IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зарядната мрежа на САЩ се сблъсква с ново предизвикателство – прекомерния трафик

Задръстванията при станциите се превръщат в нещо обичайно в страната около определени масови събития

07:40 | 22.08.24 г. 5
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Във Фърнли, щата Невада, има 16 бързи зарядни станции за електрически превозни средства – впечатляващо за град с население от едва 24 хил. души.

Но този уикенд местната инфраструктура ще се сблъска със сериозно предизвикателство. Очаква се около 30 хил. превозни средства да минат през града по пътя към пустинята Блек Рок, която се намира на 182 км северно от Фърнли – известна като мястото, където се провежда ежегодният фестивал за изкуство и музика Burning Man, пише Bloomberg.

Ако дори 1% от тези автомобили са електромобили и техните шофьори искат да заредят по едно и също време в града, ще се образува сериозно задръстване на станциите.

За щастие на ентусиастите — ако не и на планетата — рискът от задръстване на зарядно устройство е нисък. Burning Man Project - организацията с нестопанска цел, която контролира продажбата на билети за събитието, казва, че по-малко от 1% от присъстващите стигат до там с кола, задвижвана от батерии. Но тъй като приемането на електромобили в САЩ се увеличава, събития като Burning Man представляват следващото голямо предизвикателство за местната зарядна инфраструктура: наличието на достатъчно зарядни устройства, които да се справят с търсенето покрай подобни пътувания.

Пътищата, които водят хората до Burning Man - буквално, не духовно - са емблематични за първото голямо предизвикателство за обществената зарядна мрежа в САЩ: недостигът. Почти две трети от станциите в Невада са работили през последните три години. Фърнли е един от първите градове, които започват да инсталират станции. Местната зарядна станция на Tesla е въведена в експлоатация през 2015 г., последвана от такава на Electrify America през 2019 г.

Благодарение на тази инфраструктура сега е възможно един безстрашен шофьор на електромобил да достигне Burning Man без бензин.

„Имате достатъчно голям пробег, за да влезете и излезете“, изтъква Джейми Шийл, главен технологичен директор на Stable Auto, който помага на операторите на зарядни станции да решат къде да инсталират нови съоръжения.

Както в Невада, мрежата за зареждане в САЩ също навлиза в епоха след недостига. Сега има около 4 млн. електромобила на пътя и около 9000 обществени станции за бързо зареждане, цифра, която се е увеличила с 9% през второто тримесечие. Разширяването на мрежата означава, че повечето емблематични пътувания през САЩ вече са възможни чрез електрическа кола, въпреки че все пак е добре да проучвате маршрутите предварително.

За да разберете следващото предизвикателство пред зареждането – резервирането – погледнете към Китай. Електрическите автомобили сега представляват една на всеки три продадени нови коли там. По време на китайската Нова година през февруари китайските шофьори на електромобили се сблъскаха с дълго чакане пред станциите по основните пътни артерии.

САЩ започват да изживяват същия проблем. Слънчевото затъмнение през април доведе до задръствания на станциите, като някои шофьори трябваше да чакат с часове, за да успеят да заредят своя електромобил.

От гледна точка на задръстванията, съотношението зарядно устройство към електромобил в САЩ е едно от най-неблагоприятните в света. (Нидерландия, например, има едно обществено зарядно устройство на всеки пет електромобила.) Все пак натискът все още не е особено голям в САЩ, тъй като американските собственици на електромобили са склонни да зареждат у дома и тъй като повечето от тях не шофират по едно и също време. Тази година до април повече от половината обществени зарядни устройства в САЩ са били максимално натоварени само в 4% от времето, изчислява Stable Auto.

Тази динамика се променя с нарастването на продажбите на електромобили. По-новата група купувачи са склонни да шофират повече от тези, които са преминали по-рано към този вид задвижване, и е по-малко вероятно да имат опция за зареждане в домашни условия. Сега станциите за бързо зареждане са максимално натоварени в 20% от времето.

EVgo Inc., която управлява около 1000 станции в САЩ, казва, че най-натоварените 15% от тях се използват максимално почти в половината от времето.

За да отговорят на търсенето, ChargePoint и EVgo изграждат повече станции. В края на юни EVgo отчита 730 пункта в процес на изграждане; 16% от обектите ѝ сега разполагат с шест или повече пункта.

Electrify America, междувременно, изпробва план за „намаляване на задръстванията“, който спира зареждането, когато батерията на колата е заредена на 85%.

И все пак, периодичните скокове при пътуване правят невъзможно предварителното планиране за операторите. Една стратегия: индустрията бавно се насочва към динамично ценообразуване - по-ниски такси в периоди на облекчен или нормален трафик и по-високи цени при силно натоварване.

Такъв вид ценообразуване би увеличил възвръщаемостта по време на големи събития като Burning Man.

Тони Фам, който е пропуснал събитието само два пъти от 2008 г, насам, казва, че рядко вижда електрически превозни средства там. Дори конвенционалните автомобили често не могат да се справят с жегата.

„Има толкова много неща, за които има голям шанс да се объркат“, изтъква Фам. Сред тези рискове е и завръщането до Фърнли. „Освен ако не си тръгвате, преди фигурите да изгорят, определено ще чакате в задръстване“, обяснява той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:40 | 22.08.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 4 седмици
До: Pyramid"Кратно СНИЖЕНИТЕ" уж писах, ама ми дебели пръстите, и се вмъкват интервали
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 4 седмици
Мисля си, за такива обекти, в доста читава варианта с генератор, задвижван от газова турбина на място. Тръба от местната компания и - ГАЗ! - когато се наредят да зареждат. Пак е по-чисто, като се имат предвид кратно сни е ите загуби от преноса на енергията по кабели и подстанции. Отделно че, цената на киловатчас от газ е доста приемлива. За там. Тук, сме бамбашка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 7
гъбко
преди 2 месеца
До: cyclop Интересно. До преди няколко години как реагирахте на "динамичното ценообразуване" на нафтата посред туристическият сезон в Европа? А прави ли Ви впечатление, че вече изпадате в транс за приложението на електрическите автомобили единствено при такива екстремни използвания, като посещението на Burning Man? Или Вие ежедневно ходите на хепънинги из пустините по света? Защо не се напъвате с апокалиптични картини в ежедневното им използване?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 2
cyclop
преди 2 месеца
Леле леле... четете бре... Всичко са ви написали за мрачното бъдеще, ако допуснете да заменят автомобилите за играчки на батерии... Сега са няколко процента от автомобилите, и вече започва видим разпад. "динамично ценообразуване", познай какво - непоносимо скъпо, точно когато ти трябва. план за намаляване на задръстванията - сега зарежда до 85%, догодина - може би до 50%? Или до 30%? "сега е възможно един безстрашен шофьор на електромобил да достигне Burning Man" ей такава кола ти трябва!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още