Китайският производител на електроника Xiaomi планира да достави първото си електрическо превозно средство в Китай на 28 март, три години след като компанията за първи път представи идеята си за спортна кола, задвижвана от батерии, пише Deutsche Welle.
Сега производителите на премиум автомобили в САЩ и Германия ще трябва да се справят с още един конкурент от Далечния изток.
Новото превозно средство се нарича SU7, като SU означава "скорост ултра". Автомобилът се нуждае от само 2,78 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост, която развива, е 265 км/ч.
Максималният пробег с напълно заредена батерия е определен от производителя на 800 километра. Базовата цена на SU7 е около 33 000 евро (36 000 долара), което прави SU7 сравним с Model 3 на Tesla и е само около една трета от цената на Taycan на Porsche.
Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Джун е насочил вниманието си към конкуренти от САЩ и Германия. „Не искаме компромис или посредственост“, казва Лей. „Искаме да създадем кола мечта, която да се противопостави на Tesla и Porsche“.
От смартфони до коли
Китай отдавна е най-големият производител на електромобили в света. Електрическата мобилност би била немислима без иновации от страна на китайските компании, това включва много фирми за електроника, които първоначално не са били фокусирани върху автомобилната индустрия.
Xiaomi произвежда основно така наречените интелигентни домакински уреди с уеб функции, като сензори за врати или готварски печки за ориз, които изпращат известия до мобилния телефон, когато оризът е готов.
В Европа Xiaomi е известна предимно със своите смартфони, точно както другият телекомуникационен доставчик Huawei, който пуска своите електрически SUV модели под името AITO в Китай от 2021 г.
Тези компании, които се опитват да преминат към производството на автомобили, не се ограничават до Китай. Калифорнийската компания Apple също имаше идеята да произвежда автомобили. В края на февруари 2024 г. обаче производителят на iPhone обяви, че проектът Apple Car най-накрая е прекратен. Твърди се, че компанията е инвестирала общо 10 млрд. долара в тази инициатива.
Доминиращият автомобилен пазар в Китай
Китай е най-големият и най-бързо развиващ се автомобилен пазар в света. Големите производители на автомобили в Германия са продали около една от всеки три коли в световен мащаб през 2023 г. Но тяхната пазарна позиция сега е предизвикана от местни производители на електрически автомобили.
„Китай води в глобалната верига на доставки на литиево-йонни батерии“, коментира Бернд Дипенсейфен, партньор в консултантската фирма KPMG.
По отношение на производството на батерии, индустриалните иновации и продажбите, Китай определено е номер едно по отношение на конкурентоспособността. „Азиатските доставчици имат доминираща позиция тук, поне за момента“, добавя той. А за германските производители на автомобили нещата не се движат в правилната посока.
„Производството на суровини със сигурност не е област, в която германските доставчици разумно търсят възможности, както и производството на батерии“, изтъква Дипенсейфен.
Високите стандарти, към които се стремят производителите на автомобили в Китай, станаха още по-ясни на международното автомобилно изложение в Женева през февруари.
Нямаше нито един концерн от Германия, но за сметка на това присъстваха много от Китай. Изложбените автомобили демонстрираха ново поколение свързани технологии с развлекателни пакети, интегриращи услуги за аудио и видео стрийминг, и навигация, която показва с обратно броене кога следващият светофар ще светне в зелено.
преди 8 месеца Най-големият автомобилен пазар в света, в страна с парична маса $27 трилиона, повече отколкото паричната маса на ФАЩ, ФРГ и Япония, взети заедно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар