Дългоочакваният електрически пикап Cybertruck на Tesla ще се предлага на начална цена от 60 990 долара, което е с над 50% повече от това, което първоначално беше обявил главният изпълнителен директор Илон Мъск през 2019 г., пише Ройтерс. Според анализатори тази висока цена ще привлече предимно по-заможните купувачи.
Превозното средство, изработено от лъскава неръждаема стомана и оформено според футуристичната визия за кола от 80-те години, всъщност черпи вдъхновение по отношение на дизайна от автомобил, участвал във филма за Джеймс Бонд „Шпионинът, който ме обичаше“, споделя Мъск.
Новият материал за каросерията и нетрадиционният стил усложняват и оскъпяват производството, като заплашват да отблъснат традиционните купувачи на пикапи, които се фокусират върху полезността, смятат експерти.
Но Мъск, който определи цената на трите варианта на автомобила между 60 990 и 99 990 долара, заяви в четвъртък, че Cybertruck има „повече полезност от пикап“ и е „по-бърз от спортна кола“.
Той подкара Cybertruck на сцената в централата на Tesla в Остин, Тексас, под аплодисментите на публиката и по-късно предаде готовите превозни средства на около десетина клиенти.
„Най-накрая бъдещето ще изглежда като бъдеще“, заяви той, визирайки дизайна на пикапа, показвайки видеоклип на Cybertruck, който тегли Porsche 911 и побеждава друг бензинов 911 в кратко състезание.
Мъск не обяви цените на автомобила на събитието, но уебсайтът на Tesla ги публикува. Вариантът, предлагащ най-висока производителност, Cyberbeast, ще бъде наличен през следващата година, както и версията със задвижване на четирите колела, която започва на цена от около 80 хил. долара.
Цени на конкурентите в сегмента на електрическите пикапи в САЩ. Източник: Ройтерс
Най-евтината версия със задно задвижване с приблизителна начална цена от около 61 хил. долара ще бъде налична през 2025 г.
„Това ще се хареса на... определено по-богата клиентела, която може да си позволи цената и иска нещо, което е уникално и странно“, смята Джесика Колдуел от консултантската фирма Edmunds.
След като Мъск обяви през 2019 г., че Cybertruck ще се продава за 40 хил. долара, превозното средство генерира повече от 1 милион депозитни заявки от по 100 долара.
Цената на новите депозити ще бъде 250 долара, информира Мъск по време на събитието.
Цената не е изненада за мнозина, коментира Пол Ваати, анализатор в консултантската компания AutoPacific. Според него Cybertruck ще се справи добре с по-малка група от клиенти.
Cybertruck, който изостана от производствения график с две години, навлиза в горещ пазар на пикапи, за да се конкурира с Ford F150 Lightning, R1T на Rivian Automotive и Hummer EV на General Motors.
Cybertruck
Цената на R1T започва от 73 хил. долара, докато тази на F-150 Lightning е около 50 хил. долара. По-големият и по-мощен пикап Hummer EV струва над 96 хил. долара.
Cybertruck, първият нов модел на Tesla от близо четири години, ще има решаващо значение за запазването на репутацията на компанията като производител на иновативни превозни средства. Във време, когато Tesla се бори със забавящото се търсене на електрически превозни средства и нарастващата конкуренция, Cybertruck също е от ключово значение за генериране на продажби, макар и не до степента на масовите Model 3 и Y.
Версията с най-голям пробег на Cybertruck може да измине приблизително 547 км и се предлага с „разширител на пробега“, или допълнителна батерия, която предлага увеличение до 752 км.
През 2019 г. Мъск каза, че пикапът ще може да измине 500 мили (800 км) или повече с едно зареждане.
„Като се има предвид, че колите на Tesla почти винаги не отговарят на оценките за (пробег) в реалния свят при шофиране с някъде от 10%-20%, не бих очаквал версията с най-дълъг пробег на Cybertruck да постигне повече от 300 мили по пътя“, коментира Сам Абуелсамид, главен анализатор в Guidehouse Insights.
Мъск заяви, че Tesla вероятно ще достигне темп на производство от приблизително 250 хил. броя Cybertruck годишно през 2025 г. На събитието в Остин той не актуализира тази прогноза.
преди 1 година Дизайнът е нещо субективно, на мен лично ми е грозен, но много хора не мислят така.Проблемът е, че цените са много високи , и предвид високото тегло и изключително трудният за възстановяване използван в каросерията материал, вероятно застраховката му ще е двойна.Едва ли ще стигне и 100 хиляди реални продажби на година. Мисля,че се очертава като нишов продукт, но времето ще покаже. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Безполезен като пикап, и ппо-бърз от спортна кола за стотина километра - после ще трябва да се включи към зарядното. Колко тона тежи новото абсурдно, анти-смислено извращение? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Електричка от Щатите ( каквато и да е ) си е проблем в Европа , а не вярвам Тесла да продават сайбъртръка в ЕС , не и официално ! Иначе е интересно-грозен автомобил , и ще бърка дълбоко под гърба на петролопитеците :) . Поредна лоша новина за чаршафи и колхозници отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година интериорът ми е интересен ... да не я мислим цената , добре си е позициониран ... нито е скъп , нито е към долната граница ... щом у нас вече има електричката на ролс spectrе за 500 илядо евра , значи 100 илядо си е екстра ... напролет вече ще щъкат из нашите улици ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар