде „значително под“ нивото от предходната година.
„Това беше предизвикано от по-нататъшното влошаване на макроикономическата среда, главно в Китай“, изтъква Mercedes. „Растежът на брутния вътрешен продукт (БВП) в Китай загуби допълнително инерция на фона на по-слабото потребление, както и на продължаващия спад в сектора на недвижимите имоти. Това се отрази на общия обем на продажбите в Китай, включително на продажбите в сегмента на колите от най-висок клас“, добавя концернът.
Всичко това подкопава стратегията на автомобилния производител да продава повече автомобили, за да засили маржа. Макроикономическата среда в Китай се влоши допълнително, водена от устойчивия спад в сектора на недвижимите имоти, подчертава компанията.
И докато бизнес средата в Китай се влошава, продажбите в Европа също буксуват. Доставките на Mercedes в региона са се свили с 13% през август и се понижават с 3% през първите осем месеца на годината. Намаляващите продажби на електромобили подкопават усилията на производителите да изпълнят правилата на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, които ще бъдат затегнати през следващата година, излагайки индустрията на глоби за милиарди евро.
По-рано в петък германският икономически министър Роберт Хабек представи идея за допълнителна подкрепа за производителите на автомобили в страната и ще обсъди начини за справяне с предизвикателствата, пред които е изправен закъсалият сектор, в разговори с представители на индустрията в Берлин.
Говорейки по време на посещение в завод за електрически превозни средства на Volkswagen в Северозападна Германия, Хабек каза пред работниците, че макар автомобилните производители да трябва да поемат част от вината за настоящите си проблеми, той се чувства „задължен да направи нещо, за да задвижи пазара отново”.
„Голяма част от задачите трябва да бъдат решени от самия Volkswagen, някои от които са наследени проблеми от миналото, а структурите на разходите трябва да бъдат преразгледани“, подчерта Хабек пред журналисти след обиколката на завода в Емден, който се намира близо до границата с Нидерландия.
преди 1 месец "Mercedes ще направи всичко по силите си, за да подобри представянето си, каза Калениус, добавяйки, че това включва засилване на присъствието в Китай с нови продукти. Ние активно ще плаваме по течението, няма само да се носим по него, изтъкна изпълнителният директор. " Ханс или се заблуждаваш или се правиш на приятно разсеян времето не може да се върне назад . Тая епоха когато и за колкото си искахте продавахте колите си и мислехте Ние сме Световна марка и така завинаги ще останем. Но отговор Сигнализирай за неуместен коментар