fallback

Jaguar улавя електрификацията в опит да си върне старата слава с нови методи

Позавехналият имидж на марката може да бъде освежен с представянето на изцяло нов електрически модел по-късно през годината

16:54 | 27.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Когато Jaguar E-type бива представен в началото на 60-те години на минали век, дори Енцо Ферари признава, че елегантното купе е „най-красивата кола в света“.

Революционният дизайн отдавна е обичан от популярните фенове на високите скорости и лукса, от Джордж Бест и Питър Селърс до Джордж Харисън, пише Telegraph.

Казват, че след като видял E-type за първи път, Франк Синатра възкликнал: „Искам тази кола и я искам сега“.

Това е епоха, в която автомобилите на Jaguar ускоряват пулса.

Всичко това довежда до „мъжа Jag“. Списание Car Magazine го обобщава така: „Типичният мъж Jag е в края на 40-те си години, особено популярен сред дамите по онова време. Размирен в по-младите си години, впоследствие той става улегнал и просперира. Човек, който сам се е издигнал, ако не и човекът, с когото наистина бихте искали да се забъркате“.

Мъжът Jag днес е нещо като застрашен вид . Най-известният скорошен пример е бившият вицепремиер Джон Прескот, който получи прякора „Двата Jag“, защото притежава както XJ6, така и министерския XJ8.

Нито пък Jaguar вече предизвика голямо вълнение с по-новите си модели. Компанията наскоро обяви, че производството на първия ѝ изцяло електрически SUV, I-Pace, ще бъде прекратено преждевременно, след като моделът не успя да привлече вниманието.

Сега британската марка се надява да влезе под кожата на ново поколение мъже с нов изящен автомобил.

Нов гранд турър (GT) с четири врати, който трябва да бъде представен по-късно тази година, ще бъде първият в новото изцяло електрическо семейство автомобили на Jaguar, насочени към по-богатите клиенти от настоящата гама.

Той ще се продава за над 100 000 паунда, ще предлага пробег от 700 километра, а батерията му може да се зареди до 80% за около 15 минути.

За сравнение, текущият ценови диапазон на продуктовата гама на марката започва от 33 000 паунда и завърша на 70 000 паунда.

Промяната на пазара ще постави новия автомобил на Jaguar в конкуренция с Mercedes S-Class, който се продава на дребно за около 93 000 паунда, и BMW 7-Series, която започва от около 105 000 паунда.

Най-важното е, че новата кола също ще изглежда поразително, обещава Роудън Глоувър, управляващ директор на марката.

„Има един израз, който използва нашият основател Уилям Лайънс: Jaguar е в най-добрия си вид, когато не е копие на нищо, когато не следва глутницата. Намерението, абсолютно, е да върнем Jaguar обратно към неговия разцвет“, изтъква Глоувър.

Като част от планираната експанзия на пазара, Jaguar е готов да се откаже от по-предпазливия, итеративен подход към дизайна, който е възприел през последните десетилетия, в полза на по-смелия, по-напорист стил.

Шефовете на компанията се надяват, че новият GT ще предизвика същата реакция от минувачите като E-type и други емблематични модели като Mark 2.

Въпреки че дизайнът на GT остава обвит в тайна преди официалното представяне по-късно тази година, ръководителите говорят за очакванията.

Ейдриън Мардел, главен изпълнителен директор на компанията майка Jaguar Land Rover (JLR), описва новата кола като „умопомрачително великолепна“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 27.04.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още