Пожарната служба в Детройт казва, че е била викана девет пъти във Factory Zero от август насам. Последният път е на 19 декември, когато няколко батерии се възпламеняват, след като мотокар ги пробива по невнимание.
„Това са повече пожари, отколкото някой би искал да види“, посочва Андерсън. „Това е част от трудностите при растежа“, добавя той.
GM привлече повече експерти с фокус върху батериите, консултанти и индустриални ръководители, за да помогнат за отстраняването на проблемите при сглобяването. През февруари компанията нае бившия мениджър на Tesla, Кърт Келти, за да ръководи операциите по батерии на GM.
Андерсън казва, че смята, че компанията е загърбила тези проблеми при Factory Zero и ще продължи да увеличава производството по пътя към постигане на последните производствени цели. GM ще използва това, което е научила там, в нов завод за батерии в Тенеси, планиран да отвори врати по-късно тази година, както и на други бъдещи обекти.
Софтуерните грешки също забавиха реализирането на електромобилните планов на концерна. Chevy Blazer EV остана извън пазара за близо три месеца поради проблеми със софтуера на инфотеймънт системата на GM, която е предназначен да замени Apple CarPlay и Google Android Auto.
GM иска целият софтуер в превозните си средства да се прави вътрешно, за да се интегрира по-добре с хардуера на автомобилите. След като тества превозните средства, компанията заяви на 8 март, че е поправила софтуера и ще намали цените на Blazer EV.
Автопроизводителят не е единственият представител на тази индустрия, който има проблеми при ускоряването на производството на електромобил. Volkswagen AG също трябваше да се справя с проблеми в софтуера, докато bZ4X на Toyota Motor Corp. стана жертва на сервизна акция. Миналия месец Ford Motor Co. спря производството на своя електрически пикап F-150 Lightning поради проблеми с качеството.
Неуспехите идват в труден момент за индустрията, когато ръстът на продажбите на електрически автомобили се забавя в световен мащаб поради високите цени и опасенията относно пробега. Производствените забавяния добавят допълнителен риск за репутацията на компаниите, особено сред купувачите на автомобили, обмислящи покупка на електромобил за първи път.
GM хеджира своите залози върху електромобилите с повторно въвеждане на плъгин хибриди в Северна Америка, бизнес, който изостави пет години след спирането на Chevy Volt.
„Това е Дивият запад“, изтъква Сам Фиорани, вицепрезидент по глобално прогнозиране в AutoForecast Solutions. „Всички преживяват трудни времена“.
Заложени са и субсидиите от федералното правителство. Законът за намаляване на инфлацията (IRA) предоставя пари на производителите на автомобили за изграждане на електромобили, които отговарят на определени производствени изисквания. GM казва, че ще получи от 3500 до 5500 долара данъчни кредити за всеки електромобил, който произвежда съгласно политиката на администрацията на Байдън. Това се равнява на 1,65 млрд. долара, ако компанията достави 300 000 превозни средства с батерии. Плащанията може да се увеличат през следващите години, тъй като GM има за цел да разшири производствения си капацитет до 1 милион електромобила през 2026 г.
Но GM не успя да изпълни целта си да произведе 150 000 електрически коли миналата година – половината от които трябваше да бъдат задвижвани с Ultium. Миналата година по-голямата част от продажбите на електромобили идват от вече спрения Chevy Bolt. AutoForecast Solutions очаква компанията да продаде само 112 000 автомобила, захранвани с батерии през 2024 г.