Много неща, които в миналото биха изисквали клиентът да влезе в сервизния център, могат да бъдат обработени чрез OTA, изтъква той. И автомобилният производител може да добави нови функции (като звукови ефекти или игри) и възможности (като подобрен пробег на батерията), докато се разработват. „Това ни позволява да предоставим изживявания, които наистина, наистина правят автомобила по-добър с времето“, изтъква Бенсаид.
Социалните платформи, онлайн форумите, проучванията и обществените събития биха позволили на производителите на автомобили да реагират директно и бързо на оплакванията и желанията на клиентите. С изкуствения интелект превозните средства може дори да са в състояние да „самодиагностицират проблеми и да предсказват проблеми“, посочва Бенсаид.
OTA актуализациите могат да разширят функционалността, остатъчната стойност и продължителността на живота на превозното средство. Въпреки това ще е необходима бдителност, за да се гарантира сигурността. „Увеличаваме значително риска за потребителите. И не само това, но знаем, че е сравнително лесно да се направи злонамерен софтуер“, признава Дейвид Барзилай, съосновател на фирмата за автомобилна киберсигурност Karamba Security. „Това наистина е доста рисковано в много аспекти“.
Абонаменти в автомобила
Сателитното радио е сред първите системи в автомобила, които изискват месечно плащане. В бъдеще функции като автономно шофиране, или дори отопляеми седалки, може да се предлагат и чрез абонаменти.
Потребителите ще могат да включват и изключват тези абонаменти според нуждите, осигурявайки гъвкавост, изтъква Ким от AutoPacific. А производителите на автомобили могат да избегнат високите разходи от изграждането на превозни средства с различни характеристики. Вместо това те биха могли просто да оборудват всички автомобили с един и същ хардуер и да активират дистанционно артикулите, за които абонатите са готови да платят.
Това може да включва хардуер, за който предвиденият софтуер все още се разработва - като усъвършенствани системи за подпомагане на водача или системите за безопасност.
Автомобилните производители също ще получат непрекъснат поток от приходи, особено полезен по време на капиталоемкия преход към електромобили.
„Това е нещо, което решава проблема с намаляването на маржовете при новите автомобили, тъй като индустрията се електрифицира“, казва Ким.
Въпреки че някои изследвания показват, че има липса на потребителско търсене или интерес към абонаментните услуги, според Ким те „се превръщат в такава норма в неавтомобилните индустрии и това ще се пренесе върху автомобилната, независимо дали ни харесва или не“.
Шофиране без ръце
На фона на злополуките, които ни отдалечават от реализирането на автономното придвижване с автомобил, индустриалните играчи изместват фокуса си към усъвършенствани системи за подпомагане, които биха намалили умората на водача - което ви позволява, условно, да свалите ръцете си от волана и да спрете да следите движението. Това са т.нар. системи от трето ниво на автономност.
Mercedes-Benz, лидер в разработването на тези системи, очаква технологията да започне да се използва масово по главните извънградски пътища, където липсват опасностите от градския трафик.
Тъй като тези системи стават все по-надеждни, те ще функционират на все по-малки пътища и ще се интегрират с автомобилни навигационни системи, позволявайки безпроблемно придвижване без ръце от началната точка до крайната дестинация.
За да се гарантира безопасността, такива превозни средства ще разполагат с десетки сензори, включително радар, LIDAR, камери, ултразвук и сензори за влажност на пътя. Те дори ще имат микрофони, които, според говорител на Mercedes, „са особено важни за откриване на превозни средства за спешна помощ“. Ако бъдат забелязани пречки, системата ще издаде предупреждение към водача да поеме обратно контрол. Ако няма отговор след няколко секунди, колата ще намери място за безопасно спиране.
Системите за асистирано шофиране могат да имат и неочакван недостатък - може да загубим радостта и уменията, придобити от натрупвания опит като шофьори.
преди 10 месеца И колите стават все по-досадни за шофиране, а в някои случаи са си направо дразнещи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: zelka007 те за това са написали че ще е като смартфон :):) .... уви от дълги години не се набляга на качеството, но това е проблем с всички видове стоки. но кво да се прави... всички регулаторни комисии отдавна са корумпирани и дремат! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца До: cyclop и тая кола беше бензинова, нали? :D:D ... те също имат софтуер който се ъпдейтва регулярно.... но от къде да знаеш, като още дрънкаш на баща ти жигулата.... :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Екстра, оня ден обикаляше по мрежите клипче с една модерна бракма, дето не щяла да тръгне, понеже не можела да си ъпдейтне софтуера. Трагичният бъдещ свят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца наблъскването с електроника и комерсиализирането й не ги прави по-ефективни колите , единствено спомага за "дрането" ... еле па тва с платените актуализации ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар