Поради неочаквано високите разходи за ремонт и исковете за повредена батерия, застрахователните премии скачат. Животът на батериите е друг въпрос без отговор и това е от решаващо значение за представянето на електромобилите на пазара на употребявани коли. Колко щети причинява редовното високоскоростно зареждане? Как ще работят батериите при по-крайни метеорологични условия като силно застудяване или горещини?
Съществуват много въпроси, на които все още няма отговор.
Ниските остатъчни стойности при лизинга принудиха компанията за отдаване на коли под наем Hertz Global Holdings да продаде една трета от своя автопарк от електрически превозни средства и да се насочи към модели с двигател с вътрешно горене. Hertz също така каза, че разходите за ремонт на електромобили са твърде високи.
Пазарът за наемане на коли се оказа неподходящ за клиенти, които не могат да зареждат електромобили в домашни условия. И си представете безпокойството, когато шофирате до летището, гонейки полет, и се нуждаете от презареждане в последната минута на наетия от вас електромобили. Опитът да се намери зарядно устройство, което е налично и действително работи, и след това да се изчака батерията да бъде заредена, би довело до повече тревога и високо кръвно налягане, изтъква Forbes.
Анализаторът на Bernstein Research Даниел Роеска казва, че купувачите отчитат големи разлики между възможностите на електромобилите, направени от изцяло фокусираните върху задвижването имена като Tesla и BYD, и усилията на традиционната индустрия, като изтъква, че последната в крайна сметка ще тържествува в дългосрочен план.
„Много утвърдени производители се втурнаха към електромобилите, без да оценят големите технологични и дизайнерски разлики между превозните средства с двигател вътрешно горене и електрическите превозни средства. Това не доведе до добри електрически предложения от компании като Volkswagen, Mercedes или Renault“, изтъква Роеска. „Въпреки това, сега нещата се променят с пускането на все повече електромобили и ние очакваме разликата между компаниите, произвеждащи само електрически модели, и традиционните производители да се затвори през следващите години“, добавя той.
Междувременно в Германия бъдещето на продажбите на електромобили изглежда несигурно, поне според професор Фердинанд Дуденхьофер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в Бохум.
Според прогнозите на центъра през 2024 г. в страната ще бъдат продадени с 200 хил. броя по-малко електромобили заради отпадането на екологичния бонус. Така пазарният дял на този вид задвижване може да падне до около 10%, изтъква Дуденхьофер.
Това означава, че продажбите на електромобили в Германия ще спаднат през 2024 г. до между 430 хил. и 480 хил. превозни средства спрямо 524 хил. превозни средства през 2023 г., изчислява от своя страна проф. Щефан Братцел , директор на Германския център за управление на автомобили.
Една от причините е все още високата средна цена на електромобилите в страната – около 52 хил. евро.
Според списание The Economist най-евтиният електромобил, продаван в Китай от BYD, струва около 12 хил. долара. В САЩ най-евтинията версия на модел на Tesla се предлага срещу 39 хил. долара.
Френската консултантска фирма Inovev посочва, че Германия е била принудена да намали субсидията за електромобили една година по-рано от очакваното поради „тежката бюджетна криза“. Максималната субсидия беше 4500 евро. Във Франция тя варира от 5000 до 7000 евро, като максималната сума е достъпна за хората с по-ниски доходи.
Inovev очаква производителите да се намесят и да предложат субсидии за определен период от време. Продажбите в Германия ще стагнират за около година и след това ще се възобновят с „нормален“ темп.
Филип Нотард, анализатор в Cox Automotive Europe, също е съгласен, че в момента пазарът на електромобили е нестабилен, но ще се възстанови, когато пазарът узрее.
„Обемите на употребявани електромобили растат бързо, но потребителското търсене остава ниско. Тези негативи със сигурност ще отпаднат постепенно, тъй като секторът продължава да се развива, а цените падат, пробегът и технологията се подобряват, като ценообразуването става по-привлекателно благодарение на конкуренцията в лицето на нови участници“, коментира Нотард.
Едно обаче изглежда сигурно.
Ако ЕС иска продажбите на електромобили да се учетворят до 2030 г., няма шанс да забрани вноса на по-достъпни електрически модели от Китай, дори ако бъдат признати за виновни за изкривяването на пазара, заключва Forbes.
преди 9 месеца все по-строги ограничения относно емисиите на въглероден диоксид === Аре на "зеления хайвер"! СО2 бил опасен газ. Щели да го заравят в земята. И като го ликвидират напълно сещат ли се какво ще стане? Не че е възможно, но все пак? Всичките растения ще измрат. Производството на О2 рязко ще намалее. Хора и животни ще започнат да ***. Ето това е да си купуваш "зелен хайвер". Слава Богу, това е невъзможно, ама новите Бендеровци ще съдират по 5 кожи от простолюдието. И с право. Сега им е паднало. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Къф скептицизъм, ве? Ток в контакта бол. Пускаш дългата жица от 14 етаж на блока и си зареждаш на воля. Нема проблеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Едно време Запада ни налагаше санкции като спираше износът на технологии към нас, сега обратното - спира вносът на новости и продукти от Китай и Юго-Изтока към него. Какви времена доживях... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: cyclop очевидно с тази статия китайците искат да ни кажат да не обмитяваме вноса, t.e. платена поръчка и ти клъвна.... класически шаран. :):) дай му пропаганда да пие на нашия! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: Tikva007 А дано , ама надали :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: zelka00: Защо, ти мислиш да спираш ли? Хайде, дай Боже! Не натрупа ли вече за пенсия? Имаш ли спомен, ти от кога дращиш тук? Костенурките за теб разказват приказки на децата си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: cyclop ... хаха ... виж реалността как седи при теб ... :))) ... тва на снимката към материалът е последният golf в историята , деветка , и последният с ДВГ ... ти има слаба вероятност след около 25г да притежаваш такъв ... щото актуалният 2024 golf 2.0 gti топ модификацията е над 100 бона нов ... и е последният с ръчни скорости ... колко още има да дращиш тука из форума омбре , не е истина ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Глупости.По-добре по-бавно, но по правилния път. Бързата работа срам за майстора.Който много бърза, далеч не стига .Аз съм принципно за свободна търговия, но когато двете страни играят при равни и честни условия.Това не е така в случая с Китай.Дайте сега да унищожим европейската автомобилна индустрия за да угодим на зелените... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца РЕАЛНОСТТА Е ПО-СИЛНА ОТ ПРОПАГАНДАТА отговор Сигнализирай за неуместен коментар