IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американският пазар създава главоболия за международните автомобилни компании

Редица производители, включително Stellantis и Nissan, предупредиха за проблеми в САЩ, които ще се отразят на продажбите им до края на годината

19:00 | 02.08.24 г. 6
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Проблеми на силно конкурентния автомобилен пазар в САЩ, включително цените, високите нива на запаси и логистиката, понижиха печалбите и удариха цената на акциите на автомобилни производители като Stellantis и Nissan, пише Ройтерс.

Акциите на листнатата в Милано Stellantis поевтиняха с близо 9% след представяне на отчета на групата. Малко преди това тяхната цена достигна най-ниското си ниво от почти година. Книжата на Nissan приключиха сесията в Япония в същия ден с ценови спад от 7 на сто, въпреки че компанията отчете печалба за първото полугодие, която надмина очакванията.

Цената на акциите на Ford се понижи междувременно с 13 на сто, след като американският концерн представи печалба за второто тримесечие, която разочарова пазарите заради високите разходи за уреждане на гаранционни искове и проблемния  бизнес с електромобили.

Звеното на Ford за електрически модели отчете оперативна загуба от 1,1 млрд. долара през тримесечието и сега компанията очаква звеното да загуби общо 5,5 млрд. долара през годината.

Италиано-френската група Stellantis заяви, че предприема стъпки за коригиране на слабите маржове и високите запаси в САЩ, след като представи по-слаби от очакваното финансови резултати през първото полувреме.

Главният изпълнителен директор на компанията Карлос Таварес каза, че няма да се поколебае да премахне слабо представящите се марки в широкото ѝ портфолио.

„Ако не правят пари, ще ги закрием“, предупреди той.

По-слаби перспективи за продажбите

Глобалните производители на автомобили са изправени пред отслабващи перспективи за продажбите на големи пазари като САЩ, като същевременно трябва да напреднат в прехода към електрификация на фона на засилващата се конкуренция в лицето на по-евтините китайски електромобили.

Маржовете на печалбата на Stellantis са по-високи от тези на нейните конкуренти през последните години, но в бележка до клиенти анализаторите на Bernstein отбелязват, че маржовете ѝ сега не са много по-големи от тези на General Motors, която отчете солидни резултати по-рано тази седмица и повиши прогнозата си за годишната печалба.

„Това повдига въпроси относно репутацията на Stellantis по отношение на ефективността на разходите“, пишат анализаторите.

Stellantis планира да пусне в продажба 20 нови модела тази година, като се надява тези превозни средства да стимулират рентабилността ѝ.

Третият по големина автомобилен производител в света Hyundai междувременно засенчи част от конкурентите си, публикувайки силни резултати за второто тримесечие, подкрепени от продажбите на SUV модели и хибридни коли в САЩ - ход, който му помогна да компенсира продължителната слабост в Южна Корея.

Печалбата на Nissan за фискалното първо тримесечие беше на практика заличена, като компанията понижи годишната си перспектива, тъй като сериозните ценови отстъпки на американския пазар свиват маржовете на японския автомобилен производител.

Главният изпълнителен директор Макото Учида каза, че е „трудно“ да се оптимизира натрупването на запаси в САЩ и компанията ще се съсредоточи върху автомобили, осигуряващи по-висок марж..

Подобно на Stellantis, Nissan планира да увеличи продажбите чрез нови и освежени модели през втората половина на годината, включително на SUV Armada и Murano.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:57 | 02.08.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 5 rate down comment 0
Az_Kocho
преди 3 месеца
Проблемът- безплатните пари излетяха като дим през комина!Акциите падат на фона на надеждите за намаляване на лихвените проценти, след като бяха скочили на фона на надеждите за намаляване на лихвените проценти? Както и да е. Mag 7 - $2,26 трилиона от пика!!! хората изведнъж отново забелязват основите, нещо страшно на тази надморска височина.Tesla [ TSLA ]: -21,1%Nvidia [ NVDA ]: -20,4%Amazon [ AMZN ]: -16,1%Азбука [ GOOG ]: -12,6%Microsoft [ MSFT ]: -12,4%Мета [ МЕТА ]: -8,7%Apple ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 1
Tikva007
преди 3 месеца
Пак ви събрах двете да ми го попушите. Доволен. Сега се сещам, защо ми е толкова забавно да ви виждам двете да се ръгате да цвъкате под моите коментари - напомня ми на любимият ми риболов на уклей - хвърлям захранка във водата, събира се баллък и с едно тънко, леко телескопче само къцам и прибирам. Няма такова мезе за добрата бира като пържен пресен уклей и изпържени ттрроллове. ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 4
zelka007
преди 3 месеца
До: khao ... то тоз е като във вицът , дето сър пита икономът : добре де , некой нещо забранява ли им ?! ами не !! а защо протестират и викат (в неговият случай защо постоянно пише глуупотевини) ?! ами пеерраси сър !! ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 12
khao
преди 3 месеца
статията е за коли, нашия форумен пееерас пак ръси цинизми ... изключително гнусен ватнник!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 7
Tikva007
преди 3 месеца
*Американският пазар създава главоболия за международните автомобилни компании* - не е американският пазар, а американската сорроссоидно-комуноидна либерална клика, която запали света с малоуммните си рибешки блянове за световна перас-хегемония и нов еднополюсен световен ред. Няма вече американски пазар - има държавно управляван и регулиран ЦУМ, на който куче влачи рейс. И всички от там гледат и копират. И само General Reset след голяма война може да смени тренда, или да го бетонира.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още