Единият е да се използват повече китайски компоненти, получени от местни доставчици, вместо да се разчита на германски. От дисплеите и мултимедийните системи, батериите и фаровете, Volkswagen казва, че доставката на тези артикули от китайски доставчици ще намали времето за разработка с приблизително 30%, а разходите - с между 20% до 40%.
Китайските доставчици са подобрили значително качеството, издръжливостта и технологиите през последните четири години, изтъкват ръководителите на Volkswagen.
Местните доставчици работят с водещи производители на автомобили и са основна част от китайската екосистема за електрически и интелигентни превозни средства, за която ръководители и експерти в индустрията казват, че е с една крачка пред останалите.
Volkswagen също така инвестира милиарди долари в местни компании, за да се сдобие с авангардни китайски технологии. Сред тях са китайският стартъп XPeng и производителят на батерии Gotion High-Tech, както и Horizon Robotics, който прави автомобилен софтуер и чипове, фокусирани върху автономното шофиране, и ThunderSoft, която разработва операционни системи и софтуер за интелигентни кабини.
Volkswagen също направи промени в структурата на управлението, за да се движи по-бързо при разработките. В Хъфей екипът ще има правомощията да одобрява компоненти на местно ниво, за да спести време.
Екипът там разработва нова платформа за електрически превозни средства за базови автомобили за китайския пазар, която трябва да бъде пусната през 2026 г. До 2030 г. автомобилният производител планира да предлага 30 електрически модела в Китай.
Nissan се опитва да отговори на предизвикателството
Японският концерн Nissan също се опитва да ускори нещата, за да възстанови продажбите. Компанията черпи вдъхновение от Venucia, местна марка на Nissan, и от неговия китайски съвместен партньор Dongfeng Motor. Един от тези съвети е свързан с това как Nissan да тества по-бързо превозните средства.
Традиционно Nissan чака с месеци, за да бъдат завършени някои форми, преди да ги използва за изграждане на тестови автомобили, споделя източник, запознат с въпроса. Сега в Китай японският производител е в процес на използване на прототипни форми.
За да гарантира качество, Nissan планира едновременно да използва повече цифрови технологии, като 3D принтери или виртуални тестове, за провеждане на допълнителни проучвания, добавя източникът. До 2026 г. Nissan планира да пусне под своята марка четири електрически и плъгин хибридни модела в Китай, разработени в неговия център за научноизследователска и развойна дейност, както и още шест модела чрез съвместното си предприятие.
Говорител на Nissan заяви, че компанията признава, че нейното съвместно предприятие е изградило силни способности и че всяко тестване отговаря на глобалните стандарти.
Междувременно Toyota измести фокуса на своя център за научноизследователска и развойна дейност в Китай към електрически и интелигентни коли и привлича повече инженери от съвместните си предприятия.
Подобно на Volkswagen, Toyota заяви през юли, че ще търси местни доставчици, преразглежда дизайна на компонентите и надгражда своята производствена технология, за да намали разходите за интелигентни електрически превозни средства.
Много чуждестранни марки изостават в продуктовите цикли в Китай, защото не са се подготвили достатъчно бързо за електрификацията, която започна около 2020 г. – и за наваксването ще са необходими години, изтъква Бил Русо, главен изпълнителен директор на Automobility, базирана в Шанхай консултантска фирма.
Засега много този компании ще да трябва да разчитат на намаляването на разходите и ценовите отстъпки, за да увеличат продажбите, споделя още той.