Европа се „връща към бензина“, се казва в статия в Yahoo Finance, която се фокусира върху продажбите на електромобили на Volkswagen като канарчето във въглищна мина, пише Oilprice.
Продажбите на електрически превозни средства на германската автомобилна група са се свили с близо 25% през първото тримесечие в Европа, със забележимо завръщане на бензиновите автомобили на фона на намаляващия интерес към моделите, задвижвани с батерии.
В статията се посочва, че спадът, наблюдаван през първото тримесечие, се дължи на ускорената инфлация и нарастващите разходи за енергия, които охладиха ентусиазма на потребителите, желаещи да закупят електрически модел.
В световен мащаб Volkswagen, която притежава още марки като Audi, Skoda и Porsche, отбеляза спад от 3% в продажбите на електрически превозни средства, като общите обеми достигат 136 400 броя. За разлика от тях, продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене нарастват с 4%, доближавайки се до обем от 2 млн. броя.
Търсенето на електрически превозни средства е намаляло, тъй като правителствата в Европа изоставят субсидиите и смекчават амбициозните цели за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили.
В Обединеното кралство министър-председателят Риши Сунак отложи забраната за продажби на нови бензинови и дизелови двигатели от 2030 г. до 2035 г. и премахна стимулите за закупуване на нови електромобили миналата година. Въпреки силното присъствие на Volkswagen на британския пазар с модели като Audi e-Tron и Volkswagen ID, търсенето на бензинови автомобили расте по-бързо от това при електрическите.
В ЕС продължават дискусиите за промяна на забраните за автомобили, работещи с изкопаеми горива, за да се разрешат синтетичните горива. Краят на субсидиите за електромобили в Германия, съчетан с паузата на ЕС за целите за емисиите, значително повлия на продажбите на Volkswagen. Освен това конкуренцията се засилва с навлизането на пазара на по-евтини, подкрепени от субсидии китайски електромобили.
Въпреки значителния спад в европейските продажби на електрически модели Volkswagen отчете ръст на продажбите от 91% в Китай. Други производители като BMW и Stellantis също коригират своите стратегии за електрически превозни средства на фона на променливия потребителски интерес.
„Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в определени сегменти – както в момента е случаят с изцяло електрическите превозни средства, в други такива“, изтъква Хилдегард Вортман, член на борда на директорите във Volkswagen.
По-рано този месец ръководителят на Mercedes-Benz Ола Калениус призова ЕС да намали митата върху електромобилите, които се внасят от Китай. Призивът идва по същото време, когато Европейската комисия (ЕК) обмисля дали да повиши митата по вноса, докато Европа продължава да се бори с ефектите от китайските субсидии.
Калениус казва, че повишената конкуренция ще „помогне на производителите на автомобили в Европа да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план“ и че правителственият протекционизъм „върви по грешен път“.
Коментарът на Калениус е шамар за свободния пазар на ЕС, тъй като блокът твърди, че Китай "изкривява" пазара на електромобили.
преди 7 месеца До: зеленясъл, плийз го ту хy-й отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: Ckъcaнa_Ушaнka ... хаха ... всеизвестен факт е за какво ривеш по цел ден , и какво (цензура) вечер из/зад механите ... тошко мъжлето = mavi = сКъсана yшaнка = тuквеник007 = на.още.един.два.акаунта = м.у.х.л.ь.о отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: зелен"00", напоследък все те избива на разни хихи..., хех..., ахаххах..., Да не подкараш хухуху...й? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца *Любовната афера на Европа с електромобилите започва да изглежда като трагедия* - Леле, Инвестора, недейте така бре! Недейте, че любовната афера на зелката Ташка фон Мюнхаузен с вашия сайт започва да се превръща не в трагедия, а в катастрофа. Днес ще ги изкарате и двете с гаджето й от всякакви механи и ще ги вкарате директно на Екзарх Йосиф 59 за спешен ремонт с тези заглавия днес - украйна по ръба на катастрофата, пазарът на електрокари се сривал! Имайте милост към момичетата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца значи , материалът е сравнително едностранчив ... stellantis са изкъртили фаянса първото тримесечие ... имат двуцифрен ръст в продажбите , освен на обикновените коли и в сегмента на товарните , дето според форумните електричари такова животно нема ... :))) ... тесла също се справят много добре , волво също , рено , bmw ... хех , май само германската света троица куца ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: pinoccio ... единствено си прав , че рассийката вече е минало във всякакво отношение . айде да не е толкова крайно , но със затихващи функции ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: pinoccio ... леле ... индийците са купили над 12млн електрички за изминалата година ... ръст от 154% на годишна база ... в индонезийците пък купуват по над 20хил на тримесечие , което е ръст от около 50% на годишна база ... докога ще синтезирате факти и ще правите свободна интерпретация по измислици ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Каква любовна афера, то си е брак по принуда! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Електричките бяха наратив на глобалистите. Но глобализмът се разпада пред очите ни. Няма как да накараш индийците и индонезийците да заложат на зелените проекти на богаташите. А те са утрешните челници в класацията на новите Г7. Те тепърва имат да извървят пътя на парната машина. Със зелени проекти могат само да снижат ръста си от недояждане. Сега, обаче, резкият завой към деглобализация закопа европейската индустрия. И VW ще трябва да мине на бензин от въглища, защото и Русия вече я няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар