От регенеративно спиране до адаптивен круиз контрол, електрическите превозни средства преобръщат света на автомобилите, когато става въпрос за традиционното шофиране. Влезете в един съвременен електрически модел и ще забележите, че друга част от хардуера получава неочаквано преосмисляне: скромната вътрешна светлина, пише Bloomberg.
Няма я жълтата крушка, която мига при отваряне на вратата на колата, тази, която родителите ви предупреждават в миналото, че трябва да остане изключена, докато превозното средство е в движение. Какво я заменя? Истинска LED дискотека. Днес интериорът на почти всяка задвижвана от батерии кола е осеян със светлини по арматурното табло, рамките на вратите, в краката и по тавана.
Шофьорите на Cadillac Lyriq , например, могат да променят светлините на почти всякакъв цвят с помощта на цветно колело на сензорния екран. Междувременно BMW XM има вградени светлини, граничещи с цялата облицовка на тавана, което кара присъстващите в колата да се чувстват като в луксозен клуб или музей, в зависимост от избрания нюанс. През нощта кабината на SUV-а Mercedes EQS се превръща в симфония от светлини, дирижирани от педала на газта: ускорете и те ще пулсират в червено.
За производителите на автомобили правилното осветление е много важно. „Напълнете купето със светлина, която отразява настроението или създава емоция“, изтъкват от Cadillac.
Но в действителност светлините са евтин трик – и това е целта, коментира Маева Рибас, директор на The CARLAB Inc., консултантска компания, която помага на автомобилните гиганти да разработват нови превозни средства.
Тъй като компаниите се електрифицират, те изпращат повече ресурси направо към моделите, захранвани с батерии. Това означава, че всеки, който търси най-новото и най-доброто в автомобилната индустрия, все повече ще го намира в електромобилите.
„Всички нови страхотни неща, най-общо казано, влизат в тези нови електрически продукти, защото има някакво ограничение в това колко капитал като цяло отива в традиционните платформи при колите с двигател с вътрешно горене“, посочва Майк Рамзи, анализатор в Gartner Inc.
Вижте BMW iX. Аудиосистемата му се усилва чрез въртене на пръст във въздуха, вратите му се нагряват, а зейналият люк на покрива на колата се променя от кристално чист до непрозрачен с натискане на бутон. Пикапът R1T и SUV-ът R1S на Rivian имат вградени въздушни компресори, така че да могат сами да вкарват въздух в гумите след офроуд.
Във Fisker Ocean централният екран се върти вертикално и хоризонтално, докато Polestar 2 има адаптивен въздушен филтър, който включва по-висока предавка, когато открие полени и замърсители. Genesis GV70 може да се похвали с активно шумопотискане в кабината и скенер за пръстови отпечатъци, който конфигурира колата за всеки, който е зад волана. В Nissan Ariya един бутон премества цялата централна конзола — селектор на скоростите, поставки за чаши и т.н. — отзад, което предоставя на водача повече пространство.
Всички тези иновации не означават, че конвенционалните автомобили изчезват: След като се повишиха с една трета през 2023 г., глобалните годишни продажби на електромобили се очаква да нараснат само с 19% през тази година, става ясно от прогноза на BloombergNEF. Много от моделите, работещи с изкопаеми горива, продължават да набират популярност, тъй като компаниите бият спирачки относно своите стратегии за електрификация.
Но Рамзи очаква импулсът на научноизследователската и развойна дейност да остане фокусиран върху електрическите модели.
Рибас междувременно изтъква, че тя и нейният екип непрекъснато са приканвани от производителите да натъпчат електромобилите с възможно най-много технологични устройства. Това е умен начин да се покрие жалката икономика на електрическото задвижване и по-специално високата цена на батериите.
Батерията на BMW iX , например, има капацитет от 110 kWh, което струва на BMW около 15 000 долара, изчислява BloombergNEF. Това е основната причина, поради която моделът започва на цена от 87 100 долара – близо една трета повече от аналогично по размер бензиново BMW.
По ирония на съдбата подходът към интериорните иновации е по-очевиден извън луксозните марки. Клиентите на Ford, например, не са готови да платят 43 000 долара за малък SUV - началната цена на неговия електрически Mustang Mach-E - когато Mustang, който работи с двигател с вътрешно горене, започва от 31 000 долара. Това е една от причините Mach-E да има свръхголям iPad на арматурното табло, докато конвенционалният Mustang имат нещо по-сравнимо с Kindle.
преди 10 месеца Тръмп се кани да ликвидира производството на EV. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца никой не им иска ел бричките. болям провал отговор Сигнализирай за неуместен коментар