За собствениците на електромобили има още една изненада - ремонтът след катастрофи е скъп и продължителен, пише The Wall Street Journal. Причините за това са комплексни - обикновено поправките изискват повече резервни части, електромобилите са по-сложни от конвеционалните и по-малко хора могат да извършват ремонтите.
Тези проблеми вероятно ще се решат с течение на времето, но сега собствениците вероятно ще се стреснат от по-високите цени и по-дългото време за изчакване на ремонта. Статистиката показва още, че през миналата година ремонтът на електромобили са изисквали два пъти повече части.
Електромобилите се разглобяват по-трудно и изискват повече стъпки и предпазни мерки заради опасност от пожар с литиево-йонните батерии.
Ремонтът продължава по-дълго, защото все още малко компании предлагат резервните части - отнема 25% повече време за осигуряването им, спрямо конвенционалните автомобили. Средно ремонтът отнема 57 дни, спрямо 45 за традиционните двигатели.
Така през 2022 година ремонтът на електромобил след катастрофа е струвал средно 6587 долара, спрямо 4215 долара за всички автомобили. Това е в контраст с рекламните послания, с които търговците продават електромобилите - че експлоатацията им е по-евтина, защото не се зареждат със скъпия в последните месеци бензин, както и че се нуждаят от по-малко поддръжка.
Електромобилите не се нуждаят от смяна масло и други, типични за конвенционалните двигатели поддръжки, тоест собствениците им плащат наполовина по-малко. Но ако електромобилите се нуждаят от ремонт, той е по-скъп, допълват анализаторите. Заради тези по-високи разходи и застраховките, които плащат собствениците на електромобили, са по-високи - средно 357 долара, спрямо 248 долара за бензиновите двигатели.