До края на десетилетието около 30 милиона електрически превозни средства се очаква да се движат по пътищата на САЩ спрямо около три милиона към момента. Всички тези автомобили могат да съхраняват толкова енергия, колкото е дневната продукция от десетки ядрени централи.
Но, разбира се, тези милиони автомобили също могат да натоварят мрежата, която вече трябва да се справи с нарастващото търсене на електроенергия от термопомпи и центрове за данни, посочва Асим Капур, директор по приходите в GM Energy, подразделение на General Motors, което предоставя услуги на собственици на електрически превозни средства. Като помагат за изглаждане на търсенето, „електрическите автомобили могат да се разглеждат като значителен ресурс“, добавя той.
Но трябва да се решат няколко проблема, преди тази визия да може да бъде реализирана.
Собствениците може да не са съгласни колите им да обслужват мрежата, защото се притесняват, че постоянното зареждане и разреждане ще износи батериите им по-бързо.
Някои енергийни експерти казват, че влошаването в качеството на батерията ще бъде незначително, особено ако фирмите за комунални услуги използват само малка част от капацитета на батерията. Renault се справя с този проблем, като предлага на участниците в своята програма за съхранение на енергия същата осемгодишна гаранция от 160 000 километра, която получават и хората, които не участват в нея.
Друго предизвикателство е, че някои комунални услуги в САЩ и държавните регулатори, които ги контролират, предпочитат да управляват централизирани мрежи, в които енергията тече почти изцяло в една посока - от електроцентралите към домовете и бизнеса.
За да преодолее съпротивата на комуналните услуги, Мериленд прие миналия месец закон, който изисква от тях да се приспособят към двупосочните схеми за зареждане и да предоставят финансови стимули.
Все повече хора признават, че батериите за електрически превозни средства са ценни инвестиции, които повечето собственици ще използват активно само за няколко часа на ден.
„Искаме да отключим пълната стойност на батериите за електрически превозни средства“, казва Грегор Хинтлер, главен изпълнителен директор на Mobility House за Северна Америка.
Ако всички електрически автомобили в Ню Йорк се използват като енергиен склад, изтъква Прейндъл, „тези превозни средства биха били най-ценната електроцентрала в Ню Йорк досега“.
Consolidated Edison, комуналната компания, която обслужва Ню Йорк и някои от предградията му, проучва как управлението на времето за зареждане и използването на електрически превозни средства за съхранение може да ѝ помогне да се справи с бързия растеж в броя на колите, захранвани с батерии.
Противно на широкоразпространените страхове, „мрежата няма да се срине“ заради електрическите автомобили, изтъква Брит Райборн-Кийнруд, директор на звеното за електрическа мобилност в Consolidated Edison. „По-голямото безпокойство е, че ако не планираме по различен начин бързо нарастващо натоварване, мрежата няма да бъде готова навреме, за да реализира прехода“, предупреждава тя.
Автопаркове от електрически превозни средства, притежавани от предприятия или правителства, са особено обещаваща форма за резервно съхранение на енергия. Микробусите или камионите имат големи батерии и са склонни да се движат по предвидими маршрути и графици.
Ford Pro, подразделението за търговски превозни средства на Ford Motor, започна да предлага безплатни зарядни устройства на клиенти, които им позволяват да бъдат изключени по време на пикове в търсенето на електроенергия. Така собствениците спестяват и от сметките си за ток.
Ford предоставя софтуер за управление на зарядните устройства и за задоволяване на нуждите на клиентите, като управлява връзката с комуналните услуги. Ford тества услугата в Масачузетс, преди да я разшири в други щати. Следващата стъпка ще бъде двупосочна система, която позволява на превозните средства да изпращат енергия към мрежата.
„Това, което интелигентното зареждане може да направи, е да намали разходите“, смята Джим Гаурон, директор на отдела по стратегия за зареждане към звеното за електрически превозни средства на Ford. „Това беше ключова бариера за клиентите“, добавя той.
преди 6 месеца Браво за добрата идея! Най-после разумна екология, а не анти-човешка такава отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца Дръж джаф, гризкай за глезена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: cyclop ... бля-бля-бля-бля-бля ... приказки на диванен експерт ... братчето ми кара точно такъв nissan leaf , чисто нов от магазина , топ оборудване , но с 40кW батерия ... с 62кW батерия мисля че нямаше , поне когато го купуваше . сега вече има повече електрички и по-голям избор от батерии ... ще ти кажа , знанието ти за електричките , е като знанието на 14г тийнейджър за cekca ... виждал си на картинка , ама не си пипал ... тъй и ще си останеш , с гледането ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца Политкомисар Зелий отново фактчекна престъпмисълта. Нисанчето, от първоначално обещаните 500 километра пробег от производителя, а в реални условия - 400 километра, за три години зареди-разреди, ден и нощ, ще остане с под 200 километра... отлично за 15 минутните проли. А от 50К - 60К първоначално изхвърлени пари на траша, след 3 години ще може да го продадеш със зор за 5К.. Какъв актив, какъв зелен хайвер. Вече дори тройно "ваксинираните" се усетиха за измамата с електромобилите и не купуват отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: cyclop ... това се отнася за хората , които имат електрички ... не е за теб !! и е малко трагично , че за три години не се научи , щото дори всеки ден да караш електричката от 80% заредена до 20% зареждане , и през нощта да я зареждаш отново до 80% са примерно 150км дневно ... или за три години 160хил км , ако гледаме нисанчето от картинката ... и батерията няма да е мръднала с повече 3-4% ... дори след 8г , колкото е гаранцията на Leaf , тя все още ще е деградирала макс 10% ... смехурко !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца *Как електромобилните батерии могат да стабилизират електрическата мрежа?* - Могат да я стабилизарат внимателно, но за сметка на това - трудно. Но първо зелените хунвейбини трябва да дадат всичко от себи си, за да я дестабилизират. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца "нова технология може да превърне тези скъпи устройства в актив" ...зареждай-разреждай денонощно... След 3 години си за нова батерийка... Хахах какъв актив само... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца XD Как може да унищожиш огромната, невероятно скъпа батерия на псевдоавтомобила си... За да оправяш зеления хайвер, който е недомислен отсвсякъде и не може да работи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар