fallback

Toyota може да „хибридизира“ цялата си продуктова гама, за да печели време

Компанията се стреми да започне процеса с някои от най-популярните си модели като RAV4, Camry и Land Cruiser

13:20 | 16.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Toyota Motor Corp. може да е един от традиционните автомобилни производители, които разработват и въвеждат електрически превозни средства с най-бавни темпове, но може да се окаже и първият, който ще загърби автомобилите, задвижвани само с бензин, пише Ройтер.

Почти три десетилетия след пускането на пазара на Prius, нейния емблематичен бензиново-електрически хибрид, Toyota се стреми да преобразува голяма част от гамата си от марките Toyota и Lexus в хибриди, изтъква ръководството.

Упоритият фокус на Toyota върху хибридите за сметка на електромобилите е част от по-широкото предизвикателство от страна на най-големия автомобилен производител в света към преобладаващото схващане в индустрията и сред регулаторите, че всички автомобили ще бъдат електрически в близко бъдеще.

Председателят на Toyota Акио Тойода обяви през януари, че вярва, че глобалният дял на електромобилите ще достигне едва 30%. Вместо това японският автомобилен производител рекламира стратегия за многостранен подход, която включва електромобили заедно с хибриди, превозни средства с водородни горивни клетки, екологични горива и потенциално други технологии, които тепърва ще се появяват.

„Занапред планираме да преценим дали преминаването изцяло към хибриди има смисъл“, разкрива Дейвид Крист, ръководител „Продажби и маркетинг“ за Toyota за Северна Америка.

Тези оценки ще се случват с всеки редизайн на модела, ако не и по-рано.

Това включва предстоящата трансформация на RAV4 за моделната 2026 г. RAV4, най-продаваният SUV в Америка, вече разполага с хибридни варианти, които представляват около половината от продажбите му.

Източници, запознати с дискусиите за продуктовото планиране на Toyota, казват, че е много вероятно автомобилният производител да се откаже от бензиновата версия за северноамериканския пазар, но все още не е взето окончателно решение.

Компанията вече спря да предлага бензинова версия на своя Camry, най-продаваният седан в Америка, за моделната 2025 г., докато нейният Land Cruiser и миниванът Sienna, например, също вече се предлагат само като хибриди.

Много от хибридните модели също вероятно ще се предлагат като плъгин хибриди с по-голяма батерия, подчертават източниците.

Усилията на Toyota да преобразува цялата или почти цялата си северноамериканска гама в хибриди не са обявявани официално досега.

Нови правила за емисиите

Хибридната стратегия на автомобилния производител има за цел да затвърди вече господстващата му позиция в сегмента от пазара, който намира нов живот, тъй като търсенето на електромобили се забавя, отчасти поради високите им цени и проблемите със зареждането.

Хибридите на Toyota не се нуждаят от зареждане с електричество и превключват безпроблемно между двата режима на задвижване или използват и двата наведнъж, в зависимост от условията на шофиране. Неговите плъгин хибриди могат да се зареждат и обикновено изминават около 64 км само на електричество, преди бензиновите им двигатели да се включат.

Като изключим двата електромобила и автомобила с горивни клетки, които Toyota предлага в Северна Америка, в момента има 31 други модела Toyota и Lexus. Осем вече са само хибридни, а осем се предлагат само в бензинови версии.

Хибридната стратегия също така ще даде на Toyota уникални предимства при спазването на все по-строгите ограничения на въглеродните емисии в САЩ, изтъкват ръководители на Toyota и индустриални експерти.

Процъфтяващите продажби на хибриди на Toyota могат да помогнат на автомобилния производител да спести милиарди долари от регулаторни глоби и разходи, като същевременно осигуряват на групата повече време за разработване на електромобили или други превозни средства с нулеви емисии.

Новите стандарти за емисиите влизат в сила от моделната 2027 г. и ще останат в сила до 2032 г.

Крист казва, че Toyota не е поставила краен срок за изграждането на изцяло хибридна гама и че процесът при някои модели, като пикапи и икономични автомобили, може да отнеме повече време поради чувствителността на потребителите към цената.

В допълнение към хибридите, Toyota цели да преобразува около 30% от своя глобален автопарк в електромобили до 2030 г., като се фокусира върху малък брой напълно електрически версии на съществуващи популярни модели, посочват източници.

По-рано Toyota обяви плановете си да инвестира 35 млрд. долара в батерии и платформи за електромобили.

През май автомобилният производител показа малък прототип на двигател с вътрешно горене, за който каза, че един ден може да работи с биогорива или нисковъглероден синтетичен бензин и може да бъде съчетан с хибридни задвижвания.

Но основната цел на намаляването на размера на двигателя е да позволи на компанията да разработва хибриди по различен начин. Вместо да започне с бензинов автомобил и да добави батерия, той планира да започне с новата си EV платформа и да добави малките двигатели, за да създаде по-ефективен хибриден вариант.

Според един от двата източника първият хибрид, базиран на новата платформа, вероятно ще бъде плъгин хибридът Corolla, който вероятно ще се появи на пазара в Китай през 2026 г. и в САЩ година след това.

Хибридите купуват време

Планът на Toyota да предложи повече плъгин хибриди предвижда групата да се възползва от правилата на САЩ за емисиите, които осигуряват намаляване на замърсяването. Това вече е възможно, защото Toyota открива завод за батерии в Северна Каролина, който до 2030 г. ще има 14 производствени линии, способни да произвеждат 30 гигаватчаса (ГВтч) батерии годишно.

Плъгин хибридите досега се продават в много по-малки количества от традиционните хибриди поради значителните им допълнителни разходи. Сегашните модели на Toyota обикновено струват с 5000-6000 долара повече от сравнимите бензинови модели.

Продажбите на хибриди на масовия пазар ще дадат на Toyota безценно време за разработване на електромобили и други технологии от следващо поколение, изтъква Кацухико Хиросе, един от мениджърите на Toyota, който ръководи глобалното планиране на задвижванията от 2001 г. до пенсионирането си през 2019 г.

Хиросе, който сега е гост-професор в японския университет „Кюшу“ и енергиен консултант, изчислява, че регулациите на САЩ по същество ще изискват Toyota да премине почти изцяло на хибриди до около 2030 г. - с нарастващ дял на плъгин хибридите - за да избегне регулаторни глоби или други разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:20 | 16.08.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още