Китайският производител на електрически превозни средства BYD се сблъсква с предизвикателства при разширяването си в чужбина, откривайки, че бързият му растеж у дома не означава непременно бърз успех на големи чуждестранни пазари като Европа, пише Wall Street Journal.
Ръководителите на BYD, която изпревари Tesla през четвъртото тримесечие на миналата година като най-големият производител на електромобили, казват, че проблемите включват слабо търсене, твърде високи цени, контрол на качеството и вътрешно напрежение относно това колко бързо BYD трябва да се стреми да завладее по-голям пазарен дял.
Според тях липсата на достатъчно опит на компанията в международен план се проявява в някои случаи, като например мухлясването на салона и натрупването на хиляди превозни средства в европейските складове на BYD.
Компанията завладя електромобилния сектор с бърз растеж, най-вече на китайския пазар, където се превърна в най-големия производител, измествайки доскорошния лидер Volkswagen.
От ръководството добавят, че е малко вероятно BYD да постигне целта си за 400 000 продадени автомобила извън Китай тази година, в сравнение с доставените през 2023 г. 242 765 превозни средства на международните пазари. Разминаването отчасти се дължи на глобалното забавяне на растежа на продажбите на електромобили, както и на проблеми, характерни конкретно за BYD.
В Европа BYD продаде около 16 000 превозни средства през 2023 г., става ясно от данни, събрани от Jato Dynamics, което е под целта на концерна, поставена предходната година.
„BYD е много доволен от резултатите, постигнати от нашите отвъдгранични екипи, включително от този в Европа“, изтъква представител на компанията, добавяйки, че BYD изнася електромобили само от две години и е уверен в задграничния си бизнес.
Под ръководството на председателя Уан Чуанфу, BYD се надява да последва стъпките на японските и южнокорейските производители на автомобили, които се превърнаха в глобални марки.
Компанията, подкрепяна от Уорън Бъфет, разчита на стабилни финанси, като е спечелила еквивалента на около 4 млрд. долара през 2023 г., почти двойно повече от предходната година. Нейната пазарна капитализация е спаднала с повече от една пета от миналото лято поради опасения относно забавящия се темп на растеж при електромобилите, но остава над 70 млрд. долара, повече от оценката на Ford Motor или General Motors.
Но дори за японските и южнокорейските компании не всичко протича гладко по време на международната им експанзия. През 1991 г. Hyundai е принудена да изтегли почти всичките си модели Excel от 1986-89 г., доставени в САЩ, най-популярната кола сред американците по това време, поради проблем с двигателя, който може да причини пожари.
BYD избягва големи проблеми с качеството, засягащи голям брой потребители. Все пак компанията се сблъсква с инциденти, засягащи както леките, така и търговските превозни средства.
През януари автобус BYD в Лондон се запали, което накара британските власти да изтеглят близо 2000 превозни средства от този модел, въпреки че няма пострадали. Властите посочиха, че става въпрос за проблем с отоплителната, вентилационната и климатичната система на автобусите, който може да доведе до пожари, когато бъдат оставени без надзор.
Корекциите след внос са често срещани в автомобилната индустрия, но моделите на BYD често изискват по-мащабни корекции от повечето други марки, разкриват представители на сектора и източници, имащо достъп до въпросните превозни средства.
преди 7 месеца До: Vayk__ Ми явно се надяват тука да компенсират донякъде ниските маржове с които работят в Китай, но с подобна стратегия малко трудно ще им се получи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 месеца Глобална експанзия обаче без двата най богати пазара Европа и САЩ! Един Сийл тука е на цена на Модел 3 Highland! Незнам как я мислят китайците....Минимум 30% под Теслата трябва да бъде за да го забележа изобщо:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар