IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай отговори на европейските мита: Ще сглобява своите електромобили в ЕС

BYD строи завод в Унгария, докато други китайски концерни разширяват присъствието си в региона чрез съвместни предприятия

20:30 | 19.09.24 г. 10
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Зеленият унгарски град Сегед, който се гордее с широките си булеварди, престижния университет и богато украсените бледожълти къщи близо до границата на страната със Сърбия, прилича повече на реликва от Хабсбургската империя, отколкото на мястото, където ще се развива автомобилната индустрия на бъдещето, пише New York Times.

На строителната площадка с площ от 3000 декара багерите вече са започнали да подготвят терена за това, което ще бъде първият европейски монтажен завод на водещия китайски автопроизводител BYD.

Времето е от решаващо значение. Европейският съюз (ЕС) е готов да реши до 30 октомври дали да увеличи митата върху електрическите превозни средства, влизащи в блока от Китай. Митата, които идват в допълнение към съществуващия 10-процентов налог върху автомобилния внос, ще варират от 9 до 35,3 процента и ще останат в сила пет години. Те са значително по-ниски от 100-процентовите мита, наложени от САЩ и Канада, но се подготвят, тъй като китайските производители на автомобили засилват натиска си в Европа, докато Китай търси решения на проблема със свръхкапацитета.

BYD се стреми да подобри репутацията си в Европа, като работи с дистрибутори в 19 страни, за да предложи електрически и хибридни модели и дори спонсорира Европейското първенство по футбол това лято.

„Те имат много амбициозни планове“, коментира Шандор Наги, заместник-кмет, отговарящ за градското развитие в Сегед, относно завода на BYD, който компанията планира да пусне в експлоатация следващата година. „И те очевидно имат много силен стимул с тези мита“, добавя Наги.

Китайска инвазия?

Други китайски автомобилни производители, нетърпеливи да убедят европейците, че техните коли предлагат добро изживяване при шофиране и са по-достъпни от моделите, произведени от европейските компании, също търсят начини да избегнат митата.

Китайската марка Chery обяви през април, че ще започне да произвежда електрически превозни средства в Барселона, в партньорство с Ebro EV Motors. Stellantis, чиито европейски марки включват Peugeot, Fiat и Opel, обяви през май, че ще си партнира с китайската Leapmotor за производство м на електрически превозни средства в Европа, което ще започне тази есен.

Zhejiang Geely Holding, която придоби шведския автомобилен производител Volvo Cars през 2010 г., също проучва евентуален производствен обект в Европа. Тя притежава шведската Polestar, произвеждаща своите автомобили в Китай. По-рано тази година компанията започна изграждането на SUV в завод в Южна Каролина, който ще се използва и за доставки към европейския пазар.

Страх по високите етажи на ЕС

Преместването в Европа идва в момент, когато дискусиите относно митата навлизат в решителен етап. Уан Уънтао, китайският министър на търговията, е на обиколка из европейските столици преди срещата в четвъртък в Брюксел с Валдис Домбровскис, еврокомисар по търговията и заместник-председател на Европейската комисия (ЕК).

Представители на ЕС смятат, че Китай представлява заплаха за европейската автомобилна индустрия, която представлява близо 7 процента от икономическото производство на региона. Те казват, че Пекин не е предложил решение, което да отговори в достатъчна степен на опасенията им, че годините на правителствена подкрепа са предоставили на китайските производители на автомобили несправедливо пазарно предимство пред техните европейски колеги.

Анализаторите смятат, че преместването на производството по-близо до европейския пазар ще бъде от полза и за двете страни: европейската автомобилна индустрия ще получи работни места и достъп до авангардни технологии, докато китайските производители ще избегнат митата и високите разходи за доставка.

Последна актуализация: 19:25 | 19.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 2
grainis
преди 1 месец
Урсулка само ги чака да се набутат пекинезите да построят завода в Унгария, та да им прасне зверски мита и върху частите дето ще ги внасат за да си сглобяват таралясниците. През 2026 на пазара излиза първият ОФОМОБИЛ - ofomobile.alle.bg задвижван от Ванкелов-тип ротационен двигател - liquidpiston.com , захранван със зелено OFO-гориво на цена под 0,20лв/кг, и/или он-борд ел. генератор . 90% от автомобила ще е произведен от извънредно здрав, лек и евтин базалтов фиброкомпозит.Цена - 3000 евр ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 1
corner
преди 2 месеца
До: khaoами , когато са командировани , заради кефа на европейските им конкуренти се очакват и по- сериозни последствия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 4
Tikva007
преди 2 месеца
Да, китайците вървят по утъпкан от японците път, но с една малка разлика - Китай не е окупиран, а планините пари, които печели, не е длъжен да инвестира в американската икономика. Икономическата експанзия на новоизбуяли, генериращи свободен кеш и авангардни, търсени на пазара технологии икономики не е нещо ново - самият днешен Китай е плод на такива процеси. Това, което не знаем е, как точно ще се развие сблъсъкът между него и основният, заявил се за началник на света - САЩ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 6
khao
преди 2 месеца
До: corner и тия работници ще си носят буркани от Китай с мазния влак по пътя на коприната.. зада не харчат пари в ЕС, налЕ ? :D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 7
corner
преди 2 месеца
Сега китайските производители ще си внесат и работинци от Китай , или трети страни , за да не се налага да хрантутят европейската икономика . Всичко ще се нареди според желанието на европорлитиците . А препоръка е и данъците да се плащат в някоя друга страна , както правят повечето местни предприятия .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 11
evlogi
преди 2 месеца
До: Ironhorse Нещо не ми се връзва.На Европа благосъстоянието и е прахосано, пък китайците полагат неистови усилия да влязат на пазара и.За къв ч.еп им е? Доста са ви гръмки заключенията...Че не е в най-добрата си форма , не е, че прекалено много власт има в ръцете на група костюмирани посредственици в Брюксел е вярно, но ситуацията е много далеч от този тип драматични прокоби като вашата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 16 rate down comment 6
evlogi
преди 2 месеца
До: wart Абе голям ужас изпитвате от тез пустите гейове бе.Явно не сте много уверени в ориентацията си...Пък що се отнася до китайците-същите тези глупости за доминацията, едно към едно, изобилсваха из медиите през 80-те за японците.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 27 rate down comment 8
Ironhorse
преди 2 месеца
Западна Европа се самоунищожи, давайки власт на Зеленш комунисти и ЛГБТИ фашисти.Събираното столетия благосъстояние е прахосано.Сега имат дългове до над ушите, а си вкараха и терористи убийци.ЕС няма как да съществува в този си вариант на федерална структура.ЕС е преди всичко икономически съюз, а не политически, какъвто го направиха през 2004/5.Деиндустриализацията е факт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 20 rate down comment 16
wart
преди 2 месеца
"'''''европейската автомобилна индустрия ще получи работни места и достъп до авангардни технологии, докато китайските производители ще избегнат митата и високите разходи за доставка."''' Евро... гейовете рано или късно ще загубят Еврпейският пазар ще доминират Китайците. Те какво ще правят ли -- "Паради като" Парад гордости "Трансгени паради " Гей паради " като ще отделят повече внимание на еднополовите бракове това са ценностите им . Децата им ще ги правят Африканците , Сирийците, Арабите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още