„Пристрастен съм... но те са красиви, красиви превозни средства“, изтъква той.
На дизайнерите, работещи по превозното средство – известно вътрешно като „Проект Ренесанс“ – им е казано да се фокусират върху три потенциални дизайнерски концепции: луксозен седан, луксозен кросоувър и спортна кола.
Те изработват 18 глинени модела в пълен размер. Дизайнът победител е избран почти единодушно от всички, които го виждат.
Според Глоувър крайният продукт – който ще започне тестове по британските пътища под камуфлаж през следващите седмици и месеци – е отказ от до голяма степен хомогенните дизайни, преобладаващи сред повечето електрически превозни средства днес.
Глоувър остава мълчалив за подробностите, но казва, че колата ще има дълъг преден капак и интериор, създаващ усещане, че се намирате в лодка. Компютърните екрани ще имат само минимално присъствие.
„Нашите превозни средства наистина са с изключителни пропорции. Всички те се стремят да имат наистина, наистина въздействащи дизайни, които ще се открояват от останалите превозни средства на пътя“, коментира още Глоувър.
Тази радикална промяна не идва само от копнеж за връщане към производството на авангардни автомобили. Преходът към електрически превозни средства оказва натиск върху компанията да налага по-високи цени. За целта ѝ трябва специален продукт.
Jaguar произведе около 67 000 автомобила през последните 12 месеца до края на март, като беше обявено, че инвестира около 2 млрд. паунда в преоткриването на марката от общо 15-те милиарда паунда, изразходвани за електрификация на по-широкото портфолио на JLR.
Въз основа на тези цифри и по-високите днешни разходи за производство на електромобили в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене, компанията ще трябва да продава на по-висока цена, посочва един автомобилен анализатор.
В сравнение с настоящия горен край на гамата, особено след последните нива на инфлация, 100 000 паунда няма да са голям скок за съществуващите клиенти на Jaguar. Но „за да накарате хората да достигнат тази емоционална цена от 100 000 паунда, имате нужда от ореол“, добавя анализаторът.
Фокусът на Jaguar върху пазара на луксозни превозни средства е част от по-широкото усилие на JLR да направи всички свои модели по-премиум, като по този начин изисква по-висока цена. Групата вече успешно наложи марката Range Rover в по-високи ценови диапазони през последните години.
Въпреки това Jaguar не е „класоопределяща“ марка като сестринския бранд, твърди анализаторът.
Също толкова важно, колкото и производителността, ще бъде създаването на усещане, че отношенията на Jaguar с клиентите не приключват просто, когато те напуснат шоурума, както чрез непрекъснати безжични надстройки се постигат промени в софтуера.
„Трябва да се запитате какво представлява марката и какво я прави такава, че да си заслужава тази първокласна цена?“, изтъква анализаторът.
Според Глоувър клиентите трябва да имат чувството, че се присъединяват към някаква общност. „Хората днес търсят марки, с които смятат, че споделят принципи. Трябва да почувствате, че не просто купувате вид мобилност – вие купувате нещо по-голямо“.
Средната продажна цена на модел на Jagua днес е 45 000-50 000 паунда. За да повишим тази средна стойност, „трябва да променим нещата“, признава Глоувър. „Ще променим напълно начина, по който позиционираме марката, какъв е външният ѝ вид и усещането – ще бъдем много по-буйни, отколкото сме днес“, добавя той.
Глоувър изтъква, че новата марка Jaguar ще бъде „пищна“, „модерна“ и „безстрашна“..
Лорънс Строл, милиардерът, собственик на Aston Martin, вярва, че повечето собственици на луксозни автомобили все още жадуват за миризмата и звука на автомобилите с двигател с вътрешно горене.
Ако феновете на Jaguar все още не могат да се насладят на електричеството, но копнеят за разцвета, те могат да купят репродукция на класическия E-type за 295 000 долара.
Глоувър обаче е уверен, че старите и новите фенове ще бъдат убедени от най-новото въплъщение на марката.
„Това ще бъде най-мощният Jaguar, който някога сме произвеждали“, добавя той. „И електрическото задвижване ви дава напълно различно предложение по отношение на возията, комфорта, тишината“.