IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как правилата за емисиите на Байдън „омекват“ за хибридните пикапи и SUV модели

Администрацията на американския президент направи отстъпки за автомобилните концерни преди важните президентски избори през ноември

21:40 | 06.06.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Когато през март администрацията на американския президент Джо Байдън обяви нови разпоредби за автомобилните емисии, тя направи отстъпки за индустрията, позволявайки много по-бавен преход към електрически превозни средства, отколкото беше предложено година по-рано, пише Ройтерс.

Вместо да се стреми да електрифицира две трети от новите превозни средства до 2032 г., администрацията намали тази цел и обяви, че автомобилните производители могат да се съобразят с нея, като произвеждат повече хибриди – коли, които все още са оборудвани с двигател с вътрешно горене.

Тогава шефът на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) Майкъл Регън направи изненадващо твърдение - че облекчените правила ще осигурят по същество същото намаляване на замърсяването като първоначалното предложение на администрацията.

Проверка на Ройтерс на промените в правилата и прогнозите на агенцията за емисиите показват, че новите цели ще доведат до значително повече замърсяване от първоначално предвиденото по два начина: чрез забавяне на по-строгите ограничения на емисиите с години; и чрез запазване на остарялата формула за плъгин хибридите, за която EPA признава, че подценява тяхното замърсяване в реалния свят.

Използвайки прогнозите на EPA, Ройтерс изчислява, че правилата позволяват средните въглеродни емисии на миля (1,6 км) при лекотоварните автомобили да бъдат с 14% по-високи между 2027 г. и 2032 г., отколкото беше заложено в първоначалното предложение.

Освен това формулата за плъгин хибридите изчислява техните емисии на около 25% до 75% по-ниски нива, отколкото са в действителност, в зависимост от пробега на батерията, сочат данни от анализатори и калифорнийски регулатори.

Това е така, защото формулата на EPA предполага, че шофьорите зареждат колите си повече (и използват двигателите си с вътрешно горене по-малко), отколкото повечето хора в действителност.

Ройтерс сравни формулата на EPA с тази, използваща реални данни за зареждане на превозни средства от Международния съвет за чист транспорт, базиран във Вашингтон мозъчен тръст, и калифорнийските автомобилни регулатори.

В първоначалното си предложение EPA призова за замяна на 14-годишната формула за емисиите при плъгин хибридите с мярка, „определена от данни от реалния свят“ за зареждане, но реши, под натиска на автомобилните производители, да я запази до 2031 г. Някои компании от индустрията твърдят, че по-рестриктивната формула ще задуши иновациите при този вид задвижване.

EPA заяви пред Ройтерс, че новите правила осигуряват „значителни“ намаления на замърсяването, които са „постижими и достъпни“ за производителите на автомобили и дават на потребителите широки възможности.

Агенцията казва, че е забавила промяната на формулата при хибридите поради "обширни обществени коментари" от автомобилни производители и други, както и поради съображения за "подходящо време" за разработване на по-чисти превозни средства.

Стимулиране на разработката на хибридни пикапи и SUV модели

Въздействието на мекото регулаторно третиране може да бъде увеличено, ако правилата стимулират допълнително производството на плъгин хибридни превозни средства. Тези автомобили в момента представляват само 2% от продажбите на нови коли на дребно в САЩ, става ясно от данни на компанията за автомобилни анализи JD Power. Всички хибриди представляват 11,9% от продажбите, като този дял продължава да нараства.

Защитниците на околната среда изразиха загриженост, че производителите на автомобили в Детройт, които зависят от продажбите на пикапи и SUV-ове, биха могли да отговорят на разпоредбите на EPA с плъгин  хибридни версии на популярни конвенционални модели, които вероятно ще предлагат по-ниски нива на горивна ефективност.

EPA заяви, че нейните правила няма да стимулират неефективните плъгин хибриди, тъй като автомобилните производители ще трябва да предлагат по-ефективни превозни средства.

Stellantis NV, която произвежда SUV-ове Jeep и пикапи Ram, доказа концепцията за прилагане на плъгин хибридна технология към относително неефективните SUV автомобили.

Автомобилният производител може да отчете най-голяма полза от благоприятните за хибридите правила, тъй като е сред най-големите замърсители в Америка и водещ продавач на плъгин хибриди в страната.

Последна актуализация: 20:40 | 06.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още