Китай като азиатския Детройт
В САЩ, тъй като търсенето на електрически превозни средства губи инерция, някои автомобилни компании отлагат плановете за електрификация. В Китай, най-големият пазар на електромобили в света, много компании все още инвестират големи суми в сектора, въпреки че пазарът вече е пренаселен и много компании работят на загуба.
Представители на индустрията казват, че електрическата трансформация на Китай продължава, като се има предвид, че електромобилите и другите превозни средства, захранвани с батерии, вече представляват една трета от продажбите, въпреки че растежът на търсенето се забавя. Китай се стреми местните производители на автомобили и доставчици на части да станат глобални, както и да изнасят повече.
Страховете, че светът ще бъде наводнен с по-евтин китайски внос, нарастват в някои региони. Миналата година Китай изпревари Япония и стана най-големият износител на автомобили, доставяйки около пет милиона превозни средства в чужбина. Сред основните дестинации изпъкват Мексико, Австралия и Саудитска Арабия.
Китайските автомобили рядко се срещат в САЩ, като се има предвид, че Вашингтон вече наложи допълнителни 25% мита върху превозни средства, внесени от Китай. През февруари президентът Джо Байдън нареди на Министерството на търговията да започне разследване на софтуер в чуждестранни автомобили - опит да спре китайските електромобили да наводнят американския пазар.
Европа е най-големият бенефициент на произведени в Китай електрически превозни средства през 2023 г., като представлява около 40% от изнесените коли на обща стойност 34 млрд. долара, показват данни на Атлантическия съвет. Европейският съюз (ЕС) миналата година започна антисубсидийно разследване срещу китайските производители на електрически превозни средства. В началото на март Европейската комисия (ЕК) заяви, че е събрала достатъчно доказателства, които показват, че превозните средства са били субсидирани, и предприема стъпки за подготовка за прилагане на наказателни мита със задна дата.
Китай нарече европейското разследване протекционистко, като междувременно призова САЩ да спрат да дискриминират китайските компании.
Много от най-големите износители в Китай са местни компании като Chery Automobile и BYD, която изпревари Tesla като най-големия продавач на електромобили в света и работи по амбициозни планове за увеличаване на износа.
Глобалните производители на автомобили искат да позиционират заводите си в Китай и като центрове за износ, предвид близостта на Китай до пазари като Югоизточна Азия и Близкия изток.
Tesla изнася своите автомобили, произведени в Шанхай, в редица региони, включително Азиатско-тихоокеанския регион. Компанията е изпратила около 344 хил. превозни средства в чужбина миналата година, което е с 27% повече спрямо 2022 г., показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Ford, който се бори със спада на продажбите в Китай, се насочва към Югоизточна Азия и Северна и Южна Америка. Компанията казва, че е изнесла повече от 100 хил. превозни средства от Китай миналата година.
В Тайланд пазарният дял на традиционно доминиращите японски производители на автомобили, включително Toyota и Nissan, спадна до 78% през 2023 г. от 85% година по-рано, тъй като китайските марки генерираха по-голямата част от продажбите на електрически превозни средства, показват данни, публикувани от Toyota Thailand.
От гледна точка на потребителите по света, китайската технология за производство на автомобили е достатъчно силна, за да бъде приета в световен мащаб, смята Мацуяма от Nissan. „Искаме да използваме това за нашата глобална стратегия“, добавя той.
преди 7 месеца До: evlogi казах ти да се въздържаш от коментари по технически теми, хахахаха... само за справка...литиево йонната батерия се появява на пазара 1991г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: evlogi ... и повечето европейски производители прегръщат идеята , алабализмите да са включени стандартно ... в ценовите листи , ако си ги загледал за европейските електрички , всичките алабализми са в наличните на склад ... много рядко има налична електричка без алабализми ... :))) ... гъделът е че чайниците за да пестят разработват собствени блокове за управление със собствени чипове и софтуер , за да не плащат на европейци или хамериканци ... спорен е въпросът колко са безаварийни и добри отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца До: evlogi ... ами то така е и написано ... китайските шитове се продават максимално наблъскани с алабализми (задна камера , парктроник, асистент за напускане на лента, асистент за спиране, асистент за тръгване под наклон, асистент за мъртвата зона , круиз контрол , навигация , хладилна жабка) , а сега добавят и AR HUD ... а тука това са екстри дето се заплащат допълнително ... аз по принцип съм "за!" китайската система , всичките алабализми да са включени стандартно ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Ако изключим разните му електронни и софтуерни алабалии, електромобилите не са никаква нова технология.Не знам откъде го решиха това медиите.Ми те са основно батерия и електромотори.Нито едното, нито другото е нещо ново.Електромоторът особено дори е по-стара технология от двигателя с вътрешно горене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар