Трансформацията към електрически автомобили тече с пълна сила. В Европа има забавяне, докато в Китай продажбите на този тип автомобили са вече над 50%. Това Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него европейските производители не могат да си позволяват да излязат от китайския пазар, който е най-голям. По думите му това означава да изгубят позиции в световен мащаб.
"За добро или за лошо, Китай е водещ производител на батерии. Страната има достъп до най-много и най-евтините батерии за електромобили…Така че целта на митата не е да спрат или забавят продажбите на китайските електрически автомобили, а да запазят работните места в Европа".
"Важно е да отбележим, че китайската BYD строи завод в Унгария, както и един в Турция. Това е същата локация и терен, от който се отказа Volkswagen преди време. Още един любопитен факт – в Норвегия през изминалия месец са продадени едва 47 автомобила с двигатели с вътрешно горене. На практика продажбите на конвенционални автомобили в Норвегия са спрели“, изтъкна Станиславов.
Според него няма нищо лошо в навлизането на китайските производители на пазара в Европа. „Притеснителна по-скоро е скоростта, с която това се случва. Пазарът има нужда от време за адаптация, за да приеме този нов вид продукт“, посочи той.
Още от разговора може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 2 месеца Да ме прощава господинът, ама европейските производители не печелят нищо от китайският пазар. Европейските коли, или поне това което се продава под европейска марка в Поднебесната империя, се произвежда там във фабрики с 49% собственост на европейци в най-добрият случай. Печелят само мажоритарните собственици на европейските марки. Разбирам да имаше нещо споделено, ама нъц. Драконите трябва да им се чупят крадливите ръчички при всеки удобен случай! Без никаква жал! Те няма жал към европейците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар