IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Компанията, която успя да прескочи бариерите на САЩ и да продава китайски електромобили

Контролираната от Geely шведска компания Polestar вече обмисля пренасочване на производството от Китай към САЩ и Южна Корея

19:59 | 17.05.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Мнозина смятат, че новите мита на президента на САЩ Джо Байдън върху китайските електрически превозни средства няма да имат непосредствено въздействие и това е така, защото такива електромобили почти не се продават в САЩ, пише Market Watch.

Електромобилите от Китай „с право се разглеждат като бъдеща заплаха“, но митата на Байдън върху тези превозни средства и други ключови китайски продукти са „по-скоро защитни/символични, отколкото разрушителни към момента“, изтъкват анализатори на Wolfe Research.

Все пак има една компания, която продава на американския пазар произведени в Китай електромобили – базираната в Швеция Polestar. Миналия месец компанията заяви, че структурата на собствеността ѝ се е променила, като китайската автомобилна група Geely държи 24% от нея, а 18 на сто са собственост на Volvo Cars, която сама по себе си е мажоритарна собственост на Geely.

Анализатори от Citi казват, че са се свързали с Polestar относно по-високите мита в САЩ и посочват, че производителят на електромобили все още оценява обявените от администрацията на Байдън по-високи търговски бариери. Но анализаторите също така подчертават, че Polestar вече е започнала да се отдалечава от производството на електромобили в Китай още преди съобщението за 100-процентовите мита.

Увеличените американски мита бяха очаквани от анализаторите, като екипът на Citi отчита още в началото на април „ясни сигнали, че повишаването на митата върху китайските автомобили е много вероятно“.

„Напомняме, че производството на Polestar 3 се очаква да започне в Южна Каролина това лято, като Polestar 4 ще се произвежда в Южна Корея“, изтъкват анализаторите на Citi в бележка до клиенти. „Polestar също обмисля добавяне на европейско производство за своите бъдещи превозни средства“.

Polestar 3 и Polestar 4 са SUV-ове, като последният беше представен за американския пазар през март на автомобилно изложение в Ню Йорк.

Самата Polestar направи подобна точка като екипа на Citi в съобщение за новини миналия месец.

„Polestar постига значителен напредък в диверсификацията на производствения си отпечатък, за да подобри рентабилността на своите ключови пазари, включително в САЩ“, посочва компанията. Тя добавя, че производството на Polestar 4 се очаква да се разшири в Южна Корея през втората половина на 2025 г.

Анализаторите на Citi също подчертават, че американският бизнес на Polestar е ограничен, като казват, че продажбите на Polestar 2 достигат 7500 през миналата година, или само 14% от глобалните ѝ обеми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:59 | 17.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още