Всичко се върти около разходите
Не само стартъп компаниите се стремят към намаляване на разходите.
Производителят на чипове NXP работи с автомобилни компании, за да намали броя на електронните контролни блокове в електромобилите, които могат да наброяват между 200 и 300, споделя Алън МакОслин, директор по управление на превозни средства и електрификация във фирмата.
Siemens разработва софтуерна симулация, наречена „цифрови близнаци“, за да намали наполовина скъпото време за разработка на електрически модел.
Европейските производители на автомобили реагират на навлизането на по-евтини електромобили от Китай, където местните компании планират още по-евтини модели.
Хечбекът Dolphin на BYD, например, започва на цена в Обединеното кралство от 26 000 паунда (33 000 долара), което е с близо 30% под началната цена за хечбека VW ID.3.
Но американските автомобилни производители, донякъде защитени от китайския внос на електромобили чрез субсидиите в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), също търсят по-достъпни електромобили.
GM заяви, че е спестил милиарди долари отчасти чрез разработването на по-евтин пакет батерии, базиран на желязото, за своя обновен електромобил Bolt, който ще бъде пуснат на пазара през 2025 г.
От своя страна Ford обяви, че ще намали разходите чрез 50-процентно увеличение на "вътрешния източник" на части като батерии и инвертори.
Производителите на луксозни автомобили също търсят начини за ограничаване на разходите за електромобили.
Базираната в Мичиган Our Next Energy (ONE) разработва пакет батерии Ares с по-евтина желязо-фосфатна технология, която трябва да осигури същия електрически пробег на половин цена, и пакет Gemini за клиенти, включително BMW, който предлага разширен пробег и би трябвало да струва 75 долара/kWh в сравнение със средната цена от 130 долара/kWh.
Доставчиците казват, че производителите на автомобили харесват най-вече по-евтини части, които също намаляват производствените разходи.
Базираната в Сан Карлос, Калифорния, компания CelLink разработва ламинат, който да замени кабелните снопове – трудоемки за изработване и инсталиране – който може да бъде инсталиран от роботи.
CelLink набра 250 млн. долара от инвеститори миналата година и през май обяви, че си е осигурила държавен заем от 362 млн. долара за своята фабрика в Тексас.
Израелският стартъп Addionics работи върху порести, триизмерни медни и алуминиеви електродни материали за батерии, които изглеждат като прозрачни копринени шалове, които съдържат много по-малко материал - включително 60% по-малко мед. Тези електроди осигуряват по-бързо зареждане на батерията и увеличават пробега на електромобила с 30%.
преди 11 месеца Викаш радваш се като бъдем ограничавани като Европейци а? Що да купуваме евтино, като може да купим скъпо. Демократочно а, да ограничим конкурента ни? Егати бъгнатия бот си, честно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца хихи ... форумните драйвъри таман се беха нагласили масово да карат поднебесни електрики и са пак ще се дундуркат с европейски ... :))) ... или чакат разработките от мозамбик , с рассийски мат'риали ... ?! ... паметника нещо много неустойчив ... плочи падат , джелеза стърчат , скърца ... отива на закриване тази партида ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар