Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори, цитирани в материал на Пламен Пенчев за БТА.
Китайската компания за електрически превозни средства Zeekr обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела Model Y на американската компания Tesla.
Zeekr планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.
Китайският автомобилен гигант Geely, който притежава Zeekr, обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание Market Screener.
Друг китайски производител - Nio, започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение Onvo. Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на Onvo. Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).
От своя странаq китайската компания за електрически автомобили Xpeng обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел Mona M03. Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.
Xpeng е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.
Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания BYD. Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.
Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.
Общият брой на автомобилите, реализирани от BYD на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.
Ако продажбите на BYD се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на CNBC.
Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на BYD. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.
Близо две трети от всички автомобили, продадени от BYD през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.
Производителят на смартфони Xiaomi, базиран в Китай, който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.
Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани SU7. Това означава, че Xiaomi трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва CNBC.
Китайската компания Xiaomi започна масово да предлага на пазара електрическите седани SU7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на Tesla от серията Model 3.
Същевременно фирмата Li Auto, известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при еднo зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.
Друг китайски производител на електрически автомобили - Aito, който използва технология на корпорацията Huawei, обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.
Huawei продава търговската марка и патентите на Aito на автомобилния производител Seres за 2,5 млрд. юана (около 352,5 млн. долара), отбелязва CNBC.
(БТА)