И все пак масовото търговско производство остава далечна перспектива, дори след като QuantumScape изпрати първите си прототипи на VW и на други бъдещи клиенти в края на 2022 г., поставяйки началото на това, което обикновено е многогодишен процес на тестване и сертифициране.
Освен това батерията не е изцяло твърдотелна, тъй като използва течен електролит, но и керамика за разделяне на положителните и отрицателните клеми.
„Имаме още много работа за вършене“, признава главният изпълнителен директор на QuantumScape Джагдийп Сингх.
Акциите на QuantumScape, които достигнаха връх от 132,70 долара през декември 2020 г., оттогава потънаха до 7,37 долара, осигурявайки на компанията пазарна стойност от около 3,6 млрд. долара. Не е ясно кога се очаква комерсиално производство в голям обем. Goldman Sachs споделя, че това вероятно ще се случи през втората половина на десетилетието.
QuantumScape заяви в регулаторна документация до Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) миналия октомври, че е пропуснала сроковете за комерсиализация, предвидени в сделката с VW от 2018 г., и че германският автомобилен производител има право да прекрати съвместното предприятие, ако реши.
Стремежът на Toyota
Volkswagen и QuantumScape не са единствените играчи, които не постигат нужния напредък в разработката на твърдотелни батерии.
Toyota Motor Corp., най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял, изпреварващ втория VW, си постави за цел до 2025 г. да започне производството на своите твърдотелни батерии, но миналия юни призна, че не очаква да произвежда клетки в мащаб преди 2027 г. или 2028 г.
Въпреки това японската компания заяви, че е постигнала технически пробив, без да предоставя подробности.
Няколко други компании обявиха планове да пуснат твърдотелни батерии, включително китайският лидер в сектора Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), LG Energy Solution, Solid Power, ProLogium, Honda и Nissan.
Лидерът на пазара на електромобили Tesla за момента няма подробни планове за развитие на твърдотелни батерии.
Ключов проблем, с който експертите се сблъскват, е въздействието от въвеждането на литий за анода. Това вещество може драстично да подобри производителността, но често предизвиква реакции с твърдите съединения, включително създаване на дендрити, шипове, които предизвикват пукнатини и несъвършенства и в крайна сметка могат да причинят късо съединение в батерията.
Производителите на батерии, автомобилните концерни и разработчиците на технологията се опитват да използват различни вещества за твърдия електролит в три основни категории: полимери, сулфиди и оксиди.
Някои компании вече пуснаха частични версии на твърдотелни батерии, които предлагат някои предимства. Китайските електромобилни стартъпи Nio и Seres пуснаха електрически модели с "полутвърди" батерии, които имат твърди и гелообразни електролитни компоненти, но не използват литиево-метални аноди.
преди 9 месеца Не е за тъпунгени === https://youtube.com/watch?v=_2YPNg5GI3g отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: evlogi ... що ?! с термоядреният синтез кво се е получило ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Да не се получи само като с термоядреният синтез.Светият граал на изобилната енергия, който от петдесет години е на десетина петнайсет години от осъществяването си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар