Електрическите автомобили са по-скъпи от бензиновите и дизеловите модели до голяма степен защото батериите представляват значителна част от крайната цена на екологичното превозно средство. Но нова технология може да превърне тези скъпи устройства в актив, давайки на собствениците предимства като намалени сметки за комунални услуги, по-ниски лизингови плащания или безплатен паркинг, пише New York Times.
Ford Motor, General Motors, BMW и други автомобилни производители проучват как батериите за електрически автомобили могат да се използват за съхраняване на излишната възобновяема енергия, за да помогнат на фирмите за комунални услуги да се справят с колебанията в предлагането и търсенето на енергия. Автоконцерните ще генерират пари, като служат като посредници между собствениците на автомобили и доставчиците на енергия.
Милиони коли могат да се разглеждат като огромна енергийна система, която за първи път ще бъде свързана с друга огромна енергийна система, електрическата мрежа, изтъква Матиас Прейндъл, доцент по силови електронни системи в Колумбийския университет.
„Намираме се в началната фаза“, смята Прейндъл. „Те ще си взаимодействат повече в бъдеще и потенциално могат да се подкрепят един друг - или да се стресират един друг“.
Голям плосък екран на стената на мюнхенските офиси на Mobility House, фирма, чиито инвеститори включват Mercedes-Benz и Renault, илюстрира един от начините, по които производителите на автомобили могат да печелят, като същевременно помагат за стабилизиране на мрежата.
Графиките и числата на екрана предоставят картина в реално време на европейски енергиен пазар, където инвеститори и фирми з а комунални услуги купуват и продават електроенергия. Цената се променя от минута на минута, когато предлагането и търсенето се увеличават или намаляват.
Mobility House купува енергия, когато слънчевата и вятърната енергия са в изобилие и са евтини, съхранявайки я в електрически превозни средства, които са част от нейната система и са включени в цяла Европа. Когато търсенето и цените се покачат, компанията препродава електроенергията. Това е класическа игра: купувайте евтино, продавайте скъпо.
Хората в автомобилната и енергийната промишленост говорят от години за използването на автомобилни батерии за мрежово съхранение. Тъй като броят на електрическите автомобили по пътищата се увеличава, тези идеи стават все по-близки до реалността.
Renault, френският производител на автомобили, предлага технологията на Mobility House на купувачите на своя електрически компактен автомобил R5, за който компанията започна да приема поръчки миналия месец. Автомобилът, чиито доставки Renault ще стартира през декември, започва на цена от 29 490 евро във Франция.
Купувачите, които се включат, ще получат безплатно домашно зарядно устройство и ще подпишат договор, позволяващ на Renault да черпи енергия от превозните средства, когато са включени. Собствениците на R5 ще могат да контролират колко мощност да връщат към мрежата и кога. В замяна те ще получат облекчение в сметките си за ток.
„Колкото по-често се включват, толкова повече печелят“, казва Зиад Дагер, мениджър в Renault, отговарящ за програмата. Renault изчислява, че участниците биха могли да намалят с 50 процента от сметките си за енергия.
Renault, която ще предложи технологията във Франция, преди да я пусне в Германия, Великобритания и други страни, ще сподели печалбите, които Mobility House генерира от търговията с енергия.
Ако подобни услуги се окажат успешни, финансовият аргумент за електрическите превозни средства, важен инструмент срещу изменението на климата, ще стане по-силен.
„Това наистина ще стимулира приемането на електромобилите“, смята Адам Лангтън, член на ръководството на BMW, който отговаря за енергийните въпроси.
BMW вече предлага софтуер, който позволява на собствениците да зареждат своите електрически автомобили, когато възобновяемата енергия е най-изобилна. Това позволява на компанията да печели въглеродни кредити и да плаща на клиентите, които участват в програмата.
Новото поколение електрически превозни средства, които BMW ще започне да продава през следващата година, известни като Neue Klasse, ще имат така наречената двупосочна способност за зареждане и предаване на енергия, което означава, че колите ще могат да вземат електричество от мрежата и да го освобождават обратно в допълнение към използването на енергия за захранване на техните двигатели.
Ford беше пионер в двупосочното зареждане с пикапа F-150 Lightning, който може да захранва домакинствата по време на прекъсване на тока. General Motors, Hyundai и Volkswagen също предлагат или планират да предлагат автомобили с двупосочно зареждане. Тъй като такива превозни средства стават все по-често срещани, потенциалът за съхранение на енергия може да бъде огромен.
преди 5 месеца Браво за добрата идея! Най-после разумна екология, а не анти-човешка такава отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Дръж джаф, гризкай за глезена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: cyclop ... бля-бля-бля-бля-бля ... приказки на диванен експерт ... братчето ми кара точно такъв nissan leaf , чисто нов от магазина , топ оборудване , но с 40кW батерия ... с 62кW батерия мисля че нямаше , поне когато го купуваше . сега вече има повече електрички и по-голям избор от батерии ... ще ти кажа , знанието ти за електричките , е като знанието на 14г тийнейджър за cekca ... виждал си на картинка , ама не си пипал ... тъй и ще си останеш , с гледането ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Политкомисар Зелий отново фактчекна престъпмисълта. Нисанчето, от първоначално обещаните 500 километра пробег от производителя, а в реални условия - 400 километра, за три години зареди-разреди, ден и нощ, ще остане с под 200 километра... отлично за 15 минутните проли. А от 50К - 60К първоначално изхвърлени пари на траша, след 3 години ще може да го продадеш със зор за 5К.. Какъв актив, какъв зелен хайвер. Вече дори тройно "ваксинираните" се усетиха за измамата с електромобилите и не купуват отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: cyclop ... това се отнася за хората , които имат електрички ... не е за теб !! и е малко трагично , че за три години не се научи , щото дори всеки ден да караш електричката от 80% заредена до 20% зареждане , и през нощта да я зареждаш отново до 80% са примерно 150км дневно ... или за три години 160хил км , ако гледаме нисанчето от картинката ... и батерията няма да е мръднала с повече 3-4% ... дори след 8г , колкото е гаранцията на Leaf , тя все още ще е деградирала макс 10% ... смехурко !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца *Как електромобилните батерии могат да стабилизират електрическата мрежа?* - Могат да я стабилизарат внимателно, но за сметка на това - трудно. Но първо зелените хунвейбини трябва да дадат всичко от себи си, за да я дестабилизират. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца "нова технология може да превърне тези скъпи устройства в актив" ...зареждай-разреждай денонощно... След 3 години си за нова батерийка... Хахах какъв актив само... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца XD Как може да унищожиш огромната, невероятно скъпа батерия на псевдоавтомобила си... За да оправяш зеления хайвер, който е недомислен отсвсякъде и не може да работи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар