fallback

Автомобилната индустрия буксува при развитието на твърдотелни батерии

Редица компании удължиха плановете си за търговско производство на технологията поради трудното намиране на най-подходящата химия

14:09 | 21.01.24 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Volkswagen AG, чийто стремеж да разработи твърдотелна батерия за електрически автомобили съвместно с американската стартъп компания QuantumScape се сблъска със закъснения, засилва ангажимента си в преследване на търговска реализация на потенциално революционната технология, пише Ройтерс.

Германският автомобилен гигант води преговори с френската Blue Solutions, която вече произвежда твърдотелни батерии за електрически автобуси Daimler, за адаптиране на дизайна за автомобили, споделя пред Ройтерс източник, запознат пряко с дискусиите.

VW и Blue Solutions се стремят да постигнат споразумение за съвместно развитие през следващите месеци, добавя източникът.

Решението на Volkswagen да разшири възможностите си в тази сфера подчертава редица технически препятствия, които възпрепятстват по-широкото развитие на технологията, разглеждана от поддръжниците ѝ като "Свещения Граал" при електромобилните батерии, обещаващи по-голям пробег и по-кратко време за зареждане спрямо традиционните литиево-йонни пакети.

Говорител на Blue Solutions, подразделение на френския конгломерат Bollore, потвърди, че компанията работи върху батерия за леки автомобили, добавяйки, че е подписала договори за разработка с BMW и друг концерн и преговаря с трети, но отказа да сподели името му.

VW, Toyota, BMW и други глобални производители на автомобили се надпреварват да напреднат в търговското развитие при твърдотелните батерии, които остават предимно на етап лабораторен проект въпреки десетилетия изследвания и милиардите долари инвестиции.

„Много обещания не бяха изпълнени и няколко автомобилни производители и инвеститори изгоряха“, коментира Рори Макналти от консултантската фирма Benchmark Mineral Intelligence.

Blue Solutions е изправена пред сериозни предизвикателства за радикално намаляване на времето от четири часа, необходими за зареждане на настоящите батерии. Говорителят на компанията споделя пред Ройтерс, че фирмата работи върху батерия за леки автомобили с време за зареждане от 20 минути и има за цел да построи „гигафабрика“ до 2029 г.

Липсата на търговски успех в сектора помрачи пазарния ентусиазъм; размерът на глобалните сделки за рисков капитал в компании за разработване на твърдотелни батерии е спаднал със 72% миналата година до 146 млн. долара, показват данни на PitchBook.

„Интересът на инвеститорите към твърдотелните батерии е намалял. Те се съмняват дали рискът при твърдотелни батерии си заслужава“, изтъква Джеф Потирс от Ibex.

Размерът на глобалните сделки за рисков капитал в компании за разработване на твърдотелни батерии е спаднал със 72% миналата година до 146 млн. долара. Източник: PitchBook

QuantumScape: Все още ни предстои много работа

При твърдотелните батерии течният електролит се заменя с твърд, като по този начин се намалява опасността от пожар и се свива размерът на батерийните пакети. Прецизното измерване на правилната комбинация от химикали и материали, така че да не реагират неблагоприятно един с друг, обаче се оказва трудна задача.

Предприятието на QuantumScape с нейния най-голям акционер VW, който е инвестирал 300 млн. долара в стартъпа, е пример за това как технологията не успява да изпълни първоначалното си обещание.

Споразумението за съвместна разработка, подписано през 2018 г., предвижда до 2025 г. електромобилите на Volkswagen да се задвижват с твърдотелни батерии, които биха позволили на e-Golf да удвои пробега си до 750 км. Когато QuantumScape впоследствие се листна на борсата чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC) през 2020 г., тя заяви, че се стреми към комерсиално производство на батерии през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:09 | 21.01.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още