Мнозина смятат, че новите мита на президента на САЩ Джо Байдън върху китайските електрически превозни средства няма да имат непосредствено въздействие и това е така, защото такива електромобили почти не се продават в САЩ, пише Market Watch.
Електромобилите от Китай „с право се разглеждат като бъдеща заплаха“, но митата на Байдън върху тези превозни средства и други ключови китайски продукти са „по-скоро защитни/символични, отколкото разрушителни към момента“, изтъкват анализатори на Wolfe Research.
Все пак има една компания, която продава на американския пазар произведени в Китай електромобили – базираната в Швеция Polestar. Миналия месец компанията заяви, че структурата на собствеността ѝ се е променила, като китайската автомобилна група Geely държи 24% от нея, а 18 на сто са собственост на Volvo Cars, която сама по себе си е мажоритарна собственост на Geely.
Анализатори от Citi казват, че са се свързали с Polestar относно по-високите мита в САЩ и посочват, че производителят на електромобили все още оценява обявените от администрацията на Байдън по-високи търговски бариери. Но анализаторите също така подчертават, че Polestar вече е започнала да се отдалечава от производството на електромобили в Китай още преди съобщението за 100-процентовите мита.
Увеличените американски мита бяха очаквани от анализаторите, като екипът на Citi отчита още в началото на април „ясни сигнали, че повишаването на митата върху китайските автомобили е много вероятно“.
„Напомняме, че производството на Polestar 3 се очаква да започне в Южна Каролина това лято, като Polestar 4 ще се произвежда в Южна Корея“, изтъкват анализаторите на Citi в бележка до клиенти. „Polestar също обмисля добавяне на европейско производство за своите бъдещи превозни средства“.
Polestar 3 и Polestar 4 са SUV-ове, като последният беше представен за американския пазар през март на автомобилно изложение в Ню Йорк.
Самата Polestar направи подобна точка като екипа на Citi в съобщение за новини миналия месец.
„Polestar постига значителен напредък в диверсификацията на производствения си отпечатък, за да подобри рентабилността на своите ключови пазари, включително в САЩ“, посочва компанията. Тя добавя, че производството на Polestar 4 се очаква да се разшири в Южна Корея през втората половина на 2025 г.
Анализаторите на Citi също подчертават, че американският бизнес на Polestar е ограничен, като казват, че продажбите на Polestar 2 достигат 7500 през миналата година, или само 14% от глобалните ѝ обеми.