Пазарът на електрически превозни средства в Китай предлага особено предизвикателство за прехода към батерии без никел или кобалт.
В продължение на години производителите на автомобили и компоненти се дистанцират от батерии, съдържащи никел, за да намалят разходите и рисковете при доставките. Но сега е налице нарастващ интерес към вида никелова батерия, която е по-евтина, защото съдържа малко по-малко количество от метала, като същевременно запазва висока енергийна плътност и голям пробег, пише Bloomberg.
Contemporary Amperex Technology (CATL), най-големият производител на батерии в света, е сред производителите, доставящи това, което е известно като никелови батерии със средно голямо количество от метала и достатъчна капацитет. Технологичните промени, драматичният спад в цените на материалите и променящите се потребителски предпочитания насърчават този тип батерия.
„Изглежда, че това е стратегическа игра да запазим никел-кобалт-мангановата формула жива за по-дълго време и да предложим диференциран продукт както за вътрешния, така и за външния пазар“, коментира Арън Уейд, ръководител на разходите за батерии в CRU Group.
Китайските производители на автомобили, включително Xiaomi, Li Auto и Zeekr, вече използват батерии с по-ниско съдържание на никел, изтъква Shanghai Metals Market, докато южнокорейската LG Energy Solution очаква да започне производство на този вид батерия през следващата година.
CNGR Advanced Material Co., основен доставчик на материали за батерии, разкрива, че приемането на тези клетки може да осигури важен тласък за електромобилния сектор, тъй като потребителите търсят по-голям пробег.
Китайските производители на електромобили и батерии са начело на промените в комбинацията от химикали при клетките, реагирайки бързо на промените на стоковите пазари или изискванията срсед шофьорите. Една предишна ера на изключително високи цени на никела и кобалта - заедно със страховете от недостиг - доведе до преминаването към литиево-желязо фосфатни батерии.
Различната химия при батериите за електромобили. Графика: Bloomberg
Но оттогава цените на металите се сринаха. LG Energy, южнокорейският производител на батерии, казва, че батериите с по-малко никел могат да намалят разходите с 10%.
По-бавен преход
„Преди няколко години се очакваше катодите със средно съдържание на никел да бъдат почти напълно заменени през следващите години“, коментира Йола Хюз, анализатор от консултантската фирма Rho Motion. „Сега ниската цена на кобалта и опасенията за безопасността около батериите с високо съдържание на никел забавиха драстично този преход“.
Делът на батериите с по-малко никел в производството на никелови батерии в Китай е нараснал до близо 60% от около 40% в началото на 2023 г., изчислява CRU. Анализатори казват, че новият вид батерии с по-ниско съдържание на никел забавя налагането на железните клетки и внася известна несигурност в развитието на батерийните технологии.
По-евтини, но все още предлагащи достатъчно енергия. Графика: Bloomberg
Исторически химията с по-малко никел може да работи само при по-ниски нива на напрежение в сравнение с клетките с високо съдържание на никел. Но редица технически промени позволиха на този тип батерии да работят по-безопасно и устойчиво при по-високо напрежение.
Цените на никела се понижават до сравнително ниски нива от близо 16 хил. долара за тон на фона на пренасищането с доставки, докато кобалтът поевтинява до най-ниското си ниво от почти осем години. Междувременно цената на лития се движи около най-ниското си ниво от 2021 г. Това означава, че общите разходи за батерии са много по-облекчени, но на фона на жестоката конкуренция на пазара, производителите на автомобили все още трябва да се приспособят към разходите и производителността.
преди 2 месеца Още нещо: Очертава се и вече се забелязва соад в реалните разполагаеми приходи на средностатистическия граждани. Въпрос: КАК, на ТОЬИ фон, да се вдигнат или поне,запазят на днешните нива продажбите, например.на ел.мобили? Т.е., ние виждаме че, в близките години, се затрудняват изхранване, здравеопазване, образование и др.но, искаме поне продажби,т.к на тях, се държи всичко. Е, КАК да го постигнем, като поне запазим марка на печалбите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: гъбко : Опитвал ли си да изброил само, колко различни НАПРЕЖЕНИЯ има по електричките (оттам, мотори, инвертори и т.н.)? - ШАПКАТА ЩЕ ТИ ПАДНЕ. После, като капацитет? -ОЩЕ ОТ СЪЩОТО. А, като габарити на модулите - НУЛА, СТАНДАРТ НЯМА. А, като ел.хим.съвместимост - АЙДЕ ПАК. НУЛА. А, като МИНИМАЛНО ДОПУСТИМ капацитет (процент от номинална за модела, под капака)?- ЗАБРАВЯШ: Или е 100% наредени клетки, или не напуска завода...Проблеми да искаш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Pyramid Едва ли си единственият дето се е сетил, че стандартизирането помага на производителността. А би ли споделил какви сервизни проблеми имат електричките, щото с брат ми търкаляме една втора година и няма нищо засега. Който познавам и има и споделя, засега нямат с едно изключение. Колеги имат едно опелче, изгоряло нещо по единият електродвигател, но в гаранция, сменили са всичко. Друго нищо не съм подочул и видял. Моля? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца На ТОЗИ фон, трагикомични са напъните на огромни фирми да измислят и направят Уникалната Батерия вместо -без да прекратяват работите по усъвършенстване на ел.химията, която е важна и ценна- да потърсят мен, инж.Тодор Несторов и да си купят лиценз за оптимално организирана, универсално стандаризируема батерия. Купуват, произвеждат и продават кратно повече, т.к.тя решава, вместо да създ над 15 системни проблему по веригата производител-логистика-потребител и даже рециклиране. Има избор: Или-или. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца От друга страна, обнадеждава оцеляването на медузите, близо милиард години, съвсем без мозък. Да, на тях никой пари нито им е давал нито им е искал но, хомото "сапиенс" и то, опитва без мозък да я кара. ...кой да му брои натъртванията по празната глава, обаче, като и началниците му такива?Цирк ли е това или безобразие, решавайте сами. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Накратко, още са като майсторите на пушки- кремъклийки: Мислят си че, с по-мощен барут и "по-така" джепанЕ, те ще станат по-точни, по-евтини и по-сигурни, +по-предпазени от дъжд. Ами не, не става. Трябва си СТАНДАРТИЗАЦИЯ, която, да предвижда, отчита и да НЕ конфликтува с прогреса на химията, да ги прави заменими, безопасни и уникално мощни при това. ПАРАДИГМАТА, В КОЯТО СА СЕ ОКОПАЛИ производителите, е сбъркана и не отговаря на ситуацията но, не искат да чуят и продължават без мозък. Жалки са. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: grainisНищо никого няма да "убива" и на този фон, вместо да нарасне кратно, делът на EV се ослушва, разходите на производителите, НЕ бележат така желания спад, печалбите им - и те, сервизните, екологични и логистични проблеми нарастват, затрудненията с поддържането на функционалността остават, а излъгани клиенти продължават да трупат планини от изоставени EV, т.к. "като не върви -не върви, и това е!". Да не говорим за слабите ел.показатели на таралясниците и купчините вторични в тях. Смях ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Супер-капацитивните и супер-евтини карбонови и графенови кондензаторни батерии просто ще ги убият. - https://***.skeletontech.com/superbattery отговор Сигнализирай за неуместен коментар