IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шест месеца, които изцяло промениха пазара на електромобили

Все повече автомобилни дилъри в САЩ продават електрически модели на загуба, за да разчистят ненужните запаси

14:54 | 16.02.24 г. 6
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

GM имаше проблеми с разработката на батерийните клетки - пречка, която му попречи да доставя електромобили до шоурумите. Закъсненията в производството оставиха купувачите да чакат доставката на модели като SUV Cadillac и пикапа Hummer.

В края на миналия юли Бара заяви пред анализаторите, че много потребители все още търсят електромобилите на компанията.

Два дни по-късно Фарли представи различна картина. „Парадигмата се промени“, заяви той. Въпреки че потребителите все още купуват електромобили, ценовата мощ на Ford се влошава в сравнение с моделите с двигател с вътрешно горене.

По-късно говорител на Ford каза, че производството на значителен брой електрически пикапи преди конкурентите е позволило на компанията да се превърне в лидер в сегмента и да привлече клиенти от други марки.

В края на миналото лято дилърът на Ford Ед Джолиф видя в компютърната система на своя шоурум, че местната фабрика на концерна планира да му достави около десетина пикапа Lightning. Това го разтревожи. Преди това неговият търговски обект в района на Детройт получава по един или два пикапа наведнъж, като почти веднага се продават.

Джолиф е похарчил половин милион долара за инсталиране на бързи зарядни устройства. Той се готви да наеме билборд, на който да пише: „Най-бързите зарядни устройства надолу по реката!“.

Поради тази причина въпреки охлаждащото се търсене той се съгласява да приеме новата партида електрически пикапи.

Промяна на плановете

Развръзката идва светкавично бързо. За един месец миналата есен средният лихвен процент за покупка на електрическа кола скочи от 4,9% на 7%, правейки месечните плащания още по-малко достъпни за някои купувачи, коментира Тайсън Джомини от JD Power. 

В продължение на 10 дни през октомври тонът на автомобилните производители в Детройт и извън него стана по-мрачен. GM заяви, че ще отложи с една година преоборудването на една от своите фабрики в Детройт за изграждане на нови електрически пикапи.

На следващия ден Илон Мъск каза, че все по-малко хора могат да си позволят електромобил Tesla предвид по-високите лихви и по-тежките икономически условия.

Седмица по-късно, по време на представянето на поредния тримесечен отчет на GM, Бара описа прехода към електромобили като „неравен“ и каза, че компанията няма да постигне самоналожената си цел да произведе 400 000 електромобила за период от две години до средата на 2024 г.

Два дни по-късно Ford заяви, че ще отложи инвестицията от 12 млрд. долара в електрически превозни средства и ще се съсредоточи върху увеличаване на производството на хибриди, позовавайки се на необходимостта от по-ефективно задоволяване на търсенето.

В края на миналата година стана ясно, че продажбите на хибриди – някога отхвърлени от някои автомобилни производители като ненужно мостово решение – се увеличават и ще изпреварят продажбите на електромобили през 2023 г.

„Хората най-накрая виждат реалността“, изтъква председателят на Toyota Акио Тойода. Години наред японската компания и други предпазливи към електрификацията производители рекламираха хибридите като лесен за потребителите начин за намаляване на въглеродните емисии.

През ноември хиляди дилъри в САЩ подписаха писмо, призоваващо Байдън да смекчи предложените регулации, които ще накарат индустрията да продава повече автомобили, захранвани с батерии. „Миналата година имаше много надежда около електромобилите“, пишат дилърите. „Но този ентусиазъм изчезна“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:54 | 16.02.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 13 rate down comment 5
cyclop
преди 8 месеца
Зеленият хайвер все повече се размирисва, дами и господа съдебни заседатели. Ледът се пука. Клаймътченчърите с изменено лице тичат към езерото
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 7
scott
преди 8 месеца
години назад съм писал във форума, че можеш да пробутащ електрото на гъзета и богаташи, но не и на масовия юзър.Не ти осигурява чуканото на стопадщийки поради наблюдението 24:7, премахва чувството за свобода и удоволствието от шофирането. А гова масовия потребител не прощава. ТОЗИ ПЪТ ШЕ СА ПРЕКАРАНИ САМО БОГАТИТЕ. ДА СИ ГИ ЧУКАТ У ТРОРОАРИТЕ ЕЛЕКТРОТО. МУШЕНИКА МЪСК ***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 15 rate down comment 4
wart
преди 8 месеца
Много от Западните автомобилни фирми платиха огромни глоби - Мерцедес около 37 милиарда досега VW-35 милиарда даже в момента плаща за всяка произведана кола около 90 Евро глоба с ДВГ. Тъй като Емисионните норми СО2 са понижени много от 180 гр на км бяха до 90 гр на км. От една страна Америка от друга страна Брюкселските хиени назначени от Задокеанският си господар унищожават собствената си икономика .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 4
wart
преди 8 месеца
Чакалите в Брюксел без да имат никаква компетенция по въпроса с автомобилната индустрия решиха ,че от тая година тези норми за като EURO-4 ще е валиден от 15-01-2005 година и EURO-5 от 15-01-2009 година . Всичко се решава върху хартия има неща които не могат да се решат веднага -имам предвид някои технологически проблеми,. Също с ресурсите , инфраструктура , огромни капиталовложения в някои отрасли - като добиване на редко изкопаеми метали - кобалт, хром , литий за които се изисква време. Мн
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 22 rate down comment 4
Naemate1
преди 8 месеца
На лъжата краката са къси!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още